تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 3428

کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی در سمیرم

کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی در سمیرم

پایگاه خبری دنیای اسرار   کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی در سمیرم فرمانده انتظامی سمیرم، از کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی و تحویل آن‌ها به موزه فرهنگی شهرستان خبر داد. به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “سهراب قرقانی” گفت: دربی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر پیدایش شیء ناشناس در حین خاک‌برداری، موضوع در

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

 

کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی در سمیرم

فرمانده انتظامی سمیرم، از کشف عتیقه‌جات و سکه‌های باستانی و تحویل آن‌ها به موزه فرهنگی شهرستان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “سهراب قرقانی” گفت: دربی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر پیدایش شیء ناشناس در حین خاک‌برداری، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران بلافاصله در محل حاضر و پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده یک عدد کوزه کلی بزرگ و یک عدد ظرف کوچک لعاب‌دار قدیمی حاوی ۱۱ عدد سکه باستانی را کشف کردند.

سرهنگ “قرقانی” قدمت اشیای تاریخی کشف‌شده را برابر ارزیابی کارشناسان اداره میراث فرهنگی مربوط به دوره عباسی عنوان کرد و اظهار داشت: اشیای باستانی بدون هیچ‌گونه آسیبی به موزه فرهنگی شهرستان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان اظهار داشت: اموال و اشیاء باستانی و تاریخی ایران اسلامی باید حفظ‌شده نباید اجازه دهیم به دست بیگانگان بیفتد و از شهروندان درخواست نمود تا هرگونه موارد مشابه و مشکوک را با تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.