تاریخ انتشار : شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر : 9683

وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به فضای مجازی است

وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به فضای مجازی است

وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به فضای مجازی است   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حذف برنامه‌های ایرانی در سیستم عامل اندروید خبر داد و گفت: تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به اقتصاد فضای مجازی است. به گزارش  دنیای اسراربه نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در توئیتر

Print Friendly, PDF & Email

وزیر ارتباطات: تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به فضای مجازی است


  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حذف برنامه‌های ایرانی در سیستم عامل اندروید خبر داد و گفت: تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به اقتصاد فضای مجازی است.

به گزارش  دنیای اسراربه نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در توئیتر خود نوشت: «گزارش سازمان فناوری اطلاعات حاکی از آن است که حذف برنامه‌های ایرانی در سیستم عامل اندروید صرفا محدود به پوسته‌های یک پیام‌رسان نبوده است بلکه برخی برنامه‌های کسب و کارهای ایرانی را نیز در برگرفته است.
تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به اقتصاد فضای مجازی است».
به گزارش ایرنا، مدتی قبل شرکت اپل شروع کرد به حذف و مسدودسازی اپلیکیشن‌هایی که از گواهی‌های توسعه دهنده سازمانی اپل استفاده نادرست می‌کردند.
استفاده از آن اپلیکیشن‌ها به استفاده غیرشرعی، فساد و حتی قمار محدود شده بود. در پی این قانون، شرکت اپل شروع کرد به حذف و مسدودسازی این قبیل اپلیکیشن ها.
به واسطه تحریم‌ها، کسب و کارهای ایرانی نیز از همین گواهی‌ها استفاده می‌کردند و همین مسئله موجب شد با این که همگی‌شان در چارچوب شرع و قانون فعالیت می‌کردند اما با تصمیم شرکت اپل، مسدود شوند. این اتفاق در گذشته نیز رخ داده و کسب و کارهای ایرانی را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است و همچنان نیز ادامه دارد.
در حالی که هنوز بازار مشکلات کسب و کارها و البته کاربران ایرانی با اپ استور و شرکت اپل داغ است، خبرهایی به گوش می‌رسد که سیستم عامل اندروید نیز شروع کرده به پاک کردن اپلیکیشن کسب و کارهای ایرانی.
ماجرا از آن جا شروع شد که چند روز قبل وزیر ارتباطات در حساب توئیتری خود خبر از حذف پوسته‌های فارسی تلگرام داد و نوشت: برای حق الناس، در دی۹۶ گفتیم «همه» پوسته‌های فارسی تلگرام فاقد امنیت هستند و البته بر اساس جمع‌بندی مرکزملی فضای‌مجازی عمل کردیم.
وی افزود: اکنون ۱۲۷پوسته غیررسمی در کشور هست. باحذف دو تا از آن ها باید دید مدعیان داخلی و خارجی از بقیه و محل تامین بودجه آن‌ها خواهند گفت یا روزه سکوت خواهند گرفت؟
پس از اعلام این خبر، پوسته‌‎های فارسی تلگرام از سیستم عامل اندروید و پلتفرم های خرید برنامه مانند گوگل‌پلی حذف شدند. اما طبق خبرهایی که در حال حاضر به گوش می‌رسد و به گفته وزیر ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات نیز در خصوص آن گزارشی تهیه کرده، برخی برنامه‌های کسب و کارهای ایرانی نیز در حال حذف شدن از سیستم عامل اندروید هستند.
باید منتظر ماند و دید این جنگی که آمریکا در خصوص اقتصاد ایران راه انداخته، به تعبیر وزیر جوان دولت دوازدهم به فضای مجازی نیز کشیده می شود یا نه؟

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.