تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
کد خبر : 14417

کلید حل مشکلات جامعه در فراگیری علوم ارتباطات و اطلاعات است

کلید حل مشکلات جامعه در فراگیری علوم ارتباطات و اطلاعات است

دکتر هادی زمانی؛ کلید حل مشکلات جامعه در فراگیری علوم ارتباطات و اطلاعات است به گزارش دنیای اسرار:دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی دیماه سال‌جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.رییس دپارتمان ارتباطات و ارتباطات اصفهان: دانشی که امروز می‌تواند مشکلات جامعه را حل کند علوم ارتباطات و اطلاعات است، در حالیکه در دانشگاهها و

Print Friendly, PDF & Email

دکتر هادی زمانی؛

کلید حل مشکلات جامعه در فراگیری علوم ارتباطات و اطلاعات است


به گزارش دنیای اسرار:دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی دیماه سال‌جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
رییس دپارتمان ارتباطات و ارتباطات اصفهان: دانشی که امروز می‌تواند مشکلات جامعه را حل کند علوم ارتباطات و اطلاعات است، در حالیکه در دانشگاهها و مراکز آموزشی ما تنها روزنامه‌نگاری و روابط عمومی تدریس می‌شود.
نشست خبری دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران با موضوع همفکری و مشارکت اصحاب رسانه و با حضور دکتر هادی زمانی رییس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان، دکتر سعید سامانی رییس مرکز علمی- کاربردی سازمان همیاری شهرداری اصفهان و دکتر سید محمد موسوی عضو شورای سیاستگزاری کنفرانس و دبیر جشنواره ایده های خلاق و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.
در ابتدای این نشست هادی زمانی با اشاره به اینکه امروزه در جامعه ما نظریه‌ای دال بر چشم‌اندازی از آینده وجود ندارد، گفت: دانشی که در شرایط کنونی می‌تواند مشکلات جامعه را حل کند علوم ارتباطات و اطلاعات است در حالیکه در دانشگاهها و مراکز اموزشی ما تنها روزنامه‌نگاری و روابط عمومی تدریس می‌شود و افرادی که قدرت نظریه‌پردازی دارند فقط به تحلیل مسائل روز می‌پردازند.

در حالی که همانگونه که راجرز بیان کرده بدون وجود یک نظریه ی علمی جامع که ما را به آینده پیوند دهد و چشم اندازی از آینده را برایمان ترسیم‌کند آینده در هاله ای از ابهام باقی خواهد ماند و آنگونه که فعالین اجتماعی و فرهنگی و نخبگان می خواهند دست بافتنی نیست
رییس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان هدف اصلی برگزاری این کنفرانس را تربیت افراد متخصص، توانمند و ارتباطی در حوزه مدیریت ، روابط عمومی و روزنامه نگاری دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه این کنفرانس اولین کنفرانس علمی-پژوهشی در ارتباطات است، امیدواریم خروجی آن الگوهای جدیدتری برای شرکت‌کنندگان ارائه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اولین دوره این کنفرانس در سال گذشته، گفت: برگزاری دوره DBA روابط عمومی، تشکیل خانه ارتباطات ایران و استانداردسازی روابط عمومی با همکاری اداره کل استاندارد استان اصفهان از جمله دستاوردهای دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان پس از برگزاری کنفرانس بوده است.
وی همچنین تفاوت اصلی کنفرانس در این دوره با دوره قبل را ارتباط با دپارتمان روابط عمومی کشورهای دیگر از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، افغانستان و تاجیکستان و اعلام آمادگی این کشورها برای همکاری دانست.
به گفته دکتر زمانی حضور هیات‌های علمی در ستادهای فعال کنفرانس مستقر در بیشتر استان‌ها ، از امتیازات بزرگ کنفرانس امسال است.
در ادامه این مصاحبه پروفسور سامانی مجد دبیر کل کنفرانس گفت: علم اطلاعات و ارتباطات با ویژگی های چون فناورانه بودن ، انعطاف پذیری و تاثیر پذیری از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قادر است تا با وجود متخصصان ارزشمند و آموزش دیده که به خوبی و با تسلط بر سبک های خبر نویسی بنویسند و به توانمندی یک مدیر نقاط قوت و ضعف فرآیندها را بشناسند و استراتژی های لازم را برنامه ریزی و اجرا کنند و به مطلوبیت یک متخصص روابط عمومی به مدیریت ارتباطات ، رویدادها و انگیزه ها بپردازند قلدر خواهد بود تا در عصر حاضر زمینه های توسعه اجتماعی را فراهم نماید.

رییس مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداریهای استان اصفهان چشم انداز کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی شناسایی رویکردهای نوین و فناورانه در حوزه علوم اطلاعات و ارتباطات دانست و تصریح کرد تا شاهد طرح دیدگاههای جدید و به روز در این عرصه باشیم. دکتر سید محمد موسوی عضو شورای سیاستگزاری کنفرانس نیز برگزاری جشنواره ایده های خلاق روابط عمومی را بسیار حائز اهمیت دانسته و هدف از آن را ایجاد فضایی پر نشاط برای ثبت عملکردهای مطلوب و خلاقانه کارشناسان و متخصصین علوم اطلاعات و ارتباطات دانست .

رئیس جشنواره ایده های خلاق روابط عمومی برگزاری پنل های تخصصی و دو کارگاه کاربردی جنبی در کنار کنفرانس در بعداز ظهر روزهای ۴ و ۵ دی ماه را از فعالیتهایی دانست که باعث ارتقا سطح دانش و توانمندی متخصصین این عرصه خواهد شد.

پروفسور سامانی مجدنیز تصریح کرد: در این دوره از کنفرانس به غیر از دریافت مقالات علمی-پژوهشی که مورد ارزیابی اساتید برجسته کشور قرار خواهد گرفت، جشنواره ایده‌های خلاق روابط عمومی و برگزاری کارگاه‌هایی متناسب با کنفرانس را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دوره اعلام کرد…

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.