تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 32626

کلاهبرداری با ارسال پیامک های تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت

کلاهبرداری با ارسال پیامک های تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان هشدار داد؛ کلاهبرداری با ارسال پیامک های تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: ارسال پیامک یا ایمیل و تبلیغات در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان ” تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت” می‌تواند به

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان هشدار داد؛
کلاهبرداری با ارسال پیامک های تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: ارسال پیامک یا ایمیل و تبلیغات در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان ” تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت” می‌تواند به سرقت اطلاعات هویتی و همچنین برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران منجر شود.

به گزارش  دنیای اسرار: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت : بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای سود سهام عدالت به شهروندان، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

وی افزود: در ای شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاربران را فریب داده و از تکمیل ظرفیت درخواست واجدین شرایط خبر می‌دهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان عنوان داشت: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان ” ثبت اطلاعات واجدین شرایط” بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در فرآیند ثبت نام و امور مربوط به سهام عدالت صرفاٌ به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک ها و سامانه های متفرقه و نامعتبر و درج اطلاعات هویتی و بانکی در آنها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی جهت ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.