تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 10387

کارکنان ذوب آهن با همدلی و تلاش خستگی ناپذیر مقابل تحریم ها می ایستند

کارکنان ذوب آهن با همدلی و تلاش خستگی ناپذیر مقابل تحریم ها می ایستند

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه زرین شهر : کارکنان ذوب آهن با همدلی و تلاش خستگی ناپذیر مقابل تحریم ها می ایستند به گزارش دنیای اسرار:آیین نماز جمعه شهرستان لنجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر،مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه زرین شهر :

کارکنان ذوب آهن با همدلی و تلاش خستگی ناپذیر مقابل تحریم ها می ایستند

به گزارش دنیای اسرار:آیین نماز جمعه شهرستان لنجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر،مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان،خدامراد صالحی فرماندار شهرستان لنجان و جمعی از مسئولین شهرستان،ذوب آهن و اقشار مختلف مردم ،جمعه بیست و هفتم اردیبهشت ماه در مصلای زرین شهر برگزار شد.سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان،مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بود.

مهندس یزدی زاده در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان لنجان و انقلاب اسلامی ایران،جانبازان و ایثارگران گفت : این شهرستان سرداران بزرگی را به انقلاب تقدیم نمود و اگر این عزیزان نبودند شاید امکان ادامه حیات برای ذوب آهن وجود نداشت ، به روح مطهر همه این عزیزان و شهدای هشت سال دفاع مقدس درود می فرستیم.

تعداد ۵۸۰۰ نفر از شاغلین ذوب آهن اصفهان بومی شهرستان لنجان هستند

وی افزود : سال گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه استکبار،ذوب آهن اصفهان سختی های بسیاری را متحمل شد اما با همدلی و هم افزایی کارکنان خویش که تعداد ۵۸۰۰ نفر از این شاغلین بومی شهرستان لنجان هستند،توانست گام های بسیار خوبی را در مسیر تولید بردارد که از جمله آنها می توان به تولید محصول استراتژیک ریل با تنوع گوناگون اشاره نمود که ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد.در تنوع محصول ریل می توان به تولید  ریل مورد نیاز مترو اصفهان در این کارخانه نیز اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری با اولویت مباحث اقتصادی نامگذاری شده است، ادامه داد : همدلی و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شرکت در بخش های مختلف مانع از تحقق دسیسه های دشمن شد.ذوب آهن اصفهان با تمام قوا عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید را بیش از پیش در دستور کار قرار داده است.

تحقق “رونق تولید” نیازمند تلاش مضاعف همه ما در مسئولیت های گوناگون است

این مقام مسئول اضافه کرد : سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان “رونق تولید” نامگذاری شده ، نیازمند تلاش مضاعف همه ما در مسئولیت های گوناگون است تا بتوانیم اقتصاد کشور را شکوفا نموده و وابستگی به نفت را کاهش دهیم،این مهم قطعاً ضربه محکمی برای دشمنان انقلاب خواهد بود.

مهندس یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده فولاد به روش کوره بلند است، بیان کرد : سال گذشته تولید ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تن محصول  در ذوب آهن به ثمر نشست و در سال جدید تلاش داریم که این ظرفیت به۳ میلیون و ۵۰ هزار تن چدن برسد تا منویات مقام معظم رهبری که به آن تاکید دارد را به نتیجه برسانیم. طبیعتاً برای تولید این میزان به مواد اولیه نیاز داریم و با تحریم های استکبار نیز مواجه هستیم اما تاکنون رکوردهای بسیار خوبی را ثبت نمودیم.

