تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 31144

پرشدگی سدهای اصفهان ۱۴ درصد است/۱۵۰ میلیون مترمکعب حجم زاینده‌رود

پرشدگی سدهای اصفهان ۱۴ درصد است/۱۵۰ میلیون مترمکعب حجم زاینده‌رود

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:پرشدگی سدهای اصفهان ۱۴ درصد است/۱۵۰ میلیون مترمکعب حجم زاینده‌رود مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره ۶ سد بزرگ این استان به ۱۸۵ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: مجموع پرشدگی این سدها ۱۴ درصد است. به گزارش دنیای اسرار:احسان الله امینی در

Print Friendly, PDF & Email

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:پرشدگی سدهای اصفهان ۱۴ درصد است/۱۵۰ میلیون مترمکعب حجم زاینده‌رود

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره ۶ سد بزرگ این استان به ۱۸۵ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: مجموع پرشدگی این سدها ۱۴ درصد است.

به گزارش دنیای اسرار:احسان الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت ذخایر ۶ سد استان اصفهان اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون مترمکعب امروز سوم دی ماه به ۱۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه حجم سد زاینده رود سال گذشته در چنین روزی ۱۶۶ میلیون مترمکعب بود، افزود: ذخیره کنونی سد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد و در مقایسه با بلند مدت (۵۱ ساله) ۷۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه سد گلپایگان با ظرفیت ۳۶.۶ میلیون مترمکعب هم اکنون ۶ میلیون مترمکعب آب دارد، ادامه داد: این حجم آب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که پنج میلیون مترمکعب بود، ۱۸ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۴۴ درصد کاهش یافته است.

امینی افزود: سد قره آقاچ سمیرم با گنجایش ۲۱ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱۷.۶ میلیون مترمکعب آب دارد که این حجم در مقایسه با سال گذشته که ۱۳.۹ میلیون مترمکعب بود وضعیت مطلوب‌تری را نشان می‌دهد.

وی به وضعیت سد حنا سمیرم اشاره و خاطرنشان کرد: ذخیره این سد با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب در حال حاضر ۵.۴ میلیون مترمکعب است در حالی که حجم آن سال گذشته ۶ میلیون مترمکعب آب بود؛ مقایسه ذخیره کنونی این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین به وضعیت سد خمیران در مجاورت شهر تیران اشاره کرد و گفت: این سد با گنجایش ۷.۱ میلیون مترمکعب اکنون ۰.۹۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که نسبت به سال گذشته که حجم سد ۱.۶ میلیون مترمکعب بود و همچنین بلند مدت ۴۱ درصد کاهش حجم دارد.

وی با اشاره به وضعیت سد باغکل خوانسار، اظهار داشت: این سد با ظرفیت ۵.۸ میلیون مترمکعب هم اکنون ۱.۱۸ میلیون مترمکعب آب دارد که ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.‌

۱۴ درصد سدهای اصفهان آب دارد

امینی با اشاره به اینکه ظرفیت سدهای استان یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون مترمکعب است، ابراز داشت: مجموع حجم آب مخازن سدهای استان هم اکنون ۱۸۵ میلیون مترمکعب است درحالی که سال گذشته چنین روزی ذخایر این سدها ۱۹۶ میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه ذخایر سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد و در مقایسه با بلند مدت ۷۱ درصد کاهش نشان می‌دهد، اضافه کرد: هم اکنون میزان پرشدگی سدهای استان به ۱۴ درصد می‌رسد.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.