تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 24418

کتاب “بررسی نقاشی اصفهان” رونمایی شد

کتاب “بررسی نقاشی اصفهان” رونمایی شد

به گزارش دنیای اسرار:کتاب “بررسی نقاشی اصفهان” با محوریت بررسی آثار و زندگی نقاشان دوره معاصر در حضور حسین تحویلیان، محمود حسینی و محمود حشمتی در موزه هنر های معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی شد. حسین تحویلیان در این آیین اظهار داشت: نقاشی یکی از هنرهای تجسمی است که توسط

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:کتاب “بررسی نقاشی اصفهان” با محوریت بررسی آثار و زندگی نقاشان دوره معاصر در حضور حسین تحویلیان، محمود حسینی و محمود حشمتی در موزه هنر های معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی شد.

حسین تحویلیان در این آیین اظهار داشت: نقاشی یکی از هنرهای تجسمی است که توسط نقاش خلق می‌شود و ناظر هنگامی که با آن رو به رو می‌شود از آن تاثیر می‌گیرد.

وی افزود: کتاب های زیادی درباره نقاشی اصفهان نوشته شده که در دوره صفویه آخرین حلقه نقاشی ایرانی و ابتدای معاصر شدن این رویداد را شاهد بودیم.

عضو هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش اصفهان تصریح کرد: پروسه بررسی نقاشی در ذهنم وجود داشت که پس از ارائه به سازمان‌های مختلف، در حوزه هنری تصویب شد و بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ با تعداد سه نفر کار را برای بررسی نقاشی اصفهان آغاز کردیم.

تحویلیان ادامه داد: سعی داشتیم برای انتخاب نام کتاب از واژه “نقد” استفاده نکنیم زیرا این کلمه بار معنایی وسیع و گسترده ای دارد پس به همین سبب برای عنوان نام این کتاب “بررسی” انتخاب شد که نام افراد حاضر در این تیم را به جای پژوهشگر، بررسی کننده گذاشتیم تا در آینده این رویداد به نقد و قضاوت بیشتر بپردازیم.

تحویلیان تصریح کرد: برای نوشتن این کتاب به فضای زندگی نقاش ورود پیدا ‌کردیم و سعی داشتیم از نزدیک نظاره‌گر زندگی آن نقاش باشیم تا از دل آن آثاری که ایجاد می‌کند باخبر باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش اصفهان گفت: با نقاشان آثار را می‌نگریستیم و بعد از آن در یک جلسه‌ خصوصی آثار را به بحث و نقد می‌گذاشتیم و سپس نتیجه گیری های لازم را انجام می‌دادیم.

در ادامه این برنامه محمود حسینی، یکی از نویسندگان کتاب “بررسی نقاشی اصفهان” گفت: این کتاب بخش کوچکی از تاریخ معاصر نقاشی اصفهان و ایران را نشان می دهد که با توجه به تلاش های صورت گرفته، این مجموعه به شکل کامل جمع آوری شد تا بخشی از آثار نقاشان معاصر مورد بررسی و نقد قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان و ایران نیازمند بررسی آثار نقاشان بوده، تصریح کرد: این هنرمندان برای انجام این بررسی لایق بودند و گفتنی است که ارزش آثار افرادی که در این مجموعه بررسی نشد پایین نیامده و امیدوارم در ادامه بتوانیم کارهای این نقاشان را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

این نقاش افزود: افرادی که کارشان مورد بررسی قرار گرفت همچنان بعد از گذشت  ۱۰ سال از این پروژه فعالیت خود را حفظ کرده اند به شکلی که کار آن‌ها همچنان در معرض دید است که می‌توان در همین راستا به نوشین نفیسی که یکی از نقاشان خوب اصفهان است اشاره کرد.

همچنین در پایان این مراسم محمود حشمتی، یکی دیگر از نویسندگان این کتاب گفت: یکی از ویژگی‌های  خوب این کتاب بررسی، مستند و معاصر بودن آن است زیرا به بررسی یک دوره سی ساله پرداخته و این نشانگر زنده ماندن آثار نقاشان و بررسی آنها است.

وی ادامه داد: در این کتاب تمام گفته های هنرمند و موضوعات واقعیت دارد و شاهد کثرتی از جمع آوری ۲۶ فعال و هنرمندی که حدود ۵۰ سال سابقه کاری دارند بودیم که به نوشته هایی رسیدیم که این نوشته ها اجزای این کتاب را تشکیل دادند.

حشمتی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر این مطالب را نوشتند، خاطرنشان کرد: این کتاب می‌تواند پایه‌ای تاثیر گذار برای بررسی آیندگان باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.