تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر : 15944

پازلی بزرگ با عنوان کمربندی جنوب غرب اصفهان

پازلی بزرگ با عنوان کمربندی جنوب غرب اصفهان

 پازلی بزرگ با عنوان کمربندی جنوب غرب اصفهان احداث کمربندی جنوب غرب شهر اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان که در تعهدات اداره کل راه وشهرسازی است در ایجاد ارتباط بین استانها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است. به گزارش دنیای اسرار، کمربندی جنوب غرب اصفهان در جنوب غرب شهر

Print Friendly, PDF & Email

 پازلی بزرگ با عنوان کمربندی جنوب غرب اصفهان

احداث کمربندی جنوب غرب شهر اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان که در تعهدات اداره کل راه وشهرسازی است در ایجاد ارتباط بین استانها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است.

به گزارش دنیای اسرار، کمربندی جنوب غرب اصفهان در جنوب غرب شهر اصفهان قرار دارد که این محور به عنوان تنها راه ارتباطی مناطق جنوبی استان مانند شهرضا، سمیرم  به مناطق غربی استان مانند مبارکه، زرین شهر و دسترسی این نقاط به استانهای جنوبی مانند فارس و کهکیلویه و بویر احمد و استانهای غربی و شمالی شناخته می شود.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در این باره گفت: محوراصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز ویاسوج و محورآزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور مثل زرین شهر و شهرکرد رابرقرار می کند که احداث کمربندی جنوب غرب شهر اصفهان در تسهیل در ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.

وی افزود:  طول این محور که محور اصفهان- شهرضا وکمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می کند جمعاً ۱۷ کیلومتر می باشد که ازمحل پل راهداران (تقاطع غیرهمسطح) در محور اصفهان-شیراز و در حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان شهر ومنطقه پادگان نظامی سپاه شروع وپس از تقاطع با محور ابریشم-آبنیل به محور آزادراه ذوب آهن  در محل تقاطع کلیشاد ختم می گردد.

قاری قرآن تصریح کرد: این پازل بزرگ به چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه نخست آن در حال حاضر از کیلومتر صفر الی ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابریشم – آبنیل- مبارکه) محور به صورت رفت وبرگشت ۴ خطه درسالهای گذشته پایان یافته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل واقع در کیلومتر۱۲ بهمراه ترانشه برداری عظیم منصوب به ترانشه آبنیل می باشد که در حال حاضر پروژه ای با همین نام با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و با مبلغ ۴۵ میلیارد ریال درحال اجراست.

قطعه سوم حد فاصل پل آبنیل واقع در کیلومتر۱۲ الی۱۷ بوده که در سنوات گذشته با مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال انجام شده و ادامه مسیر، نیازمند تامین اعتبار به میزان ۶۰ میلیارد ریال و انجام عملیات آزادسازی اراضی کشاورزی جهت تکمیل می باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی در خصوص ادامه مسیر اظهار داشت: قطعه آخر محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب آهن یعنی تقاطع غیرهمسطح کلیشاد می باشد که در حال حاضر پیمانکار این قطعه مطابق با برنامه زمان بندی پیشرفت بسیار مناسبی در احداث مسیر داشته و تاکنون ۲۵ میلیارد ریال جهت تکمیل پل هزینه شده است.

گفتنی است  با توجه به دو موضوع حجم بالای ترافیک این محور در سالهای اخیر واینکه این راه، مسیر دسترسی صنایع بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه به استانهای جنوبی از طریق بزرگراه اصفهان- شیراز و سایر استانها و مناطق جنوبی اصفهان می­باشد می توان به جرات اذعان داشت احداث این مسیر ضمن اینکه مسافت سفر رادر بسیاری از سفرهای خارج شهر اصفهان در محدوده این محور کوتاه نموده و باعث کاهش زمان سفر می شود، بدلیل اتصال به بزرگراه اصفهان- شیراز مسیر بسیار مناسب و مطمئنی را برای دسترسی مناطق به استانهای همجوار ایجاد خواهد نمود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.