تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر : 27752

پرداخت غرامت ۳هزارمیلیاردی صندوق بیمه کشاورزی

پرداخت غرامت ۳هزارمیلیاردی صندوق بیمه کشاورزی

رئیس اداره کل آموزشو ترویج بیمه کشاورزی: پرداخت غرامت ۳هزارمیلیاردی صندوق بیمه کشاورزی به گزارش دنیای اسرار: محمد رحمانی درنشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: رئیس اداره‌کل آموزش صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: در کل کشور حدود چهار میلیون بهره‌بردار کشاورزی وجود داشته که اکنون فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قرارداد بیمه

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره کل آموزشو ترویج بیمه کشاورزی: پرداخت غرامت ۳هزارمیلیاردی صندوق بیمه کشاورزی

به گزارش دنیای اسرار: محمد رحمانی درنشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: رئیس اداره‌کل آموزش صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: در کل کشور حدود چهار میلیون بهره‌بردار کشاورزی وجود داشته که اکنون فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قرارداد بیمه کشاورزی منعقد کرده‌اند. از این تعداد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر غرامت دریافت کرده‌اند. در سال زراعی گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت و سه هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای صندوق بیمه کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی گذشته ۷۲ هزار نفر بودند، افزود: تنها حدود ۳۰ درصد بهره‌برداران در این استان عضو صندوق هستند که بیش از ۹۰ درصد آنها یعنی بیش از ۷۰ هزار نفر سال گذشته خسارت دریافت کردند.

رحمانی اضافه کرد: با هدف ارتقا سطح تولید، دولت‌ها در مدیریت بخش کشاورزی دخالت می‌کنند، مؤسسات تحقیقاتی زیر مجموعه وزارت جهات کشاورزی وظیفه شناسایی اقلیم هر منطقه و محصولات متناسب با آن را دارد ، کشاورزان خرده مالک بوده که اقتصاد کشاورزان و تولید کنندگان به معیشت آنها گره خورده است، در این بخش الگوی کشت در بسیاری از نقاط تعریف نشده و یا کشاورزان آن را رعایت نمی‌کنند. در چنین شرایطی حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد امنیت برای تولید و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، به عنوان یک ضرورت برای دولت مطرح است.

رئیس اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی  کشوربا بیان اینکه در حوزه بیمه کشاورزی با چالش بزرگی روبه رو هستیم، ابراز داشت: در حوزه بیمه کشاورزی، به طور کلی معضل فرهنگی استفاده از خدمات بیمه و عدم بهره‌گیری شهروندان از خدمات بیمه تجاری و حمایتی به چالشی بزرگ تبدیل شده است                                                                       

وی گفت: صندوق بیمه کشاورزی طبق قراردادها از محصولات کشاورزان در مقابل عوامل غیرقابل پیش‌بینی (سرمازدگی، سیل و آتش سوزی و …) در دوره تولید حمایت می‌کند وقتی محصول برداشت شد از حمایت تولید خارج می‌شود ضمن اینکه مدیریت مزرعه از سوی بهره برداران در دوره تولید برای کاهش خسارات ضروری است.

رئیس اداره کل آموزش و ترویج بیمه کشاورزی با بیان اینکه کشاورز در دوره تولید محصول همه بودجه و توانایی مالی‌اش را هزینه می‌کند، اضافه کرد: اگر مکانیزم مالی نباشد مشخص نیست که سال آینده همچنان یک تولید کننده باشد یا خیر، از این رو برای حفظ امنیت غذایی کشور مکانیزم‌های حمایتی تعریف شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه مکانیزم در دو بخش مدیریت بحران و مدیریت ریسک تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: بیمه و خرید تضمینی محصولات ابزارهای مدیریت ریسک است که قبل از وقوع مخاطره است اما مدیریت بحران برای پس از وقوع مخاطرات است و فشار بیشتری به دولت می‌آورد و فرهنگ اعانه بگیری رواج می‌یابد. در مدیریت ریسک کشاورز پیش از وقوع خطر با قراردادی که با بیمه منعقد می‌کند خسارت خود را از پیش تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه سود صندوق بیمه کشاورزی در پایدار بودن و توسعه بخش کشاورزی است، گفت: یکی از راه‌های تقویت این سیستم عضویت کشاورزان کم ریسک است که در آن صورت حق بیمه‌ها را کاهش و غرامت را افزایش خواهیم داد.

