تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر : 13422

وزیر راه و شهرسازی در سفر به دیار نصف جهان

وزیر راه و شهرسازی در سفر به دیار نصف جهان

وزیر راه و شهرسازی در سفر به دیار نصف جهان  اصفهان یکی از کانون‌های اقتصادی و گردشگری مهم کشور است که سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد/ رفع مشکلات پیشروی احداث آزاد راه شرق اصفهان/ پیوستن به زنجیره حمل‌ونقل پیشرفته جهانی با احداث قطار سریع السیر اصفهان – تهران /پایان پروژه مسکن مهر استان با افتتاح

Print Friendly, PDF & Email

وزیر راه و شهرسازی در سفر به دیار نصف جهان

 اصفهان یکی از کانون‌های اقتصادی و گردشگری مهم کشور است که سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد/ رفع مشکلات پیشروی احداث آزاد راه شرق اصفهان/ پیوستن به زنجیره حمل‌ونقل پیشرفته جهانی با احداث قطار سریع السیر اصفهان – تهران /پایان پروژه مسکن مهر استان با افتتاح ۵۲۹ واحد در سطح استان

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در جریان سفر خود به استان ضمن بازدید از مهمترین پروژه های حمل ونقلی استان و افتتاح چند پروژه راهسازی، چند پروژه در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری را افتتاح نمود.

به گزارش دنیای اسرار، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی طی سفر دو روزه خود به استان اصفهان که چند تن از معاونین و مسولان وزارت راه  ،عباس رضایی استاندار اصفهان، حمیدرضا امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان و تعدادی از مسوولان استانی وی را همراهی می کردند، از پروژه های فرودگاه اصفهان، آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، قطار سریع السیر اصفهان –تهران ،کارخانه ذوب آهن اصفهان، مترو بهارستان، ورودی شهر فلاورجان و راههای شرق اصفهان بازدید و پروژه مسکن مهر استان را افتتاح نمود.

اسلامی در اولین روز از سفر خود و در جریان بازدید از پروژه توسعه فرودگاه اصفهان گفت: مهم‌ترین خبری که در این سفر داریم این است که مانع تامین اراضی فرودگاه اصفهان به مساحت ۴۰۰ هکتار حل و مجوزهای لازم کسب شده است و در آینده نزدیک بحث جایگزینی یک سیستم سرمایه‌گذاری را برای طرح توسعه فرودگاه اصفهان انجام خواهیم داد تا بتوانیم شاهد فرودگاهی باشیم که بتواند به صورت بین‌المللی و منطقه‌ای نقش ایفا کند و ظرفیت بزرگتری از پروازهای بین‌المللی را به خود اختصاص دهد

اسلامی، اصفهان را یکی از کانون‌های اقتصادی و گردشگری مهم کشور خواند که سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد و خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که این استان یک فرودگاه بزرگ داشته باشد و امیدوارم بتوانیم طرح‌های جدید را که قبلا با یک کشور اروپایی منعقد و اکنون متوقف شده است با جایگزینی و مشارکت شرکتی دیگر انجام دهیم و پایه‌گذار یک فرودگاه بین‌المللی در شان ملت ایران و مردم اصفهان باشیم.

در ادامه سفر، وی در حاشیه بازدید از آزاد راه کنار گذر شرق اصفهان گفت: این پروژه متاسفانه سال‌ها به طول انجامیده و دچار مشکلاتی شده است که امیدواریم با بازدید و مذاکراتی که خواهیم داشت بتوانیم آنرا از رکود خارج کنیم و تا پایان سال آنرا به بهره برداری برسانیم.

وزیرراه وشهرسازی در ادامه از پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران بازدید نمود و در حاشیه این بازدید بیان داشت: این پروژه یکی از پروژه‌های راهبردی در حوزه زیربنایی حمل‌ونقلی است که ازسال‌های گذشته آغاز شده و متأسفانه در دو سال اخیر با رکود و وقفه مواجه شده بود.

پیوستن به زنجیره حمل‌ونقل پیشرفته جهانی در این پروژه حائز اهمیت است، راه ابریشم به‌صورت تاریخی به‌لحاظ عقلی و اقتصادی همیشه از این مسیر می‌گذشته، ازاین‌رو باید راه ابریشم جدید را با تکنولوژی پیشرفته که ارمغان حرکت سریع و اقتصادی را به‌همراه دارد سرمایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید حتماً در این مسیر سرمایه‌گذاری کنیم، بدون سرمایه‌گذاری در سرعت‌ بالا و ایمنی در حوزه حمل‌ونقل نباید انتظار در اختیار داشتن راه ابریشم را داشته باشیم و این موارد بایدهای ما در جمهوری اسلامی است که باید به آن پرداخته شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در واقع وزنه‌هایی را که به‌ پای این پروژه بسته‌ شده بود برطرف کردیم که بتوانیم نخستین الگوی حمل‌ونقل پیشرفته ریلی را در ایران به بهره‌برداری رسانده، از اینجا به شمال، جنوب، شرق و غرب برسانیم و این زنجیره تکمیل شود،

محمداسلامی وزیر راه وشهرسازی در ادامه به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت در محلکارخانه ذوب آهن اصفهان از خط تولید ریل در این کارخانه بازدید نمود و بیان داشت:خودکفایی در بحث تولید ریل یکی از دستاوردهای پر افتخار برای جمهوری اسلامی ایراناست و در سال رونق تولید اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است؛ موضوع دیگر تحویل اولین محموله‌های ریل تولید داخل کشور است که می‌تواند تاثیر به‌سزایی در اقتصاد ذوب آهن داشته باشد و کشور را به یکی از مراکز تولید ریل در منطقه تبدیل کند. 

وزیر راه وشهرسازی در ادامه اولین روز از سفر خود به اصفهان ضمن بازدید از محورهای شرق اصفهان، پروژه راه روستایی سیریان به قلعه عبداله ، قلعه بالا به اژیه و پل اژیه را در مناطق شرق اصفهان افتتاح نمود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم  در دومین روز از سفر خود به استان و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه ۱۰ کلاسه احداثی واقع در مسکن مهر شهر بهارستان را افتتاح و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد.

وی در ادامه از پروژه مترو شهر بهارستان بطول ۱۴ کیلومتر که به عنوان الگو در شهرهای جدید کشور در حال احداث است بازدید نمود .

وزیر راه وشهرسازی در پایان سفر خود به استان ضمن بازدید از بافت فرسوده منطقه زینبیه اصفهان و افتتاح ۸۰۰ واحد مسکن خود مالک در این منطقه که در راستای حمایت از مناطق با بافتهای فرسوده احداث گردیده در شهر شاهین شهر حضور یافت و ۵۲۹ واحد مسکن مهر استان را افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکن مشارکتی در قالب طرح اقدام ملی را بر زمین زد.

گفتنی است با افتتاح این تعداد واحد مسکن مهر در استان سفره مسکن مهر استان اصفهان جمع و کلیه واحدهای دارای متقاضی به ایشان تحویل شد. قسمت پیوست‌ها

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.