تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 14664

پیش بینی افزایش سود ناخالص شرکت به ۸ هزار میلیارد تومان

پیش بینی افزایش سود ناخالص شرکت به ۸ هزار میلیارد تومان

بررسی روند سوددهی شرکت پالایش نفت اصفهان در سال جاری پیش بینی افزایش سود ناخالص شرکت به ۸ هزار میلیارد تومان به گزارش دنیای اسرار:بررسی عملکرد ۶ ماهه شرکت پالایش نفت اصفهان نشان می‌دهد که این شرکت با افزایش فروش و افزایش سود همراه بوده است. به طوری که روند سوددهی این شرکت طی سال‌های

Print Friendly, PDF & Email
بررسی روند سوددهی شرکت پالایش نفت اصفهان در سال جاری
پیش بینی افزایش سود ناخالص شرکت به ۸ هزار میلیارد تومان
به گزارش دنیای اسرار:بررسی عملکرد ۶ ماهه شرکت پالایش نفت اصفهان نشان می‌دهد که این شرکت با افزایش فروش و افزایش سود همراه بوده است.
به طوری که روند سوددهی این شرکت طی سال‌های اخیر در مسیر صعودی قرار گرفته است. به گزارش بورس امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی است.
این شرکت چیزی بیش از ۲۰ درصد نیاز کشور به فرآورده های نفتی را تامین می کند. گاز مایع یا پروپان،‌ سوخت سبک جت، وکیوم باتوم، بنزین (شامل MTBE و بنزین سوپر )، نفت سفید، حلال ها، گوگرد، نفت گاز،‌ آیزوریسایکل، روغن خام،‌ نفت کوره سبک، نفت کوره سنگین، هیدروژن، مخلوط آوماتیک های سبک،‌ هیدرو کربورهای بدون شاخه، نفتای سبک و سنگین،آیزوفید، بنزین موتور اکتان ۹۵ یورو۵، بنزین معمولی اکتان ۸۷، بنزین موتور اکتان ۹۱ یورو۵، بنزین موتور اکتان ۹۳.۵ یورو۵، نفت گاز با گوگرد، نفت گاز با گوگرد و… از جمله محصولات تولیدی در این شرکت است.
تغییرات در تولید طی دوره ۷ ماهه سال ۹۷ و ۹۸بررسی موردی میزان تولید انواع محصولات این شرکت نشان می‌دهد که تولید در این واحد پالایشگاهی با وجود تحریم‌ ها و مشکلات بسیار روند افزایشی داشته است.
میزان تولید گاز مایع در این شرکت طی دوره مالی ۷ماهه منتهی به مهرماه ۹۷ به بیش از ۴۱۶ هزارمترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۵ هزار متر مکعب بوده نشان از افزایش تولید دارد.
همچنین این شرکت طی ۷ ماه از سال ۹۷ در بخش تولید بنزین (شامل MTBE و بنزین سوپر ) ۲ میلیون ۴۷ هزار متر مکعب تولید داشته که این عدد طی ۶ ماه از سال ۹۸ به ۲ میلیون ۷۷ هزار متر مکعب رسیده است. رشد شاخص های مالی شپنا طی دو سال گذشتهبررسی عملکرد ۶ ماهه شرکت طی سال جاری و سال گذشته نشان از رشد چند برابری شاخص‌ های مالی شرکت دارد.
به گونه ای که درآمد عملیاتی شرکت پالایش نفت اصفهان طی دوره مالی ۶ ماهه سال ۹۸ به ۴۳۷,۴۴۶ میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که طی همین دوره مالی در سال ۹۷ درآمد شرکت ۱۷۴,۲۴۱ ریال بوده است.
هر چند بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت نیز افزایش پیدا کرده است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی شش ماهه اول ۹۸ درقیاس با دوره مشابه قبل در حدود ۱۴۶ % رشد داشته است که بطور عمده ناشی از افزایش نرخ خرید نفت خام, مواد افزودنی و نرخ تسعیر ارز بوده است.حرکت بر مدار سوددهی طی ۴ سال اخیرروند سود دهی شرکت طی۴ سال گذشته روند افزایشی داشته و این شرکت بر مدار سوددهی قرار دارد
. سود ناخالص پالایش نفت اصفهان طی سال‌های ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۷۸۴ میلیارد تومان، ۱هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان، ۲هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان و  ۵ هزار ۵۵۰ میلیارد تومان بوده است.
این روند نشان می دهد که شرکت در مسیر صحیحی قرار دارد و با توجه به سود ناخالص ۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومانی پالایش نفت اصفهان در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ پیش بینی می شود که سود ناخالص شرکت در سال جاری به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
رشد سود عملیاتی و عملکرد فوق‌العاده در شش ماهسود عملیاتی شرکت شرکت نیز طی این دوره مالی به بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
این در حالی است که طی سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ سود عملیاتی شرکت ۵ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان بوده است.
عملکرد فوق‌العاده این شرکت طی نیمه نخست سال جاری نشان می دهد که وضعیت مالی این شرکت بسیار عالی بوده و ادامه این روند طی سال آینده چشم انداز بزرگ‌تری را نشان می دهد.
افزایش حاشیه سود خالص شرکت تا ۱۲ درصدسود خالص شرکت نیز تا پایان دوره مالی منتهی به شهریور ۹۸ نیز به ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص شرکت طی سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بوده است. پیش بینی می شود که طی سال مالی جاری سود خالص شرکت پالایش نفت اصفهان به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برسد.
حاشیه سود خالص شرکت طی سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ ۱۰.۴ درصد بوده است. پیش بینی ها حکایت از افزایش حاشیه سود خالص شرکت تا ۱۲ درصد دارد.طرح‌ تولید گازوئیل یورو۵ پالایش نفت اصفهان با هدف ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه موجود با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی اقدام به اجرای پروژه تصفیه گازوئیل که شامل،  احداث واحدهای یوتیلیتی و آفسایت،  احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفتگاز، واحد بازیافت گوگرد و  احداث واحد آمین و تصفیه گاز ترش و تأسیسات مورد نیاز، کرده است.
دستیابی به استاندارد یورو ۴  و ۵ در فرآورده دیزل از اهداف اصلی این واحد جدید است که از سال ۹۳ در دست اجرا است.  پالایش نفت اصفهان بیش از ۱۲ طرح بهینه سازی دیگر هم در حال اجرا دارد که احداث واحد گرانول سازی گوگرد، اتصال به شبکه ریلی سراسری، تامین یوتیلیتی برای واحدهای در دست اجرای پالایشگاه و… از جمله مهم‌ترین طرح های توسعه ای این شرکت است.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.