تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
کد خبر : 27774

وزیر نیرو: ثبت بالاترین خشکسالی طی ۵۲ سال گذشته/ دستور رئیس‌جمهور برای بررسی و حل مشکلات کشاورزان اصفهان

وزیر نیرو: ثبت بالاترین خشکسالی طی ۵۲ سال گذشته/ دستور رئیس‌جمهور برای بررسی و حل مشکلات کشاورزان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان شرق اصفهان اظهار کرد: کشور ما کشوری است برخاسته از انقلاب اسلامی و در مسیر شهدا و امام بوده و خاری بر چشم همه دشمنان این مرز و بوم است.وی با بیان اینکه به دشمنان اجازه سوء استفاده را نمی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان شرق اصفهان اظهار کرد: کشور ما کشوری است برخاسته از انقلاب اسلامی و در مسیر شهدا و امام بوده و خاری بر چشم همه دشمنان این مرز و بوم است.
وی با بیان اینکه به دشمنان اجازه سوء استفاده را نمی دهیم، تصریح کرد: من به عنوان عضوی از مردم هر گونه تفرقه افکنی را محکوم می‌کنم و اعلام می‌کنیم تجمع ما برای پیشرفت ایران و رشد کشور  است. ما ایستاده ایم که حق خود را بگیریم که مهمترین شعار انقلاب اسلامی اجرای عدالت است واجازه نخواهیم داد دشمنان این مرز و بوم از مشکلات ما خوشحال شوند و تفرقه‌افکنی کنند.
محرابیان خطاب به کشاورزان افزود: من دست‌بوس شما هستم چرا که با زحمت شما این کشور ارتزاق می‌شود و افتخار می‌کنم که خدمتگزار و نوکر شما باشم. دو ماه و چند روز است دولت کار خود را شروع کرده  است و ارثی که به ما رسیده سدهای خالی و سوء مدیریت زیادی در گوشه و کنار کشور است.
وزیر نیرو ادامه داد: در حوضه زاینده‌رود پروژه‌های مختلفی داشتیم که اگر در زمان خود این پروژه‌ها انجام شده بود ما شاهد این میزان رنج نبودیم.
وی در ادامه گفت: اولین قولی که به همه ملت ایران می‌دهم این است که مهمترین عزم و اراده این دولت این است که پروژه‌های  تعطیل را فعال کند و شاهد این باشیم با اجرای پروژه‌های آبی مردم ما بتوانند از این مواهب به خوبی استفاده کنند.
محرابیان عنوان کرد: ما سالی را پشت سر می‌گذاریم که در طی ۵۲ سال گذشته بالاترین خشکسالی را ثبت کرده است؛ پیش بینی‌ها این بود که پاییز خشکی را داشته باشیم اما در آبان ماه متوسط کل بارش در ایران خوب بود و امروز هم پیش‌بینی‌ها از ادامه بارش‌ها حکایت دارد.
وزیر نیرو از تلاش این وزارتخانه برای رساندن آب به مزارع برای استفاده کشاورزان گفت: در طول این سال ها، سال به سال خشکسالی حاکم شده و از طرفی مصرف کل کشور بالا رفته است؛ باید خودمان را با وضعیت آب سازگار کنیم؛ از طرفی هم اگر آب داریم با عدالت توزیع کرده و اگر کم آب هم هستیم، کم آبی را هم با عدالت توزیع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: من برای احقاق حق کشاورزان ایستاده‌ام و تمام تلاشم را خواهم کرد و  دولت و رییس جمهور از من خواسته که این مسیر را ادامه بدهم؛ رییس جمهور خواست این سفر انجام شود و مسائل را به دقت بررسی و برای حل مشکل تصمیم بگیریم.
محرابیان با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکل آب، اصلاح وضعیت مصرف است،گفت: ما هم در منابع و هم در مصارف باید آب را مدیریت کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.