تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر : 14766

وزیر راه: شرکت قطارهای حومه‌ای تا پایان سال آغاز به کار می‌کند

وزیر راه: شرکت قطارهای حومه‌ای تا پایان سال آغاز به کار می‌کند

وزیر راه: شرکت قطارهای حومه‌ای تا پایان سال آغاز به کار می‌کند وزیر راه و شهرسازی گفت: کارهای ایجاد شرکت قطار حومه‌ای انجام شده و به تائید شورای نگهبان رسیده و تا پایان سال این شرکت کار خود را در زمینه قطارهای شهری شروع خواهد کرد. به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازفارس، محمد اسلامی صبح

Print Friendly, PDF & Email

وزیر راه: شرکت قطارهای حومه‌ای تا پایان سال آغاز به کار می‌کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: کارهای ایجاد شرکت قطار حومه‌ای انجام شده و به تائید شورای نگهبان رسیده و تا پایان سال این شرکت کار خود را در زمینه قطارهای شهری شروع خواهد کرد.

به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازفارس، محمد اسلامی صبح امروز در حاشیه آیین کلنگ زنی قطار حومه‌ای شهر مجلسی به کلان‌شهر اصفهان، افزود:مردم و دولت روزهای بسیار سخت و پرتلاشی پشت سر گذاشتند و در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب این‌چنین روزهایی را در این ابعاد تجربه نکرده بودیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با لطف الهی و هدایت‌ها مقام معظم رهبری با وجود تحریم‌ها، چرخ کشور با روندی انقلابی حرکت خود را ادامه داد و توجه به ظرفیت‌های داخلی و استفاده نکردن از ظرفیت‌های خارجی در دستور کار قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها بدون وابستگی به خارج امکان‌پذیر است، گفت: امروز برای توسعه زیرساخت‌ها بدون وابستگی به خارج برنامه‌های خود را پیش می‌بریم و در بخش هوایی که سخت‌ترین بخش توسعه بود توانستیم پروازهای منظم‌تر و بدون تأخیر داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: در اسفند سال گذشته در جلساتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه ، قرارداد بیش از هزار دستگاه قطار و لوکوموتیو قرارداد بسته شد و در سال ۹۸ خط تولید کارگاه لوکوموتیو با سفارش‌های زیاد به کار خود ادامه داده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خط تولید ریل ملی ذوب‌آهن، گفت: ریل ملی سال‌ها در ذوب‌آهن اصفهان در بحث تحقیق و پژوهش بود ولی در ماه گذشته اولین محموله ریل ملی تحویل شد و در مسیرهای اصلی در دست احداث استفاده می‌شود.

وی گفت: روزی تمام شرکت‌های کشتی‌رانی خارجی کانتینرهای خود را از ایران بردند ولی با همت صنعتگران داخلی خط تولید کانتینرهای استاندار چندمنظوره که در کشتی، قطار و کامیون جابه‌جا می‌شود آغاز به کار کرد.

اسلامی ادامه داد: روند ساخت کانتینرهای استاندارد داخلی زمان زیادی صرف نکرد ولی ایمان و غیرت نسل جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به اوج خود رسید و توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما باید برای پیشرفت کشور در مصرف خود صرفه‌جویی کنیم، افزود: سال‌ها نام‌گذاری سال مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد بوده تا الگوی مصرف صحیح و انضباط مالی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر مصرف بی‌رویه ادامه پیدا کند باید برای ساخت پالایشگاه‌های جدید هزینه‌های سنگین پرداخت شود.

اسلامی با اشاره به گران شدن قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در شب گذشته، عنوان کرد: یک از رویکردهای ما برای اصلاح الگوی مصرف بنزین و مقابله با آلودگی هوا این است که در توسعه حمل نقل ریلی توجه کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای در کشور، گفت: کارهای ایجاد شرکت قطار حومه‌ای انجام شده و به تائید شورای نگهبان رسیده و تا پایان سال این شرکت کار خود را در زمینه قطارهای شهری شروع خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به توسعه جاده‌های موجود در کشور و ساخت جاده‌های جدید، گفت: در کشور به میزانی که آزادراه و بزرگراه وجود دارد به همان میزان جاده در حال ساخت است؛ در شرایطی که بودجه کشور محدود است توسعه این جاده ها به صورت منظم در حال انجام است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.