تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 31547

کلاهبرداری از شهروندان با دریافت بیعانه فروش اقساطی مبلمان راحتی

کلاهبرداری از شهروندان با دریافت بیعانه فروش اقساطی مبلمان راحتی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی مبلمان در سایت دیوار با دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبرداد. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی مبلمان در سایت دیوار با دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبرداد.

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار تحت عنوان فروش مبلمان از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد شاکیان در سایت دیوار با آگهی فروش اقساطی مبلمان راحتی مواجه شده که جهت خرید با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه تعداد محدود کالا با ارائه شماره کارت مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از آنها دریافت و با دریافت آدرس جهت ارسال بار و دریافت حضوری ما بقی وجه اعتماد مشتریان را جلب و با این ترفند مجموعاً مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از آن ها کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده پس از مدتی نه تنها هیچ کالایی دریافت نکردند، حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و اقدام به حذف آگهی از سایت کرده است.
این مقام انتظامی گفت: با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد: تبلیغات که در سایت های واسطه گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و غیره منتشر می‌شود به‌ منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و رویت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از خرید یا پیش خرید کالای مورد نظرخود از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی و پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.