تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
کد خبر : 22661

کسب یازده مدال و هشت گواهی شایسته تقدیر در مسابقات جهانی کره جنوبی و اندونزی

کسب یازده مدال و هشت گواهی شایسته تقدیر در مسابقات جهانی کره جنوبی و اندونزی

به گزارش دنیای اسرار:دکتر محمدشفیعی با بیان اینکه دانش آموزان دبستان و دبیرستان دوره اول مجتمع فرهنگی آموزشی تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی در جشنواره داخلی ابن سینا شرکت کرده‌اند گفت: از بین ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفری که در این مسابقات شرکت داشتند دانش آموزان ما نیز توانستند سهمیه شرکت در مسابقات جهانی که در کشور

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:دکتر محمدشفیعی با بیان اینکه دانش آموزان دبستان و دبیرستان دوره اول مجتمع فرهنگی آموزشی تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی در جشنواره داخلی ابن سینا شرکت کرده‌اند گفت: از بین ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفری که در این مسابقات شرکت داشتند دانش آموزان ما نیز توانستند سهمیه شرکت در مسابقات جهانی که در کشور کره جنوبی، اندونزی برگزار می‌‌گردید ، راه یابند.
وی با بیان اینکه ایرانیان در یادگیری ارائه مطلب توانایی و هوش بالای بالایی دارند افزود: ارائه مطلب بصورت آنلاین در کشور کره جنوبی و اندونزی برگزار گردید و درکل کشور دانش آموزان ایرانی ۴۴نفر موفق به کسب مدال شدند. برای سومین بار دانش آموزان دبستان و دبیرستان دکترمحمدشفیعی نیز در این مسابقات جهانی حضور داشته و موفق شدند .
مدیر مرکز فرهنگی و آموزشی دکتر محمد شفیعی در ادامه تصریح کرد: طی سه سال گذشته ما توانسته‌ایم رتبه جهانی را در مسابقات کسب کنیم و امسال نیز دانش‌آموزان ما توانستند رتبه اول تا سوم و برتر را کسب کنند.
وی از کسب مدال نقره و برنز و گواهی شایسته تقدیر توسط دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دبستان خبر داد و تاکید کرد: گواهی شایسته تقدیر به افرادی تعلق می‌گیرد که پروژه‌های آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و کار آن‌ها ارزشی داشته که بالاتر از سطح خود ارزیابی شده است.
محمدشفیعی با اشاره به اینکه برای سومین بار متوالی در مسابقات بین المللی موفق بوده ایم ، اظهارکرد: از ۴۴ مدال اخذ شده توسط کل دانش آموزان کشور در این مسابقات ، ۱۹ نفر آن‌ها از مراکز آموزشی تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی بودند که یازده نفر از آن‌ها موفق به کسب مدال‌ و هشت نفر نیز گواهی شایسته تقدیر را کسب کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تمام دانش آموزان این مرکز توانایی و تسلط لازم برای فعالیت پژوهشی دارند،تشریح کرد: تعدادی از دانش آموزانی که از این مجموعه در مسابقات شرکت کردند به زبان انگلیسی مسلط بوده و بدون نیاز به مترجم توانسته‌اند پروژه‌‌های خود را در مسابقات ارائه دهند.
مدیر مرکز آموزشی و تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی اعلام نمود در دوران کرونا هیچیک از فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی برنامه ریزی شده نتنها کنار گذاشته نشده، بلکه جدی تر و مصمم تر پیگیری شده و الحمدولله به نتیجه رسیدیم. با توجه به شرایط فعلی تاکید کرد: تدریس و آموزش دانش‌آموزان در این مرکز به صورت آنلاین و فعالیت‌های تحقیقاتی آنان نیز به صورت آنلاین و برحسب نیاز انفرادی بصورت حضوری است.
وی در خصوص مثلث موفقیت این مرکز تشریح کرد: اولین راس این مثلث والدین و راس دوم آن مدرسه و راس سوم مشاور و برنامه ریز است و برآیند این سه راس نیز دانش آموزان هستند که از آن بهره می‌برند و در صورتیکه والدین، مدرسه و مشاور با هم همکاری نکنند موفقیتی ایجاد نمی‌شود.
