تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 3856

کمیته امداد اصفهان بزرگ‌ترین حامی بازنشستگان بدون مستمری

کمیته امداد اصفهان بزرگ‌ترین حامی بازنشستگان بدون مستمری

پایگاه خبری دنیای اسرار مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت کمیته امداد اصفهان بزرگ‌ترین حامی بازنشستگان بدون مستمری بیش از ۷۳ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد اصفهان هستند که به‌جز مستمری کمیته امداد هیچ منبع درآمد پایدار دیگری ندارند. مدیرکل کمیته امداد اصفهان گزارشی از وضعیت سالمندان تحت حمایت این نهاد ارائه

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت

کمیته امداد اصفهان بزرگ‌ترین حامی بازنشستگان بدون مستمری

بیش از ۷۳ هزار سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد اصفهان هستند که به‌جز مستمری کمیته امداد هیچ منبع درآمد پایدار دیگری ندارند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گزارشی از وضعیت سالمندان تحت حمایت این نهاد ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: سالمندان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و بازنشستگی فرصتی برای حذف تنش‌های شغلی به‌منظور کاستن از این آسیب‌هاست.

وی افزود: در سطح جامعه سالمندانی هستند که هیچ مستمری و منبع درآمد پایداری برای دوران بازنشستگی ندارند و با کاهش توان کار کردن به ورطه فقر و نیازمندی کشیده می‌شوند. در این شرایط کمیته امداد از ابتدای تأسیس و با طرح شهید رجایی به حمایت از این نیازمندان شتافت و این رسالت اجتماعی بزرگ را تا به امروز با تمام توان دنبال می‌کند به‌نحوی‌که بزرگ‌ترین جمعیت سالمندان نیازمند و فاقد درآمد و مستمری در استان اصفهان تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

متین پور با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۳ هزار و ۵۰۰ سالمند نیازمند ۶۰ ساله و بالاتر تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان قرار دارند، گفت: این مددجویان از همه خدمات این نهاد ازجمله مستمری ماهیانه، سبد کالا، بیمه پایه و مکمل درمانی و مراقبت‌های دوره‌ای بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی بیشترین نیاز این مددجویان سالمند را درزمینهٔ بهداشت و درمان دانست و گفت: تلاش کمیته امداد اصفهان همواره معطوف به ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب و حمایت مؤثر از این نیازمندان در شرایط دشوار بیماری است.

متین پور بابیان اینکه هزار و ۲۰۱ بیمار سالمند زمین‌گیر نیازمند نگهداری، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: به این افراد علاوه بر خدمات عمومی و مستمری، کمک‌هزینه ماهیانه نگهداری نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: کمک به تهیه وسایل توان‌بخشی حرکتی، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، تخت طبی و ویلچر از دیگر خدماتی است که توسط این نهاد به سالمندان نیازمند ارائه می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.