تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 31381

پانکراس مصنوعی دیابت نوع یک را کنترل می کند

پانکراس مصنوعی دیابت نوع یک را کنترل می کند

با کمک اپلیکیشن موبایل؛ پانکراس مصنوعی دیابت نوع یک را کنترل می کند محققان یک پانکراس مصنوعی ابداع کرده اند که سیستم حلقه بسته نیز نامیده می شود و به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع یک کمک می کند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، این عضو مصنوعی بدن انسان با

Print Friendly, PDF & Email

با کمک اپلیکیشن موبایل؛

پانکراس مصنوعی دیابت نوع یک را کنترل می کند

محققان یک پانکراس مصنوعی ابداع کرده اند که سیستم حلقه بسته نیز نامیده می شود و به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع یک کمک می کند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، این عضو مصنوعی بدن انسان با تقلید از فرایندهای پانکراس واقعی کار می کند. در این سیستم یک حسگر گلوکز که زیر پوست قرار می گیرد به طور خودکار قند خون را تخمین می زند. از سوی دیگر یک الگوریتم میزان انسولین تزریق شده به بدن را با کمک یک پمپ تنظیم می کند. این بدان معنا است که افراد مبتلا به دیابت نوع یک دیگر نیاز ندارند به طور مداوم با تزریق دستی قند خون شان را منظم نگه دارند.

آنها همچنین می توانند با کمک سیستمی که روی موبایل دانلود می شود میزان قند خون شان را رصد کنند. بیماران میزان تخمینی کربوهیدرات مصرفی خود طی یک وعده غذایی را نیز می توانند در اپ وارد کنند.

این فناوری نخستین بار سال گذشته در سرویس سلامت ملی انگلیس آزمایش و در بدن صدها بزرگسال و کودک مبتلا به دیابت نوع یک در این کشور نصب شد. آزمایش ها نشان داد این فناوری نسبت به دستگاه های موجود در مدیریت بیماری موفق تر عمل می کند. در مرحله بعد انستیتو ملی تعالی بهداشت و مراقبت انگلیس(NICE) نیز آن را تایید کرد.

البته این دستگاه ایده آل نبود. به همین دلیل NICE از سیستم سلامت ملی انگلیس خواست آن را با قیمتی ارزان تر عرضه کند. قیمت فعلی این ابزار هوشمند ۷۰۲۵ دلار ذکر شده است.

بهای این محصول برای استفاده عمومی جهت کاهش هزینه های مراقبتی بیماران دیابت مبتلا به نوع یک زیاد است.

البته این تنها راه کنترل دیابت نیست. در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی محققان در دانشگاه ETH زوریخ واقع در سوئیس یک دستگاه حاوی سلول های انسانی مهندسی ابداع کردند که به طور مستقیم زیر پوست ایمپلنت می شود. این ایمپلنت در موش های مبتلا به دیابت نوع یک سطح قند خون را در وضعیت نرمال حفظ می کرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.