مدیر مرکز آموزشی و تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی ضمن تقدیر و تشکر از کادر آموزشی مدارس خود ادامه داد: ما خانواده را رکن اساسی برای موفقیت دانش آموزان می‌دانیم و به بچه ها آموزش می‌دهیم که اگر خانواده یا یکی از اعضای خانواده یا پیگیر آموزشی کنار دانش آموز نباشد ، رسیدن آن‌ها به موفقیتی که در نظر دارند ، با تاخیر است و اصل اول برای ما ، احترام بایسته به خانواده است و اگر خانواده برای فرزند برنامه‌ریزی نکند و پیگیر آن نباشد فرد موفقیت مطلوبی نخواهد داشت.
وی اشاره کرد، منظور از حمایت و پیگیری ، فقط حمایت مالی نیست بلکه حمایت فکری و روانی است و باید تشویق صورت پذیرد .
محمدشفیعی با بیان اینکه موفقیت‌های این مرکز تصادفی نیست و تمام فعالیت ها برنامه ریزی شده و با دقت پیگیری می‌شود، تشریح کرد: ده سال است که مرکز آموزشی و تحقیقاتی دکتر محمدشفیعی در مسابقاتی همچون سازه‌های ماکارونی بین المللی و ملی ، مسابقات عمود پرواز، خوارزمی، رباتیک شریف کاپ و فیرا کاپ امیرکبیر ، فیرا کاپ بین المللی کره جنوبی، برنامه نویسی کامپیوتر ، جابربن حیان، نانو مواد کشوری ، تألیف و نگارش کتاب و مقاله و مسابقات قرآنی توانسته است رتبه‌های برترین استانی، کشوری و جهانی را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه هیچ مدرسه‌ای در جهان نیست که تمام دانش آموزان آن کتاب تألیف و گردآوری کرده باشند گفت: در تمام کلاس‌های این مجتمع آموزشی کار پژوهشی انجام می‌شود و دانش آموزان پژوهشگر در انجام پروژه‌ها به نتایج خارج از انتظار می‌رسند. تعداد کتاب های چاپ شده با مجوز رسمی این مجتمع ۲۷۹ عنوان بوده که مشترکا هر عنوان کتاب توسط دو و تعدادمعدودی سه‌نفره تنظیم و چاپ گردیده است که در نوع خود بی نظیر است .
مدیر مرکز در ادامه گفت: دانش آموزان دبستانها و دبیرستان دکترمحمدشفیعی همگی آنها در هفته پژوهش سال ۹۹ مقاله‌های خود را ارائه داده‌اند.
وی به گروه پژوهشگر این مرکز اشاره و تصریح کرد: تمام افرادی که با دانش آموزان کار می‌کنند محقق و دارای مدارک عالی تحصیلی ( دکتری تخصصی و فوق لیسانس) هستند.
محمدشفیعی در خصوص موفقیت‌های دانش آموزان این مرکز در مسابقات رباتیک اظهار کرد: دانش آموزان ما توانستند در مسابقات ۲۰۱۹ کره جنوبی رتبه اول، دوم و سوم جهانی را کسب کنند و در مجموع در کل جهان نیز رتبه دوم زیر ۱۸ سال را به دست آورند و همچنین در مسابقات فیرا کاپ دانشگاه امیرکبیر بعد از این دانشگاه ما صاحب رتبه هستیم و در مسابقات رباتیک شریف کاپ نیز رتبه دوم و سوم را کسب نموده‌ایم.
وی به ساخت خودرو در مجموعه تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: این خودرو که پرشین گلف نام دارد در صد کیلومتر ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند و در جاده‌های صاف با دو سیلندر و در سربالایی‌ها با ۴ سیلندر کار می‌کند.
مدیر این مرکز آموزشی تحقیقاتی ادامه داد: خودرو پرشین گلف دارای توربو فن مخروطی است که بدون افزایش سوخت تا ۴۰ کیلومتر سرعت ماشین را افزایش می‌دهد و این توربو فن در کارگاه دبیرستان دوره اول این مجموعه ساخته شده است.
وی در خصوص اجرائی شدن طرح‌های انجام شده در این مرکز تحقیقاتی تاکید کرد: باید ارگان‌های مختلف از این دانش‌آموزان حمایت و آن‌ها را بورسیه کنند و به آن‌ها کار بدهند چرا که تک تک این دانش آموزان محقق واقعی و افرادی ارزشمند وقابلیت اجرای کار را دارند.
