تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر : 31796

پر و مسدود شدن بیش از ۸ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان

پر و مسدود شدن بیش از ۸ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان

سرپرست گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد: پر و مسدود شدن بیش از ۸ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان سرپرست گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان از پر و مسدود شدن بیش از ۸۶۱۳ حلقه چاه غیر مجاز

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد:
پر و مسدود شدن بیش از ۸ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان
سرپرست گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان از پر و مسدود شدن بیش از ۸۶۱۳ حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار، ابوذر حنیف زاده با اشاره به توقیف چهار هزار و ۵۰۹ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان، گفت: از سال ۱۳۸۴ تا کنون هشت هزار و ۶۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در این استان پرومسلوب المنفعه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۴۴ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان توقیف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری، ۶۲۳ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تا کنون چهار هزار و ۶۰۹ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس بر روی چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.

سرپرست گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار کرد: با اقدامات انجام شده شاهد جلوگیری از برداشت حدود۲۳۱ میلیون مترمکعب در منابع آب زیرزمینی استان بودیم.

حنیف زاده افزود: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال ۱۳۸۴، برنامه‌های خود در زمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی را آغاز کرد.

سرپرست گروه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطر نشان کرد: مرکز سامانه ۳۸۴۸ یکی از راه‌های ارتباط مردم استان اصفهان با شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است و مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه، در تمام طول شبانه روز، گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی، کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های فاقد پروانه و … را مطرح کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.