تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر : 12454

کاهش خاموشی‌های تابستانی با همراهی مردم/حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهر ماه

کاهش خاموشی‌های تابستانی با همراهی مردم/حذف قبوض کاغذی برق  از ابتدای مهر ماه

کاهش خاموشی‌های تابستانی با همراهی مردم/حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهر ماه به گزارش دنیای اسرار:ساراصالحی مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درنشست خبری بااصحاب رصانه  با اشاره به توافق شرکت توزیع برق اصفهان با شهرداری و شورای شهر اصفهان به عنوان راهکاری برای توسعه برق خورشیدی عنوان کرد: نخستین رویداد شهر خورشیدی

Print Friendly, PDF & Email

کاهش خاموشی‌های تابستانی با همراهی مردم/حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهر ماه

به گزارش دنیای اسرار:ساراصالحی مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درنشست خبری بااصحاب رصانه  با اشاره به توافق شرکت توزیع برق اصفهان با شهرداری و شورای شهر اصفهان به عنوان راهکاری برای توسعه برق خورشیدی عنوان کرد: نخستین رویداد شهر خورشیدی اصفهان حدود یک ماه پیش توسط شهرداری اصفهان برگزار شد و اداره برق هم به عنوان بازوی اجرایی، حمایتی و تسهیل‌گری وارد عمل شده ودر طی این رویداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان و شهرداری اصفهان منعقد شد.

 سارا صالحی اظهار کرد: آمار تولید و احداث سامانه‌های خورشیدی رشد آهسته اما پیوسته‌ای را دارد، افزایش ظرفیت سامانه‌ها همچنان دنبال می‌شود، در حال حاضر ۵۰ مورد قرارداد خرید تضمینی با مجموع ظرفیت بیش از یک مگاوات را در شهر اصفهان داریم.

صالحی با تأکید بر اینکه حوزه انرژی خورشیدی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در حوزه مولد محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر درآمد حاصل از این سرمایه‌گذاری و نرخ برگشت سرمایه مطلوب است، توصیه اکید ما این است که بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کرده و حتی به صورت اندک سرمایه‌گذاری کنند.

صالحی  اذعان کرد: استفاده از پتانسیل قراردادهای خرید تضمینی برای ایجاد درآمد و معیشت پایدار برای اقشار ضعیف جامعه است که با کمیته امداد هم از سال گذشته همکاری را شروع کرده‌ایم که به دلیل تغییرات ارزی وارد فاز اجرایی نشدیم، اما امسال این پروژه اجرایی می‌شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به استفاده از پتانسیل بسیج مهندسین در توسعه سامانه‌های خورشیدی برای اقشار کم‌درآمد، بیان کرد: در شرق اصفهان بیشتر رویکرد به سمت کشاورزانی است که به واسطه شرایط حاکم چند سال گذشته محدودیت در تأمین معیشت داشته‌اند، برای بهره بردن مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و به عنوان راهکاری برای ایجاد درآمد پایدار بلندمدت نیزاین طرح اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: به دنبال هستیم توسعه سامانه‌های خورشیدی را به عنوان یک راهکار ایجاد درآمد برای اقشار کم‌درآمد دنبال کنیم.

صالحی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان پیشرو در توسعه سامانه‌های خورشیدی است، اذعان کرد: جزو تعهدات سازمانی ادارات دولتی است که ۲۰ درصد از مصارف خود را از محل منابع تجدیدپذیر تأمین کنند، سازمان آبفا نیز ورود خوبی در این قضیه داشته و سازمان بهزیستی نیز تعهد ۲۰ درصدی خود را عملیاتی کرده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: کل ظرفیت منسوبه خورشیدی در حوزه شهرستان اصفهان نزدیک به هزار و ۶۵۰ کیلووات است؛ نیروگاه‌های خورشیدی در ۳ سطح ظرفیت‌های خیلی کوچک ویژه مشتریان تا ۱۰۰ کیلووات، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیروگاه‌های متوسط و نیروگاه‌های مقیاس بزرگ تقسیم می‌شوند؛ ظرفیت‌های بیش از ۷ مگاوات به شبکه توزیع متصل می‌شوند.

مهرداد جنتیان ‌معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان انجام خدمات به صورت غیرحضوری است،عنوان کرد: ازطریق شماره تلفن ۳۸۱۲۱ مرکز سمیع که از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب به صورت غیرحضوری به مردم ارائه خدمات می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: از ۲۵ خرداد تاکنون ۷۵۰ هزار مشترک اصفهانی اطلاعات خود را برای حذف قبوض کاغذی وارد سامانه شرکت توزیع برق کردند.

وی با اشاره به مزایای حذف قبوض کاغذی، گفتد: با اجرای این طرح توجه ویژه ای به رعایت مسائل زیست محیطی شده و از قطع شدن حداقل ۴۰۰ اصله درخت در سال جلوگیری می‌شود.

‌معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به  طرح ملی قبض سبز الکترونیک  عنوان کرد: حذف قبوض کاغذی از ابتدای مهرماه امسال آغاز می شود و پس از آن اطلاعات لازم از طریق پیامک به مشترکان ارسال می‌شود.

جنتیان در رابطه با روش‌های دریافت تلفن همراه جهت ارسال قبض الکترونیکی برق، توضیح داد: ارسال رمز رایانه برق به شماره ۲۰۰۰۱۲۱ به صورت (رمز رایانه*)، ثبت تلفن همراه در سایت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به نشانی eepdc.ir، تماس با شماره تلفن مرکز سمیع به شماره ۳۸۱۲۱ و تکمیل فرم مشخصات و ارائه آن به مأمور از روش‌های ثبت تلفن همراه مشترکان هستند.

مرسل صالحی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان  با بیان اینکه سال ۹۷ با خاموشی‌های متعدد مواجه شدیم که مشکلات متعددی ایجاد می‌کرد، اظهار کرد: امسال با همراهی مردم و مدیریت مصرف انرژی خاموشی نداشتیم و امید داریم فرهنگ مدیریت مصرف در بین مردم اصفهان نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل پیک مصرف برق هزار و ۱۱۲ مگاوات اما امسال پیک مصرف برق هزار و ۲۰۶ مگاوات  است.

مرسل صالحی با اشاره به اینکه ساعت پیک مصرف برق اصفهان ساعت ۱۱ تا ۱۵ است، گفت: ۴۰ درصد مصرف در اصفهان فقط برای سرمایش است، مردم ۱۵۰ مگاوات با ما همکاری کرده و در ساعات پیک بار کمک کردند قطعی برق نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار نیما نرم‌افزار یکپارچه مدیریت مصرف انرژی است، اذعان کرد:  برای کاهش مصرف برق دمای کولر گازی باید روی ۲۴ تنظیم شده و کولر آبی هم روی دور کند قرار گیرد.

صالحی تأکید کرد: مدیریت مصرف به این معنا نیست که مصرف نکنیم بلکه به این معنی است که درست مصرف کنیم، در راستای مصرف درست انرژی ۳۰ هزار دانش‌آموز را آموزش داده‌ایم.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.