تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 27612

پدیده ی فرونشست زمین تهدید جدی برای شبکه و تاسیسات گازرسانی است

پدیده ی فرونشست زمین تهدید جدی برای شبکه و تاسیسات گازرسانی است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با هشدار درباره اینکه فرونشست زمین و آسیب رسیدن به تاسیسات گاز، خطرات بسیار جدی به همراه دارد، گفت: امروز درشرایط مناسب و خوبی قرار داریم اما چناچه فرونشست زمین در منطقه ای اتفاق بیفتد شبکه های گاز در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت. به گزارش  دنیای اسرار، سید

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با هشدار درباره اینکه فرونشست زمین و آسیب رسیدن به تاسیسات گاز، خطرات بسیار جدی به همراه دارد، گفت: امروز درشرایط مناسب و خوبی قرار داریم اما چناچه فرونشست زمین در منطقه ای اتفاق بیفتد شبکه های گاز در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

به گزارش  دنیای اسرار، سید مصطفی علوی، با اشاره به گستره شبکه های گاز در سطح استان اصفهان گفت: فرونشست زمین برای تاسیسات گاز چناچه کنترل شود خطر انفجار وخسارات مالی و جانی به  همراه خواهد داشت.

وی، افزود: در صورت فرونشست زمین، در هر نقطه ای تنش ایجادشود احتمال پارگی خطوط گاز وجود دارد ولی خوشبختانه از آنجائیکه شبکه های گازرسانی عمدتاً با لوله های پلی اتیلن اجرا شده، انعطاف خوبی داشته و تحمل بهتری در مقابل تنش های وارده دارند.

مهندس علوی، با بیان اینکه احتمال تهدید شبکه های گاز در همه مناطق استان وجود دارد، گفت: تاکنون حدود ۲۷ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری ویک میلیون ۱۱۰ هزار علمک گاز در نقاط مختلف استان نصب شده است که در صورت وقوع فرونشست در هر منطقه احتمال ورود خسارت به تجهیزات گاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه فرونشست زمین در شهر دامنه منجر به پارگی لوله های گاز در چند نقطه وخسارت به خطوط گاز گردیدکه بلافاصله ترمیم شد تصریح کرد: شبکه شهر مذکور تحت کنترل قرار داشته و ضمن نشت یابی مکرر و برنامه ریزی شده ، موضوع نشست زمین در منطقه و اثرات آن روی شبکه های گاز تحت کنترل است.

مهندس علوی اظهار امیدواری کرد: با انجام تمهیدات فنی و عملیاتی و جلوگیری از اقداماتی که منجر به فرو نشست زمین می گردد، زمینه بهره برداری از گاز طبیعی در سطح استان بدون هیچگونه مشکلی فراهم و هم استانی های عزیز از این نعمت در طی سال دائما بهره مند شوند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.