تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 9970

پیامک جعلی ثبت نام کارت سوخت کلاهبرداری است

پیامک جعلی ثبت نام کارت سوخت کلاهبرداری است

پیامک جعلی ثبت نام کارت سوختکلاهبرداری است به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان بار دیگر به شهروندان هشدار داد و گفت : پیامک جعلی ثبت نام کارت سوخت و معرفی سایت درج شماره کارت کلاهبرداری است. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: شهروندان عزیز صرفاً به

Print Friendly, PDF & Email

پیامک جعلی ثبت نام کارت سوختکلاهبرداری است

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان بار دیگر به شهروندان هشدار داد و گفت : پیامک جعلی ثبت نام کارت سوخت و معرفی سایت درج شماره کارت کلاهبرداری است.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: شهروندان عزیز صرفاً به سامانه‌های  اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداًخودداری کنند چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سوء‌استفادهاز کاربران را فراهم می کند.

وی افزود: با اعلام شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی، مالکان خودرو و موتور سیکلت‌های فاقد کارت سوخت از روزدوشنبه ۹ اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به‌نشانی www.mob.gov.irو اپلیکیشن خدمات دولت همراه می‌توانند جهت ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی از احتمال نفوذ بدافزارها به سیستم‌های شهروندان خبر داد و گفت: از آنجایی که یکی از روش‌های ثبت نام، استفاده از اپلیکیشن دولت همراه است، این احتمال وجود دارد تا مجرمان سایبری با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کنند یا با قرار دادن این اپلیکیشن در سایت‌های آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخیره شده در سیستم قربانیان را هدف قرار دهند.

وی در خصوص این شگرد کلاهبرداری به شهروندان توصیه کرد: به منظور دریافت نسخه اصلی اپلیکیشن مربوطه به بازارهای معتبر و داخلی مراجعه کرده و از دریافت یا مراجعه به سایر منابع خودداری کنید همچنین ثبت نام از طریق سامانه مذکور و همچنین اپلیکیشن دولت همراه، رایگان بوده و نیازی به ارائه اطلاعات بانکی در این مرحله نیست.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.