تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر : 13985

پرداختن به ابعاد هنری قرآن در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

پرداختن به ابعاد هنری قرآن در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

پرداختن به ابعاد هنری قرآن در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: پرداختن به ابعاد هنری، مفاهیم و کتابت قرآن که منجر به حاکمیت سبک زندگی قرآنی درجامعه می‌گردد در دستور کار اداره اوقاف است. به گزارش دنیای اسرار:عباس سلیمی در مراسم اختتامیه چهل و

Print Friendly, PDF & Email


پرداختن به ابعاد هنری قرآن در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: پرداختن به ابعاد هنری، مفاهیم و کتابت قرآن که منجر به حاکمیت سبک زندگی قرآنی درجامعه می‌گردد در دستور کار اداره اوقاف است.

به گزارش دنیای اسرار:عباس سلیمی در مراسم اختتامیه چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم (بخش بانوان) اظهار داشت: اصفهان شهر عالمان بزرگ و شهیدان والامقام است و برگزار این مسابقات برگ زرین دیگری بر کارنامه مردم ولایت مدار و قرآن مدار این خطه است.
وی به سفارش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه اگر خواهان زندگی سعادتمندانه و پایان زندگی به مانند شهیدان هستید بحث آموزش قرآن را در دستور زندگی قرار دهید اشاره و تشریح کرد: این مطلب به اندازه‌ای اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمؤمنین فرمود که «قرآن را بیاموز و به دیگران نیز آموزش بده چرا که خداوند در ازای هر حرف ۱۰ پاداش برای تو منظور کرده است و اگر در این مسیر عمر تو به پایان برسد شهید از دنیا رفته‌ا‌ی و فرشتگان در اطراف قبر تو طواف می کنند همان گونه که مردم گرد خانه خدا طواف می کنند».
مشاوره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این سخن پیامبر اسلام (ص) را مدال افتخاری برای فعالان قرآنی دانست، تصریح کرد: بحث قرآن فقط متعلق به امت اسلام نیست بلکه شامل تمام جهانیان می‌شود و در قرآن نیز خداوند همه دنیا را در این کتاب مورد خطاب قرار داده است.
وی به حضور پیروان اقلیت‌های مذهبی در مراسم اختتامیه اشاره و تشریح کرد: خوشحالیم علاوه بر پیروان قرآن دیگر دوستداران قرآن از ارامنه نیز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم حضور دارند.
به گفته سلیمی سازمان اوقاف وظیفه خود را تعمیق فعالیت‌های قرآنی می‌داند و فراتر از صوت و لحن و حفظ درصدد توسعه این مسابقات در رشته‌های دیگر است.
مشاوره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: پرداختن به ابعاد هنری، مفاهیم و کتابت قرآن که منجر به حاکمیت سبک زندگی قرآنی درجامعه می‌شود در دستور کار مسئولان اوقاف قرار دارد.
وی به سخن رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: بر اساس فرموده رهبری هر یک از امامزادگان مدفون در این سرزمین باید مزارشان تبدیل به قطب فرهنگی شود و بر این اساس با استفاده از ظرفیت‌های حداکثری استان اصفهان در این زمینه این مهم باید تحقق پیدا کند.
سلیمی همراهی علاقه‌مندان قرآنی را باعث تحقق این اهداف دانست و افزود: امیدواریم از نظرات همه صاحب‌نظران بهره‌مند شویم و از دیدگاه‌های عزیزان بزرگوار استقبال می‌کنیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.