تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 31286

ورود رشته زبان ارمنی به دانشگاه اصفهان سبب گسترش روابط علمی با ایروان شد

ورود رشته زبان ارمنی به دانشگاه اصفهان سبب گسترش روابط علمی با ایروان شد

 رییس دانشگاه اصفهان گفت: ورود رشته زبان و ادبیات ارمنی به این دانشگاه سبب گسترش روابط علمی میان دانشگاه‌های ایروان و اصفهان شد. به گزارش  دنیای اسرار: حسین هرسیج افزود: ورود این رشته، نه تنها مراودات دانشگاه اصفهان را با شورای خلیفه‌گری ارامنه توسعه داد بلکه زمینه حضور علاقه‌مندان بسیاری را نیز از جامعه اقلیت

Print Friendly, PDF & Email

 رییس دانشگاه اصفهان گفت: ورود رشته زبان و ادبیات ارمنی به این دانشگاه سبب گسترش روابط علمی میان دانشگاه‌های ایروان و اصفهان شد.

به گزارش  دنیای اسرار: حسین هرسیج افزود: ورود این رشته، نه تنها مراودات دانشگاه اصفهان را با شورای خلیفه‌گری ارامنه توسعه داد بلکه زمینه حضور علاقه‌مندان بسیاری را نیز از جامعه اقلیت ارامنه به این دانشگاه فراهم کرد.

وی با تبریک سال نو میلادی به هموطنان مسیحی و همچنین دانشجویان ارمنی این دانشگاه، اظهار داشت: در کشوری زندگی می کنیم که حقوق همه انسان ها را به رسمیت شناخته و اقلیت های مذهبی در کمال آرامش در کنار هموطنان مسلمان زندگی می کنند.

رییس دانشگاه اصفهان رحمانیت را نقطه مشترک بین دین اسلام و مسیحیت دانست و بر اصول و مبانی ارزش های دینی مشترک تاکید کرد.

وی در نشستی با دانشجویان ارمنی دانشگاه اصفهان به مناسبت سال نو میلادی، افزود: اسلام دین رحمت و صلح عادلانه است و صلحی که مبتنی بر عدالت نباشد پایدار نیست .

رشته زبان و ادبیات ارمنی در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان فعالیت خود را در سال ۱۳۳۹ آغاز کرد و تاکنون حدود ۵۰۰ دانش آموخته داشته است؛ این رشته در دوره ای پنج ساله تعطیل شد و پس از آن از سال ۱۳۸۴ با پیگیری های صورت گرفته بطور مجدد راه اندازی شد.
ارمنی یکی از زبان‌ های هند و اروپایی است که در منطقهٔ قفقاز و بویژه در کشور ارمنستان و همچنین مناطق ارمنی نشین ایران با آن صحبت می‌ کنند.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور است و با حدود ۱۴۰ دانشگاه خارجی، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی دارد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.