تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر : 4507

پردیس نمایشگاه سلامت و فیزیک؛ دو دنیای شگفت انگیز و متفاوت در شهر اصفهان

پردیس نمایشگاه سلامت و فیزیک؛ دو دنیای شگفت انگیز و متفاوت در شهر اصفهان

پایگاه خبری دنیای اسرار: پردیس نمایشگاه سلامت و فیزیک؛ دو دنیای شگفت انگیز و متفاوت در شهر اصفهان به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پردیس نمایشگاهی سلامت شامل راهروی کم تحرکی، اتاق قندها، اتاق نمک، راهروی چربی، اتاق دخانیات، اتاق فست فودها، بیمارستان، سالن تغذیه و ورزش، راهروی داروها، راهروی پیشنهادات و اتاق

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

پردیس نمایشگاه سلامت و فیزیک؛ دو دنیای شگفت انگیز و متفاوت در شهر اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پردیس نمایشگاهی سلامت شامل راهروی کم تحرکی، اتاق قندها، اتاق نمک، راهروی چربی، اتاق دخانیات، اتاق فست فودها، بیمارستان، سالن تغذیه و ورزش، راهروی داروها، راهروی پیشنهادات و اتاق رویان است که از طریق این فضاسازی ها تلاش دارد مخاطب را به صورت عینی با موضوع سلامت و بدن آشنا کند.

نمایشگاه دنیای شگفت انگیز فیزیک نیز شامل اتاق هایی با عناوین اتاق‌های پرزنت، الکترومغناطیس، مکانیک، صدا شناسی، کیهان‌شناسی، نورشناسی، تاریک، نور و صدا و آزمایشگاه و رباتیک است که به ویژه برای بازدید دانش آموزان و مدارس بسیار جذاب خواهد بود و شیوه یادگیری بسیار بهتری نسبت به آموزش دروس به صورت تئوریک است.

لزوم رویکرد زیست پذیری در اجرای پروژه های شهری 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این بازدید ضمن تبریک هفته سلامت، اظهار کرد: زمانی که از یک شهر هوشمند، خلاق و دوستدار کودک و مردمان آن صحبت می کنیم نخستین موضوعی که باید در خصوص آن بحث شود موضوع سلامت است. باید شهروندان را به موضوع سلامت تشویق کرده و مردم نیز نسبت به این موضوع مطلبه گر باشند.

فریده روشن تصریح کرد: زمانی رویکرد شهرداری ها به موضوعات خدماتی محدود می شد اما امروزه رویکرد مدیریت شهری تغییر کرده و رویکرد فرهنگی-اجتماعی نیز به آن اضافه شده است. بنابراین با این تغییر رویکرد انتظار می رود مدیریت شهری به دنبال ترویج و فرهنگسازی در جهت سلامت شهر و شهروندان باشد.

وی ادامه داد: هر پروژه ای که در شهر می خواهد اجرا شود باید با رویکرد زیست پذیری داشته و در جهت سلامت جسمی و روحی شهروندان باشد.

وی اضافه کرد: پیرو این رویکرد یکی از وظایف سنگینی که بر عهده مدیریت شهری است، توسعه فرهنگ سلامت است..

روشن، ضمن انتقاد از برخی از آموزش هایی که در فرهنگسراها در حال انجام است، تاکید کرد: برخی از این آموزش ها مطابق استانداردها نیست و نتایج لازم و مورد انتظار را به دنبال ندارد. در این راستا اگر خواهان یک شهر توسعه یافته هستیم باید آموزش ها استاندارد و بر مبنای اهداف تعیین شده باشد.

وی گفت: در این زمینه دو هدف کارآفرینی و فرهنگسازی در شورای شهر مدنظر قرار گرفته است. برخی از آموزش هایی که در فرهنگسراها انجام می شود صرف پرکردن اوقات فراغت است که ما در شورای شهر با این رویکرد مخالف هستیم. با توجه به افسردگی که در شهر وجود دارد نیاز است اوقات فراغت با مشارکت خود مردم و سازمان های مردم نهاد به شیوه ای پربار،‌ هدفدار و طبق استاندارد تعیین شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: انتظار داریم شهروندان از چنین فضاهایی استفاده بیشتری ببرند.

وی بیان داشت: در موضوع سلامت سعی شده در کمیسیون های مربوطه شورای شهر، برنامه های جامعی در بخش های مختلف در نظر گرفته شود.

تحقق شعار “شهروند سالم، شهر سالم” دغدغه جدی مدیریت شهری

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در ادامه این برنامه یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری را تحقق شعار “شهروند سالم، شهر سالم” ذکر کرد و افزود: در این راستا تاکنون ۱۶ خانه سلامت در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان راه اندازی شده است.

مرتضی رشیدی با بیان اینکه پردیس نمایشگاهی سلامت در دو بعد سلامت و فیزیک راه اندازی شده است، تصریح کرد: همچنین در آینده ای نزدیک با انجام اقدامات مطالعاتی، برنامه ای مشترک با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سازمان پسماند در فاز سوم این پردیس آغاز می شود تا شاهد احداث فاز سوم این نمایشگاه با رویکرد پسماند و بازیافت و پیوند آن با سلامت شهری و فضاهای زیست محیطی باشیم.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان هم در این بازدید با بیان اینکه حوزه اداره سلامت در سه محور فعالیت می کند، اظهار کرد: آموزش شهروندی نخستین محور فعالیت های این اداره است که از طریق مسئولین خانه های سلامت انجام می شود. هر منطقه از شهرداری اصفهان دارای یک خانه سلامت است که مسئول آموزش شهروندان متناسب با نیازسنجی های صورت گرفته در منطقه فعالیت می کند.

فریناز تولاییان محور دوم فعالیت های اداره توسعه فرهنگ سلامت را رویدادهای شهری بنا به مناسبت ها ذکر کرد و افزود: بیشتر این رویدادها با همکاری دستگاه های مرتبط سلامت مانند دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشت، بهزیستی و سمن های مرتبط انجام می شود.

وی اضافه کرد: محور سوم فعالیت ها موضوع پردیس‌ های نمایشگاهی است که ساخت پردیس نمایشگاهی سلامت اردیبهشت ماه سال ۹۷ به اتمام رسید، ساخت فاز دوم پردیس نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه فیزیک نیز در اردیبهشت ماه سال ۹۷ به اتمام رسید.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: آموزش از طریق بصری تاثیرگذارتر از آموزش های دیگر است. بنابراین با توجه به اینکه مخاطبین ما از مدارس هستند این شیوه نمود بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: زیربنای فاز اول و دوم نمایشگاه شامل نمایشگاه سلامت و نمایشگاه فیزیک یک هزار و ۸۵۰ متر مربع بوده که با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

تولاییان گفت: فاز سوم نمایشگاه نیز در حوزه پسماند و با اعتبار یک میلیارد تومان احداث می شود.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.