تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر : 6736

کدام مواد غذایی طبیعی قند خون را کاهش می‌دهند؟

کدام مواد غذایی طبیعی قند خون را کاهش می‌دهند؟

کدام مواد غذایی طبیعی قند خون را کاهش می‌دهند؟ اگر دچار بیماری دیابت هستید، می توانید با مصرف غذاهای طبیعی قند خون خود را کاهش دهید. دنیای اسرار:دیابت بیماری شایعی در بین ایرانیان است که معمولا در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود. روشهای بسیاری برای تعدیل و البته کاهش قند خون در این بیماران وجود دارد که ساده

Print Friendly, PDF & Email

کدام مواد غذایی طبیعی قند خون را کاهش می‌دهند؟

اگر دچار بیماری دیابت هستید، می توانید با مصرف غذاهای طبیعی قند خون خود را کاهش دهید.

دنیای اسرار:دیابت بیماری شایعی در بین ایرانیان است که معمولا در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شود. روشهای بسیاری برای تعدیل و البته کاهش قند خون در این بیماران وجود دارد که ساده ترین آن‌ها استفاده از  مواد غذایی طبیعی است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می پردازیم.

سرکه سیب

سرکه سیب، میزان قند خون ناشتا و پس از غذا را کاهش می دهد اما ممکن است طعم آن برای بعضی از افراد دلپذیر نباشد؛ برای این کار می‌توان آن را با  آب مخلوط کرد و به عنوان یک سس سالاد از آن استفاده کرد.

مواد غذایی با فیبر بالا

مواد غذایی فیبردار نظیر انجیر، گلابی، توت فرنگی، کنگر و بامیه علاوه بر اینکه برای حفظ سطح قند خون مفید هستند، به کاهش مقاومت انسولین کمک می کنند و می توانند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد . 

عصاره دارچین 

عصاره دارچین در بهبود قند خون در افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت نتایج مثبتی را نشان داده است اما مراقب باشید که عصاره دارچین را چگونه مصرف می کنید؛ مثلا کاپ کیک دارچینی قندی، قطعا آنچیزی نیست که برای دیابت مفید باشد.

آووکادو

نتایج مطالعات علمی نشان داده اند که آووکادو خطر ابتلا به سندروم متابولیک را کاهش می دهد؛ این سندروم یکی از عوامل خطر آفرین برای ابتلا به دیابت محسوب می‌شود که حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی و سکته مغزی را هم افزایش دهد.

سیر 

سیر دارای خاصیت بالقوه‌ای  برای کاهش مستقیم قند خون محسوب می‌شود که  میتواند قند خون ناشتا و قند خون شما در هنگام غذا خوردن کاهش دهد.

گیلاس ترش

 گیلاس های ترش دارای یک ماده شیمیایی به نام آنتوسیاتین است که می تواند از دیابت و چاقی محافظت کنند.

سبزیجات برگ دار 

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کاهو، کلم پیچ، کلم بروکلی دارای فیبر زیاد و مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین A هستند که می توانند به کاهش میزان قند خون کمک کنند.

منبع:ایمنا

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.