تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
کد خبر : 7527

پرونده مسکن سهم اصفهان در سرپل ذهاب سال آینده بسته می شود

پرونده مسکن سهم اصفهان در سرپل ذهاب سال آینده بسته می شود

مدیرکل بنیاد مسکن خبر داد؛ پرونده مسکن سهم اصفهان در سرپل ذهاب سال آینده بسته می شود مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: پرونده تعمیر، مقاوم سازی و احداث مسکن مناطق زلزله زده سرپل ذهاب که توسط این استان در حال انجام است سال آینده تکمیل و بسته می شود. به گزارش دنیای اسراربه نقل از

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل بنیاد مسکن خبر داد؛

پرونده مسکن سهم اصفهان در سرپل ذهاب سال آینده بسته می شود


مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: پرونده تعمیر، مقاوم سازی و احداث مسکن مناطق زلزله زده سرپل ذهاب که توسط این استان در حال انجام است سال آینده تکمیل و بسته می شود.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:غلامحسین خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعمیر نزدیک به ۱۲ هزار واحد مسکونی تعهد ستاد بازسازی این استان بود که تا پایان ماه دی کار تعمیراتی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ باب آن انجام شد و تعدادی از واحدهای مسکونی به دلیل مسائل قانونی در تشکیل پرنده از جمله انحصار وراثت به سرانجام نرسیده که باید این کار توسط مالکین پیگیری شود.
وی بیان کرد: این نهاد در این حادثه مقاوم سازی ۹۰۰ منزل را متعهد شد که بیش از ۵۰۰ واحد آن تاکنون انجام شده و مابقی تا پایان سال تحویل مالکان خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به تعهد احداث هفت هزار واحد مسکن به دلیل تخریب در سرپل ذهاب تصریح کرد: ۲۰هزار پرونده برای مالکین این منازل و افزون بر پنج هزار پرونده برای افراد مستاجر و فاقد مسکن به منظور احداث خانه تشکیل شد و تسهیلات بانکی به ارزش ۷۳۰ میلیون ریال اختصاص یافته که ۵۰۰ میلیون ریال آن وام قرض الحسنه و مابقی بلاعوض است.
وی ادامه داد: برای احداث هفت هزار مسکن در مناطق زلزله زده سه هزار و ۲۰۰ باب آن بر عهده استان اصفهان قرار گرفت و بقیه را استان های مازندران و خراسان رضوی همکاری و مشارکت دارند.
خانی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای پروژه ها بر عهده بنیاد مسکن است، خاطرنشان کرد: احداث، تعمیر و مقاوم سازی توسط مردم و مالکان انجام می شود و پیگیری های افراد در تشکیل پرونده و انجام اقدامات عملیاتی در تسریع ساختمان سازی مهم بوده است.
وی یادآورشد: تا نیمه اول سال آینده تعهد احداث مسکن توسط استان اصفهان در شهرستان پل ذهاب انجام می شود و پرونده فعالیت این حوزه به بسته می شود.
در زلزله آبان پارسال ۳۲ هزار واحد مسکونی در شهرستان سرپل ذهاب دچار آسیب شد.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.