تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
کد خبر : 3862

کلاهبرداری از شهروند اصفهانی در قالب گروه‌ خیّریه

کلاهبرداری از شهروند اصفهانی در قالب گروه‌ خیّریه

پایگاه خبری دنیای اسرار کلاهبرداری از شهروند اصفهانی در قالب گروه‌ خیّریه رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: تشکیل کمپین کمک به نیازمندان و همچنین ایجاد گروه‌ها و کانال‌های خیریه در فضای مجازی به عناوین مختلف از قبیل کمک به کودکان بی‌‌سرپرست، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت و … اگر

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

کلاهبرداری از شهروند اصفهانی در قالب گروه‌ خیّریه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: تشکیل کمپین کمک به نیازمندان و همچنین ایجاد گروه‌ها و کانال‌های خیریه در فضای مجازی به عناوین مختلف از قبیل کمک به کودکان بی‌‌سرپرست، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت و … اگر زیر نظر سازمان‌های رسمی کشور و یا مورد تایید آنها نباشد، فاقد اعتبار بوده و همکاری با آنها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : فردی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت چند ماهی است که در یک گروه خیریه در شبکه‌های اجتماعی عضو شده که اعضای آن افراد بسیار خوب و خیّری به نظر می‌رسیدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شاکی قصد تهیه جهیزیه را داشته و درخواست خود را در گروه مطرح می‌کند بیان داشت : پس از مدتی یکی از ادمین‌های گروه با او تماس گرفته و اعلام می کند جهیزیه شما آماده شده و در حال بارگیری می‌باشد، فقط کافی است هزینه حمل‌و نقل را بپردازید.

سرهنگ مرتضوی بیان ادامه داد: در ادامه این فرد نیز مبلغ ۵ میلیون ریال به حساب ادمین واریز کرده و منتظر جهیزیه می‌ماند. پس از واریز مبلغ و پس از چند روز، نه خبری از جهیزیه می‌شود و نه از ادمین گروه و هرچه تماس گرفته می‌شود وی در دسترس نیست.

این مقام مسئول عنوان داشت: با ثبت اظهارات شاکی، پرونده تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و اعضای گروه کلاهبردار شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان باید در انتخاب مراکز خیریه و عضویت در گروه‌های آنها بسیار دقت کنند و پس از تحقیقات کافی اقدام به کمک رسانی نمایند، همچنین عضویت در گروه‌ها و سایت‌های ناشناس و واریز کمک‌های مالی به حساب آنها علاوه بر از دست رفتن مبالغ ارسالی، خطر افشای اطلاعات بانکی به دلیل جعلی بودن درگاه پرداخت این سایت‌ها بسیار بالا می‌باشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.