تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 12746

پایه و اساس دندانپزشکی در ایران به درستی بنا شده است

پایه و اساس دندانپزشکی در ایران به درستی بنا شده است

پایه و اساس دندانپزشکی در ایران به درستی بنا شده است به گزارش دنیای اسرار:رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان: دندانپزشکان باید هر ۵ سال یکبار پروانه فعالیت خود را تمدید کنند.کورش رحیمی رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با اشاره به اینکه از دوسال گذشته تا کنون کنگره جامع دندانپزشکی اصفهان با نام نقش

Print Friendly, PDF & Email

پایه و اساس دندانپزشکی در ایران به درستی بنا شده است



به گزارش دنیای اسرار:رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان: دندانپزشکان باید هر ۵ سال یکبار پروانه فعالیت خود را تمدید کنند.
کورش رحیمی رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با اشاره به اینکه از دوسال گذشته تا کنون کنگره جامع دندانپزشکی اصفهان با نام نقش جهان شناخته می‌شود گفت: این کنگره در هتل تاریخی عباسی برگزار می‌شود و خوشبختانه برند این کنگره برای تمام دندانپزشکان ایرانی شناخته شده است.
وی با بیان اینکه دراولین دوره برگزاری این کنگره شرکت کنندگانی از کشورهای همسایه، اروپا ، کانادا و آمریکا حضور داشته‌اند اظهارکرد: یکی از شاخص‌های این کنگره حضور بهترین اساتید و سخنرانان حوزه دندانپزشکی است که به ارائه آخرین مطالب علمی در حوزه دندانپزشکی می‌پردازند و همچنین سخنرانانی از ایتالیا، بلژیک و سوئد نیز در این کنگره حضور دارند.
رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان هدف از برگزاری کنگره‌ها و برنامه‌های آموزشی دندانپزشکی را به روز شدن دانش دندانپزشکان دانست و افزود: دندانپزشکان باید هر پنج سال یکبار پروانه فعالیت خود را تمدید کنند و در زمان تمدید باید مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده تسلط به دانش و مطالب علمی روز حوزه دندانپزشکی است.
وی با بیان اینکه تکنیک‌ها و تجهیزات و مواد مورد نیاز در حوزه دندانپزشکی در حال تغییر است گفت: در این کنگره سعی شده است که آموزش‌های جامع و کاملی در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی به شرکت‌کنندگان ارائه شود.
رحیمی با بیان اینکه دندانپزشکان ایرانی جزو چند کشور اول جهان هستند افزود: این علم دارای ۵۰ سال سابقه است و خوشبختانه پایه و اساس این علم در ایران به درستی بنا شده است.
وی در ادامه در خصوص تاثیر تحریم‌ها در حوزه داندانپزشکی تصریح کرد: مواد اولیه مورد نیاز نسبت به یک سال و نیم گذشته حدود ۳ الی ۴ برابر افزایش قیمت داشته و تحریم‌ها بر روی داروهای بی‌حسی بیشترین تاثیر را داشته‌اند و البته با مدیریت دولت و تامین ارز شرایط بهبود یافته است.
در ادامه میثم مهابادی دبیر علمی دومین کنگره علمی دندانپزشکی به وجود دو دانشگاه باسابقه دندانپزشکی در اصفهان اشاره و اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد دندانپزشکان و پیشرفت و گسترش این علم در دنیا دندانپزشکان نیاز به آموزش دارند تا از دانش روز در این حوزه بهره‌مند شوند.
وی یکی از ویژگی‌های خاص این کنگره را برگزاری کارگاه‌های مختلف دانست و افزود: در این کارگاه‌ها آخرین دستاورد‌های علمی در حوزه‌های لیز، ایمپلنت، مدیریت مطلب و دندانپزشکی دیجیتال در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: پنل‌های پرسش و پاسخ با حضور اساتید برتر کشور در حوزه دندانپزشکی نیز در گنگره برگزار خواهد شد.
به گفته مهابادی ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که ۷۰ مقاله در طی روزهای برگزاری کنگره به صورت پوستر ارائه می‌شوند.
کامیار فتح‌پور مسئول برگزاری کارگاه‌های دومین کنگره نقش جهان با بیان اینکه ماهیت علم دندانپزشکی عملی است افزود: دندانپزشکان باید در کنار دانش روز دنیا به مهارت و روش اجرایی دانسته‌های خود برای درمان بیماران مجهز باشند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های عملی دندانپزشکی در این کنگره افزود: این کارگاه‌ها به دندانپزشکان کمک می‌کند تا با نحوه کاربرد تکنولوژی‌های جدید از نزدیک آشنا شوند.
به گفته فتح‌پور کارگاه‌های لیزیک، درمان‌های اختصاصی‌، دندانپزشکی اطفال، ایمپلنت ازجمله مواردی است که توسط اساتید بنام کشور در این کنگره برگزار می‌شوند.
در ادامه هادی سلیمی دبیر اجرایی دومین کنگره نقش جهان با بیان اینکه این کنگره در تالارهای اصلی و سه تالار آیینه، سیمین و سیما برگزار می‌شود گفت: در حدود ۱۸ الی ۲۰ کارگاه‌ها در طول این کنگره توسط شرکت‌های شرکت کننده در بخش تجهیزات دندانپزشکی و برگزارکنندگان کنگره برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دندانپزشکان برای تمدید پروانه خود باید سالیانه ۲۰ الی ۲۵ امتیاز کسب کنند گفت: حضور در این کنگره برای شرکت‌کنندگان ۲۰ امتیاز دارد و این کنگره در سه روز از ۲۹ مرداد تا ۱ شهریور برگزار خواهد شد.
سلیمی با بیان اینکه در این کنگره هزار نفر از دندانپزشکان شرکت کرده‌اند تشریح کرد: پیش بینی می‌شود حدود هزار و ۷۰۰ نفر از این کنگره بازدید کنند و همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاه تجهیزات پزشکی با فضای نمایشگاهی ۶۰۰ متر مربع به ارائه تجهیزات، مواد اولیه و مواد مصرفی در این حوزه می‌پردازند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.