تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۱۳
کد خبر : 14898

کار تعمیرات ۱۲۴۰ واحد مسکونی سیل‌زده اصفهان پایان یافت

کار تعمیرات ۱۲۴۰ واحد مسکونی سیل‌زده اصفهان پایان یافت

کار تعمیرات ۱۲۴۰ واحد مسکونی سیل‌زده اصفهان پایان یافت به گزارش دنیای اسرار:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: کار تعمیرات یکهزار و ۲۴۰ واحد مسکونی خسارت دیده در مناطق سیل‌زده شهری و روستایی این استان پایان یافته است. محسن قوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به

Print Friendly, PDF & Email

کار تعمیرات ۱۲۴۰ واحد مسکونی سیل‌زده اصفهان پایان یافت

به گزارش دنیای اسرار:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: کار تعمیرات یکهزار و ۲۴۰ واحد مسکونی خسارت دیده در مناطق سیل‌زده شهری و روستایی این استان پایان یافته است.

محسن قوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی یادآور شد: ساخت این واحدهای مسکونی تاکنون بطور تقریبی ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۸۰ واحد احداثی تا کنون یکهزار و ۴۵۲ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با اشاره اینکه بطور معمول روند کار اجرایی و ساخت و ساز در فصل سرد سال کند می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر این واحدهای مسکونی به مرحله سقف رسیده، سرمای هوا مشکلی برای ادامه کار آنها ایجاد نمی‌کند.

قوی بیان خاطرنشان کرد: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیلزدگان تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالک خانه‌های خسارت‌دیده از سیل در استان اصفهان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات تاکنون به یکهزار و ۴۰۸ نفر از سیلزدگان استان پرداخت شده است ادامه داد : این نوع تسهیلات با عنوان بلاعوض اجاره‌بها، بلاعوض معیشتی، بلاعوض ساخت واحدهای احداثی شهری و روستایی و بلاعوض تعمیری به سیلزدگان ارائه می‌شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی برای تامین مسکن قشرهای کم‌درآمد، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت‌دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی، با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

طبق مصوبه هیات دولت، به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض است.

بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی استان اصفهان خسارت زد.
از این تعداد پنج هزار و ۷۷۶ واحد در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری قرار دارند.
۲ هزار و ۲۲۳ واحد از واحدهای مزبور، تخریبی محسوب می‌شوند و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد هم نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
یکهزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
در مجموع ۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.