رئیس اداره‌کل آموزش صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ایجاد تضمین برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش کشاورزی، افزایش اعتبار فردی برای کشاورزان، توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و افزایش کیفیت سطح زندگی جامعه کشاورزی کشور و حفظ ثروت ملی از جمله تأثیرات اقتصادی بیمه کشاورزی است.

در ادامه اسماعیل ضیا رئیس اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: تا پیش از ۱۳۹۵، سرویس‌دهی در صندوق بیمه کشاورزی به طور جزیره‌ای انجام می‌شد، در این سال با طراحی و پیاده‌سازی سامانه جامع بیمه کشاورزی، اطلاعات گذشته نیز یکپارچه‌سازی شد و همه بیمه گذاران و کشاورزان و بیش از چهار میلیون بهره بردار در این حوزه می‌توانند مراجعه به سامانه جامع نسبت به ثبت نام و عضویت در این صندوق اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت خسارت‌های دیمزارها و همچنین استان‌های سیل زده را با رصد تصاویر ماهواره‌ای ارزیابیکردهایم  و سال زراعی گذاشته درکوتاه‌ترین زمان غرامت پرداخت کردیم  و غرامت معوقه نداشته‌ایم.

مجید وارسته پور در این نشست  با بیان اینکه در کشور ۱۶۰ محصول تحت پوشش بیمه هستند، گفت: در حال حاضر در استان اصفهان ۱۲۶ محصول تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قراردارند.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: کشاورزی یکی از پر مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است، بنابراین لازم است دولت برای حمایت از بخش کشاورزی که مستقیم با تأمین امنیت غذایی در ارتباط است خدماتی ارائه دهد، در همین راستان صندوق بیمه کشاورزی از سال ۱۳۶۸ شروع به کار کرده است.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: همزمان با شروع سال زراعی، تعرفه حق بیمه اعلام می‌شود و بر اساس تقویم بیمه پذیری محصولات زراعی و باغات بیمه می‌شود، اکنون ۱۲۶ محصول در استان اصفهان پوشش بیمه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ میلیارد ریال حق بیمه در کشور داشتیم، اظهار کرد: استان اصفهان در بخش بیمه گلخانه‌ای، بوقلمون و دام صنعتی، رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وارسته پور افزود: از مهم ترین ویژگی های تعرفه بیمه کشاورزی جبران خسارت بیشتر به کشاورزان وافزایش قابل توجه مبالغ غرامت به کشاورزان است.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان بیان داشت خدمات بیمه‌ای در بخش محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای، دام، طیور، آبزیان، تنه درختان، تأسیسات، ابنیه، آتش سوزی و منابع طبیعی ارائه می گردد.

وی توضیح داد: صندوق بیمه یک شرکت دولتی است که در استان اصفهان با کمک ۹ شرکت خدمات بیمه‌ای به کشاورزان خدمت‌رسانی می‌کنند. در سال زراعی گذشته هشت میلیون ۴۱۳ هزار بچه‌ماهی در بخش آبزیان، شش هزار هکتار در بخش تنه درختان، یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه دام، ۱۹ هزار هکتار اراضی باغی و بیش از ۶۳ هزار هکتار از اراضی در بخش محصولات زراعی بیمه شد که حدود یک سوم از کل سطح زیر کشت استان است.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیمه کشاورزی به ۴ روش پرداخت خسارت می کند، افزود: بیمه کشاورزی با روش‌هایی از جمله هزینه تولید، نسبتی از بازدهی محصول، نسبت وام داده شده به کشاورز و ارزش تولید انجام می‌شود.

وی گفت: پوشش حداکثری بیمه کشاورزی برای همه بهره‌برداران، فراهم شدن امکان تعدیل حق بیمه‌ها، آشنایی بیشتر مدیران دستگاه‌های مرتبط با سیاست‌های کلات کشور و لزوم توسعه بیمه کشاورزی از جمله اهداف صندوق بیمه کشاورزی در سال جاری است.

وارسته‌پور اضافه کرد: کشاورزان برای برخورداری از خدمات بیمه کشاورزی لازم است در زمان تعیین شده حتماً خسارات خود را گزارش دهند که برای آن روش‌های مختلفی از جمله پورتال مشتریان، کد دستوری تلفن همراه و یا درخواست کتبی به دفاتر بیمه و بانک وجود دارد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.