محمدشفیعی با بیان اینکه این دانش آموزان بسیار توانمند هستند ، اظهار کرد: اگر آن‌ها توانسته‌اند در سن ده الی ۱۳ سالگی در کره جنوبی افتخار کسب کنند من در سن ۴۵ سالگی توانستم این افتخار را کسب کنم ( نامبرده در سال ۲۰۱۲ رتبه اول آسیا و اروپا را در شیمی سبز در کره جنوبی اخذ نموده است ) در واقع این دانش‌آموزان ۳۵ سال از من جلوترند زودتر به موفقیت رسیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه، اگر روی بچه‌ها سرمایه گذاری کنیم مانند این است که ۳۰ سال بیشتر برای کشور کار کرده‌ایم خاطرنشان کرد: خلاقیت بچه‌ها به دلیل اینکه ذهن آزاد تری دارند از افراد بزرگسال دارند و اگر امکانات ‌در اختیار آنها قرار دهیم می‌توانند موفق شوند.
مدیر این مرکز با بیان اینکه آموزش و پژوهش واقعی هزینه دارد ،تاکید کرد: باید برای دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی وقت گذاشت ، به آنها ارزش داد و آنها را باور داشت ، آنگاه نتیجه فراتراز انتظار ، خواهد بود .
وی در خصوص فعالیت‌های علمی پژوهشی خود نیز گفت: در سال ۲۰۱۲ در رشته شیمی محیط زیست سبز در اروپا و آسیا رتبه اول را کسب و دارای گواهی مخترع جهانی هستم.
محمدشفیعی خود را یک کارآفرین دانست و‌ افزود: تا کنون بیش از ۱۲۰ مقاله آی اس آی و کنفرانس بین المللی و داخلی معتبر و شش کتاب از من چاپ شده و توانسته‌ام در نمایشگاه نوآوری و اختراعات جهانی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ ؛ ۳۲ طلا ، ۴ نقره و ۲ برنز از پروژه هایی که ارائه نمودم، کسب نمایم.
همچنین در ادامه دانش آموزان در صحبت های خود از والدین استادان راهنما و اقای دکتر محمدشفیعی تشگر و قدردانی نموده و نقش مدرسه و استادان آموزشی خود را نیز در موفقیت های خود مهم دانستند .
محمدشفیعی در پایان از مدیران مرکز تحقیقات و مدیران و کادر آموزشی و اداری دبستان و دبیرستان دوره اول دکترمحمدشفیعی تشکر وقدردانی نمود و گفت این موفقیت نتیجه تلاش دانش آموزان و پیگیری والدین و برنامه حساب شده ی این مراکز بوده است . در پایان آقایان مهدی رفعتی، محمد سالار عاملی، اهورا عباسی فرد ، پارسا شاه مرادی محمد سحاب نصرالهی ، مهدیار مطیعیان، آرش ملکوتی، صالح رضایی ، امیر محمد شجایی ، محمد مهدی حیدری ، باراد دادبین ، سپهر دوستانی ، آرتین قاسمیان ، شایان قاسمی ، و دختران خانم هستی مرتضوی عضو مرکز تحقیقات دکترمحمدشفیعی و خانم دینا کریمیان از دبستان دخترانه پژوهش محور گلدونه همگی از پروژه ها و موفقیت های خود در جمع صمیمانه خبرنگاران صحبت های جذابی نمودند . لازم به ذکر است چهار نفر دیگر که به مسابقات جهانی المپیاد علمی روسیه راه یافته اند به نامهای آقایان آریا ریوفی ، نیما نعمت و دانیال فیروزی و خانم مبینا کریمی
در تابستان ۱۴۰۰ در مسابقات شرکت خواهند کرد . محمدشفیعی از مدال آوران سال ۲۰۱۹ کره جنوبی و جشنواره کشوری خوارزمی: آقایان ساتیار صالحیان ، محمدحسین ثنایی، سپهر سهیلی ، علیرضاخدادادی در بخش رباتیک کره جنوبی یاد کرد و گفت این عزیزان در بخش های دیگر نیز رتبه دارند . مثلا درجشنواره کشوری خوارزمی سال ۱۳۹۸ آقایان ساتیار صالحیان به همراه آرمان علیخانی در کشور مقام اول دارند . انشالله همه پژوهشگران سلامت و موفق باشند .
با آرزوی سلامتی برای همه پژوهشگران ایرانی
خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.