همت تلاشگران ذوب آهن بر کاهش آلایندگی ها استوار است

وی که از سال ۱۳۷۳ خدمت خود را در ذوب آهن اصفهان آغاز نمود و در پُست های مختلف فعالیت نموده است اظهار داشت : مباحث زیست محیطی همواره حول محور تولید فولاد اقصی نقاط جهان است و به عنوان یک دغدغه نیز در سطح شهرستان لنجان مطرح است . در این راستا ذوب آهن طی سال های گذشته بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه پروژه های زیست محیطی سرمایه گذاری کرده است اما همچنان جای کار وجود دارد. در خصوص استشمام بوی کک در شهرستان بعضاً صحبت هایی وجود دارد که این موضوع مربوط به بخش کک سازی شرکت است.برای حل این مشکل،اقدامات اساسی آغاز شد و باهمت و تلاش شبانه روزی کارکنان ساخت درب های باتری کک سازی در کارخانه محقق شد تا این دغدغه آلایندگی نیز برطرف شود زیرا شاغلین و سپس جامعه در معرض آلایندگی هستند و مطابق با وظیفه اخلاقی و انسانی در این زمینه برنامه ریزی نمودیم.

تمام تلاش ها بر این است که تا چهار سال آینده ذوب آهن کمترین وابستگی را به آب زاینده رود داشته باشد

مدیرعامل ذوب آهن در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این شرکت در زمینه کاهش مصرف آب پرداخت و گفت : دغدغه هایی در زمینه بحران آب در کشور وجود داشت که بخشی از آن با نزولات آسمانی در سال جاری برطرف شد اما این مهم همچنان نیازمند برنامه ریزی است. بدین منظور ذوب آهن نسبت به خرید پساب شهرهای اطراف اقدام کرد.خرید پساب ایمان شهر از چندی پیش آغاز شده است که مراحل جمع آوری و انتقال آن به شرکت حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و این برنامه در دست اقدام است.خرید پساب شهر نجف آباد نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات ذوب آهن است. پساب شهر زرین شهر نیز برای آبیاری درختان غیر مثمر خریداری شد. لذا تمام تلاش ها بر این است که تا چهار سال آینده این شرکت کمترین وابستگی را به آب زاینده رود داشته باشد. در سال گذشته نیز با توجه به اصلاحات انجام شده توانستیم ۲۵ درصد کاهش مصرف آب را ثبت نماییم.

بهبود معیشت کارکنان ، نیازمند افزایش تولید است

مهندس یزدی زاده در ادامه به به نیروی انسانی شاغل در ذوب آهن اشاره نمود و گفت : در این شرکت میزبان حدود ۱۴ هزار نفر از پرسنل هستیم و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم شرایط معیشیتی خوبی را برای این تلاشگران محقق نماییم و این مهم نیازمند افزایش ظرفیت تولید است. این شرکت توانایی تولید ۴ میلیون تن چدن را دارد اما امروز به دلیل مشکل تامین مواد اولیه با حدود ۶۰ درصد از ظرفیت تولید می کند.

وی به تولید محصول H300 در این شرکت اشاره نمود و خاطر نشان کرد : این محصول مهم در صنعت ساختمان به منظور استحکام و کاهش هزینه ها کاربرد زیادی دارد و جایگزین تیرورق است.

ارزش آفرینی در کنار اصل مشتری مداری همواره مورد توجه قرار دارد

مهندس یزدی زاده تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان در کنار تولید همواره به مبحث مسئولیت های اجتماعی توجه ویژه داشته است. لذا تولیدات خود را در بخش های مختلف مطابق با آخرین استانداردهای به روز دنیا در عرصه های ملی و بین المللی عرضه نموده و ارزش آفرینی را در کنار اصل مشتری مداری همواره مورد توجه قرار داده است. در این راستا این شرکت موفق شد تندیس طلایی حمایت از  حقوق مصرف کنندگان را در سال جاری دریافت نماید.

وی گفت : این شرکت با دارا بودن گواهینامه cares قادر است محصولات خود از جمله میلگرد را به کشورهای اروپایی صادر نماید.

ذوب آهن و مردم شریف و فهیم شهرستان با تلاش و هم افزایی رشد و توسعه همه جانبه صنعت و شهرستان را بیش از پیش تحقق می بخشند

مدیرعامل شرکت افزود : ذوب آهن و مردم شریف و فهیم شهرستان لنجان همواره در کنار یکدیگر قرار دارند و با تلاش و هم افزایی می توانند رشد و توسعه همه جانبه صنعت و شهرستان را بیش از پیش تحقق بخشند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.