تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر : 5012

کشف هزار ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در اصفهان

کشف هزار ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در اصفهان

کشف هزار ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در اصفهان فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش میزان چابکی و تحرک عملیاتی ماموران این فرماندهی از کشف هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در مدت ۷ ماهه امسال خبر داد. به گزارش  پایگاه خبری دنیای اسرار ، سردار” مهدی

Print Friendly, PDF & Email

کشف هزار ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در اصفهان

فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش میزان چابکی و تحرک عملیاتی ماموران این فرماندهی از کشف هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در مدت ۷ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری دنیای اسرار ، سردار” مهدی معصوم بیگی” در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد ستوانیکم شهید “محمود رفیعی” که هفته گذشته در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد گفت: نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر را به عنوان اولویت اول برنامه های خود قرار داده و دلیل آن نیز جرایم و آسیب های اجتماعی است که در اثر این مواد خانمان سوز در جامعه پدید می آید.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این زمینه توفیقات خوبی داشته و در سال جاری ۲۲ تن انواع مواد مخدر توسط ماموارن این فرماندهی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد را نشان می دهد.

فرمانده انتظامیاستان اصفهان، از انهدام ۱۰۰ باند قاچاق  مواد مخدر در سال جاری خبر داد وگفت: همچنین بیش از ۲ هزار قاچاقچی، توزیع کننده، نگهدارنده و معتاد متجاهر نیزدستگیر شدند.

وی تصریح کرد: قطعاً شهادت افسر شجاع و ارزشمند پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان عزم همکاران ما برای ادامه راهی که در پیش گرفته ایم را بیشتر کرده و ما بر عهد و پیمانی که با خداوند بستیم که جان خود را نثار امنیت و آرامش مردم کنیم هستیم و مصمم تر از گذشته انجام ماموریت خواهیم کرد.

افزایش رفتار ترافیکی مردم اصفهان

فرمانده انتظامی استان گفت: بررسی های ما نشان می دهد رفتار رانندگان و راکبان موتورسیکلت ها در راه های شهری و برونشهری استان طی مدت ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل قانونمندتر شده است.

وی افزود: میزان کشته شدن موتورسیکلت سواران از ۵۳ درصد به ۴۲ درصد رسیده که حرکتی روبه جلو است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم ضمن اینکه باید کاری کنیم تا تعداد جان باختگان موتورسیکلت این استان کمتر از میانگین کشوری باشد و با پیشینه فرهنگی که اصفهان دارد حتی می تواند الگو و الهام بخش رفتار ترافیکی برای سایر استان ها شود.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطر نشان کرد: در حوزه قانونمند شدن رانندگان خودروها نیز با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم ضمن اینکه در حوزه برونشهری هم آمارها از افزایش ۵ درصدی رفتار ترافیکی رانندگان حکایت دارد.

احداث استودیوی پلیس اصفهان

سردار معصوم بیگی، بیان کرد: به منظور اینکه بتوانیم پیام های آموزشی و هشداری و همچنین اخبار پلیس را با گستردگی بیشتری به اطلاع مردم عزیز استان برسانیم در ۳ ماهه پایانی امسال استودیوی اخبار پلیس با همکاری شهرداری و صدا و سیمای مرکز اصفهان راه اندازی می کنیم.

کشف هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه

سردار معصوم بیگی، اظهار داشت: در حوزه مربوط به سرقت اقدامات خوبی در ۷ ماهه امسال انجام شده و قرارگاه مبارزه با سرقت هم در مرکز استان و هم در تمامی شهرستان ها فعال شدند تا بتوانیم با سارقان با تحرک بیشتری مقابله کنیم.

وی از متلاشی شدن ۹۴ باند سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: بیشتراین باندها مربوط به سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، اماکن خصوصی، سرقت به عنف و سرقت احاشام بوند ضمن اینکه دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد و کشف اموال مسروقه نیز بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به کشف ۳۷۰ میلیارد ریال اموال مسروقه و کشف ۷۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط ماموران این فرماندهی در مدت ۷ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می دهد که چابکی نیروهای پلیس استان در این۲ بخش نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان ۴۲ درصد رشد داشته و مقابله با باندهای قاچاق کالا و ارز نیز در این مدت ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۴۰ درصدی کشف کلاهبرداری ها

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در این مدت با افزایش ۱۴ درصدی جعل و ۳۰ درصدی کلاهبرداری نسبت به سال قبل روبرو بودیم که البته میزان کشفیات ما در حوزه جعل ۱۷ درصد و در کلاهبرداری ۴۰ درصد افزایش داشته است و این نشان می دهد که نیروی انتظامی کارش را در این حوزه به خوبی انجام می دهد اما معتقدم اگر مردم هوشیاری و خودپلیسی خود را بیشتر کنند با وقوع جرایم کمتری در این حوزه ها روبرو می شویم.

شناسایی ۴۰ انبار احتکار کالا

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان گفت: در زمینه شناسایی و مقابله با افراد سودجوئی که در شرایط اقتصادی حاضر به احتکار کالاهای اساسی مردم می پردازند اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۲۵۰ انبار در سطح استان مورد بررسی قرار گرفتند و ۴۰ انباری که اجناس احتکاری در آن ها نگهداری می شدند شناسایی و با حکم مقام قضائی پلمب شدند.

رشد ۲ برابری شرکت مردم اصفهان در پیاده روی اربعین

به گفته سردار معصوم بیگی، در همایش پیاده روی اربعین امسال بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی ویزا دریافت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲ برابری برخوردار بوده است.

افزایش ۱۲۶ درصدی جرایم فزایش مجازی

فرمنده انتظامی استان گفت: متاسفانه در حوزه پلیس فتا همچنان با افزایش وقوع جرایم روبرو هستیم و در ۷ ماهه امسال هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۶ درصد جرایم فضای مجازی رشد یافته که البته میزان کشفیات این پلیس هم ۱۷۰ درصد رشد داشته است و باز هم معتقدیم مردم باید هوشیاری و سواد خود در استفاده از فضای مجازی را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: برداشت های اینترنتی همچنان در رتبه اول پرونده های جرایم فضای مجازی استان قرار دارد و پس از آن کلاهبرداری ها و مزاحمتی های اینترنتی بیشترین فراوانی را دارند.

مصالحه ۷۳ درصدی پرونده ها در واحدهای مشاوره پلیس

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: هر ماه ۱۰۰ هزار نفر توسط کارشناسان آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تحت آموزش های پلیسی قرار می گیرند ضمن اینکه کارشناسان مشاوره این معاونت که در کلانتری ها مستقر هستند نیز موفق شدند در ۷ ماهه امسال ۷۳درصد پرونده های قضائی را به مصالحه ختم کنند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشت.

است، در پایان این نشست تعدادی از خبرنگارانی که بیشترین همکاری را در انعکاس اخبار پلیس در طول هفته ناجا با مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان داشتند توسط فرمانده انتظامی استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.