تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 4613

وزارت علوم در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی،بسیار جدی است

وزارت علوم در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی،بسیار جدی است

پایگاه خبری دنیای اسرار: قائم مقام وزیر علوم : وزارت علوم در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی،بسیار جدی است قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با تاکید بر جدیت این وزارتخانه در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی و مدرک فروشی جدی است و

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

قائم مقام وزیر علوم :

وزارت علوم در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی،بسیار جدی است

قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با تاکید بر جدیت این وزارتخانه در مقابله با تقلب در آثار علمی مانند پایان نامه فروشی و مدرک فروشی جدی است و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد می کند.

به گزارش دنیای اسرار به نقل از فارس، اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، عبدالرضا باقری در نشست بررسی راهکارهای اجرایی «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی «که در دفتر معاونت حقوقی وزارت علوم برگزار شد؛ گفت: تا زمانی که آیین نامه اجرایی قانون مقابله با تقلب در آثار علمی در هیات دولت تصویب شود وزارت علوم می تواند با موارد روشن و آشکارتقلب در آثار علمی مانند سایت های فروش پایان نامه و مدرک تحصیلی مقابله و از انان به دستگاه قضایی شکایت کند یا به نیروی انتظامی اعلام کند.

وی افزود: تاکنون قدامات پراکنده و تحقق نتیجه ملموس، دو کارگروه پیشگیری و مقابله در ستاد وزارت علوم تشکیل می شود.

باقری اظهار داشت: عموم مردم جامعه و جامعه دانشگاهی موافق اجرای «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» هستند و اجرای آن از طریق انجمن های علمی و اصناف و بدون نیاز به تشکیلات کلان امکانپذیر است.

حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در این نشست گفت: اجرای «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی پیچیدگی های خاصی دارد و با بحث مقابله و تعطیلی موسسات غیر مجاز آموزش عالی نیز مرتبط است بنابراین نیاز به هماهنگی و ارتباط کامل درون ستاد وزارت علوم دارد.

وی با اشاره به دشواری اجرای قانون در سطح جامعه نسبت به داخل دانشگاه گفت: بخش داخل دانشگاهی مرتبط با «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی «دانشجویان و اعضای هیات علمی هستند که در این زمینه با تبیین بیشتر قانون، اطلاع رسانی و دقت و نظارت گروههای آموزشی بخش اعظم مشکلات قابل حل است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با تاکید بر پیچیدگی ها و مشکلات شناسایی و مبارزه با موسسات ارائه کننده مدارک تحصیلی غیر مجاز تحصیلی گفت: به زودی وزارت علوم با نیروی انتظامی و اتاق اصناف در زمینه اجرای «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی «تفاهم نامه همکاری امضا می کند.

سیمایی صراف با اشاره به اینکه وزارت علوم آیین نامه پیشنهادی خودرا در زمینه «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی «به کمیسیون علمی هیات دولت ارسال کرده است گفت: در صورت تصویب این آیین نامه در هیات دولت، مقابله با متخلفان حوزه پایان نامه فروشی و مدرک فروشی شتاب می گیرد.

معاون آموزشی وزیر علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی، رئیس مرکز حراست، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیرکل آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم و معاون اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در این نشست حضور داشتند و مقررشد نمایندگان خودرا برای عضویت در کارگروههای پیشگیری و مقابله «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به معاونت حقوقی و امور مجلس معرفی کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.