تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۴۱
کد خبر : 3749

وظیفه شناسی آتش نشانی که در سفر خانوادگی جان یک کودک را نجات داد

وظیفه شناسی آتش نشانی که در سفر خانوادگی جان یک کودک را نجات داد

پایگاه خبری دنیای اسرار   وظیفه شناسی آتش نشانی که در سفر خانوادگی جان یک کودک را نجات داد قدردانی ویژه خانواده پسربچه از آتش نشان مصدوم   وظیفه شناسی زمان و مکان نمی شناسد؛ آتش نشان اصفهانی که برای تفریح به همراه خانواده خود به شهر محلات رفته بود، در سفر خانوادگی هم وظیفه

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

 

وظیفه شناسی آتش نشانی که در سفر خانوادگی جان یک کودک را نجات داد

قدردانی ویژه خانواده پسربچه از آتش نشان مصدوم

 

وظیفه شناسی زمان و مکان نمی شناسد؛ آتش نشان اصفهانی که برای تفریح به همراه خانواده خود به شهر محلات رفته بود، در سفر خانوادگی هم وظیفه شناسی خود را کنار نگذاشت و کودک ۵ ساله ای را از پرتاب شدن در پرتگاه نجات داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، اسماعیل سلیمانی پور، آتش نشان ایستگاه ۱۳ آتش نشانی اصفهان که در شیفت استراحت، همراه خانواده به شهرستان محلات رفته بود، متوجه خطر سقوط کودک ۵ ساله در پرتگاه شد و خوشبختانه وظیفه شناسی و حس انسان دوستی این آتش نشان فداکار منجر شد که این کودک را از آسیب جدی نجات دهد.

این آتش نشان در این باره می گوید: در زمان استراحت در پارک، توجهم به پسربچه ای جلب شد که سوار بر دوچرخه در یک سراشیبی به سرعت به سمت ما می آمد. وقتی از کنار ما عبور کرد متوجه شدم، دوچرخه از کنترل خارج شده و با سرعت به طرف پرتگاه می رود. سریعا از جا بلند شدم و به دنبال دوچرخه دویدم، لحظه ای که به لبه پرتگاه نزدیک می شدم، متوجه شدم اگر کودک را بگیرم، هر دو سقوط خواهیم کرد. به همین علت خودم را روی زمین پرتاب کردم. با یک دست خود را نگه داشتم و با دست دیگر یقه لباس کودک را گرفتم. در نهایت دوچرخه در پرتگاه افتاد اما خوشبختانه، کودک نجات یافت.

وی ادامه داد: در همین حین فرو رفتن یک تکه تیز آهنی باعث پاره شدن مچ و کف دستم شد اما با این که مصدومیت شدید دست من، خانواده ام را نیز دچار ناراحتی و بدحالی کرد خوشحالم که حال کودک، خوب است و من نیز در حال مداوا دستم هستم و امیدوارم تاندون مچم از کار نیفتاده باشد.

پس از این حادثه، مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان دستور رسیدگی کامل و سریع به وضعیت آتش نشان مصدوم، اسماعیل سلیمانی پور را داد.

محسن گلابی همچنین در جلسه ای که خانواده کودک ۵ ساله به پاس قدردانی از آتش نشان مصدوم ترتیب داده بود، اظهار داشت: بدون شک قدردانی شهروندان از آتش نشانان نجاتگر به ما نشان می دهد که مردم، ایثارگری ها و فداکاری ها را می بینند.

محسن گلابی افزود: بدون شک در کنار مسئولیت خطیری که سازمان آتش نشانی بر عهده دارد، موارد پیشگیری که شامل ایمن سازی محیط های بازی و تفرجگاه ها است، باید مورد توجه قرار گیرد تا خطرات را برای کودکان و خانواده ها کاهش دهد.

وی گفت: کودک، بازی می کند و متوجه خطرات پیرامون خود نیست و این مسئولیت والدین است که لحظه ای از آنان غافل نشوند. این حادثه در صورتی که آتش نشان ما در آنجا نبود می توانست رخداد ناگواری برای کودک و خانواده او رقم بزند.

وی همچنین با تاکید بر مراقبت از آتش نشان حادثه دیده، از معاون عملیات و مدیران ارشد این حوزه درخواست کرد تا اتمام مراحل پزشکی و درمانی وی، به طور مداوم کسب اطلاع کرده و رسیدگی کاملی داشته باشند.

حمید رضوانی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی اصفهان نیز در این باره اظهار داشت: ایثار، بخش جداناشدنی از وجود یک آتش نشان است و تفاوتی ندارد که در لباس و در حال خدمت باشد و یا در زمان استراحت؛ آتش نشانان همواره آماده اند تا برای نجات جان و مال مردم ایثار کرده و خود را به خطر بیندازند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.