تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 29063

کلاهبرداری جوان شیاد از ۱۰ مرد کهنسال

کلاهبرداری جوان شیاد از ۱۰ مرد کهنسال

کلاهبرداری جوان شیاد از ۱۰ مرد کهنسا به گزارش دنیای اسرار :رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری جوان شیادی که با ترفندی خاص از ۱۰ فرد کهنسال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد. سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت تعدادی

Print Friendly, PDF & Email

کلاهبرداری جوان شیاد از ۱۰ مرد کهنسا

به گزارش دنیای اسرار :رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری جوان شیادی که با ترفندی خاص از ۱۰ فرد کهنسال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد.

سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از افراد کهنسال مبنی بر اینکه از سوی یک جوان شیاد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند هنگامی که افراد کهنسال برای دریافت وجه نقد به باجه عابر بانک مراجعه می کردند فرد کلاهبردار به آنها نزدیک شده و به بهانه کمک و مساعدت در انجام عملیات بانکی کارت و رمز آنها را اخذ و با تعویض کارت اعلام می داشته که دستگاه کارت شما را ضبط کرده و باید برای دریافت آن به بانک مراجعه کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: افراد کهنسال هنگامی که به بانک مراجعه می کردند، متهم کارت را با خود برداشته و به سرعت از محل دور می شد و سپس در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب مال باختگان می کرد.

سرهنگ تُرکیان ادامه داد: با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان اقدامات تخصصی و پلیسی خود را برای شناسایی و دستگیری این فرد شیاد آغاز کرده و سرانجام با رصد هوشمندانه خود هویت او را بدست آورده و محل سکونتش را در یکی از شهرک های اطراف شهرستان اصفهان مورد شناسایی قرار دادند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: کارآگاهان بلافاصله با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در منزلش دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند که پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از ۱۰ فرد کهنسال و برداشت ۴۵۰ میلیون ریال از حساب آنان اقرار کرد.

تُرکیان با بیان اینکه متهم پس از اقرار صریح به جرم خود برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد گفت: به افراد کهنسال توصیه می کنیم هرگز به پیشنهاد کمک افراد غریبه پاسخ مثبت نداده و کارت خود و رمز عبور آن را در اختیار دیگران نگذارند و برای انجام عملیات بانکی افراد مورد اطمینان فامیل را با خود همراه کرده و یا از کارمندان بانک کمک بگیرند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.