تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر : 9912

کنگره مردمی هزاروچهارصدمین سالروز شهادت امام علی(ع) برگزار می‌شود

کنگره مردمی هزاروچهارصدمین  سالروز شهادت امام علی(ع)  برگزار می‌شود

کنگره مردمی هزار وچهارصدمین  سالروز شهادت امام علی(ع) برگزار می‌شود مدیرعامل موسسه اهل‌البیت(ع) از برگزاری کنگره مردمی هزار و چهارصدمین سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:سید حسین رضا زاده در نشست خبری کنگره مردمی تولید محتوای فرهنگی هنری به مناسبت هزار و چهارصدمین سالروز شهادت مولی‌الموحدین حضرت

Print Friendly, PDF & Email

کنگره مردمی هزار وچهارصدمین  سالروز شهادت امام علی(ع) برگزار می‌شود

مدیرعامل موسسه اهل‌البیت(ع) از برگزاری کنگره مردمی هزار و چهارصدمین سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:سید حسین رضا زاده در نشست خبری کنگره مردمی تولید محتوای فرهنگی هنری به مناسبت هزار و چهارصدمین سالروز شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) اظهار داشت: حدود ۶ ماه قبل ستادی در موسسه نشر اهل‌البیت (ع) با هدف برنامه‌ریزی و تبیین شهادت امام علی(ع) تشکیل شد.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت (ع) افزود: این ستاد شامل ۱۵ کمیته در محورهای مختلف با شرح وظایف متعدد برای کمیته‌ها تدوین و همچنین سبب ایجاد یک بانک اطلاعاتی در فضای مجازی به‌منظور ارائه دانش‌نامه بزرگ امام علی (ع) باهدف جمع‌آوری و انتشارات کتب، پایان‌نامه‌ها، مقالات اجرایی و آثار فرهنگی شده است.

مدیرعامل موسسه اهل‌البیت (ع) با بیان اینکه بسیاری از کمیته­‌ها کارهای خود را آغاز کرده­‌اند پیرامون اسامی و شرح وظایف این کمیته­‌ها تصریح کرد: یکی از اصلی­‌ترین این کمیته‌­ها کمیته شعر آیینی است که فراخوان دریافت شعر و آثار ادبی با موضوع امیرالمومنین (ع) در کلیه انجمن‌های ادبی و شعرا انجام‌ گرفته و به لطف الهی آثار بسیار خوبی نیز دریافت شده است.

وی با بیان اینکه در قالب کمیته هنرهای تجسمی، طراحی و خطاطی نیز با هنرمندان جلسه­‌ای برگزار و مقرر شد در هر بخش آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: کمیته ائمه جمعه و جماعت، کمیته فرهنگی هنری مساجد، کمیته مبلغان از دیگر کمیته‌­های این کنگره ­است.

مدیرعامل موسسه اهل‌البیت (ع) با بیان اینکه برگزاری برنامه کرسی­‌های تلاوت و همچنین برنامه‌­های ویژه­ ای توسط گروه‌­های تواشیح قرآنی با محوریت حضرت علی (ع) نیز در قالب کمیته قرآن برنامه‌ریزی شده است، گفت: کمیته تبلیغات شهری و شورای تبلیغات، کمیته تولید محتوا و میراث پایدار و کمیته آموزش و پرورش از دیگر کمیته‌­های تشکیل شده است.

رضازاده با بیان اینکه بنیاد ملی نهج‌البلاغه در قالب کمیته نهج‌البلاغه فعالیت­‌های گسترده‌­ای در راستای احیای این کتاب انجام داده است، خاطرنشان کرد: کمیته مداحان و مرثیه‌خوانان، کمیته عکس و پوستر و کمیته دانشجو و تبلیغات دانشگاهی نیز دیگر کمیته‌­های این کنگره به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه کمیته شبکه­‌های اجتماعی نیز با هدف استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و ایجاد هشتگ با محوریت حضرت علی (ع) نیز تشکیل شده است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می­‌توانند آثار خود در زمینه امیرالمومنین (ع) را در قالب کمیته­‌های مطرح‌ شده از ابتدای ماه مبارک رمضان به موسسه اهل­ البیت (ع) اصفهان ارسال کنند.

رضازاده در ادامه تصریح داشت: دبیرخانه این ستاد در مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت (ع) قرار است  از ابتدا ماه مبارک رمضان به مدت ۶ ماه علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و پس‌ از آن، آثار کمیته انتخاب، داوری و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از نفرات برتر با اهدا لوح و تندیس، سفر به حرم حضرت علی (ع) و… تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام علی اصغر بیگی، مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان نیز دراین نشست اظهار کرد:نهج البلاغه محور وحدت امت اسلامی و نسخه شفابخش دردهای کنونی بشر است چرا که نهج البلاغه با برخورداری از دو ویژگی کتاب حکمت و حاکمیت بوده و راه نجات است.
مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان گفت: بسیاری از بیماری‌هایی که بشر کنونی گرفتار آن است نسخه و درهای آن در نهج البلاغه است به خصوص وضعیت کنونی نظام جمهوری اسلامی که حاکمیت آن بر مبنای تشیع و حکومت علوی استوار است .
حجت الاسلام  و المسلمین بیگی تاکید کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان یک منبع قوی برای متون نهج البلاغه است و بیش از هزار کتاب و نامه و مقاله پیرامون نهج البلاغه در دانشگاه دولتی اصفهان و در رشته های مختلف این دانشگاه موجود است، غنی سازی این رشته ها و سرفصل های دروس متناسب با نهج ابلاغه مطرح شدن مهم است و باید موضوعات نهج البلاغه در کشور نظام مند شوند و تدوین این نظام موضوع ها در رشته های علوم انسانی ضرروی است.

دبیر اجرایی این جشنواره نیز در ادامه با بیان اینکه این کنگره از نوع کنگره­‌های موضوع محور است و همه آثار محوریت امیرالمومنین (ع) را شامل شده و در قالبی محدود نمی‌­شود، گفت: هدف از این کنگره تولید آثار در جهت ترویج ارزش­‌ها و ویژگی‌های شخصیتی امام علی (ع) و تحکیم جایگاه اسطوره‌­ای ایشان در نسل­‌ها و مخصوصاً کودکان است.

مشکلانی با بیان اینکه با توجه به سال رونق تولید توجه به بحث کار و تلاش برای تحقق آینده مطلوب نیز از دیگر اهداف این کنگره است، گفت: با توجه به ویژگی وحدت‌آفرین حضرت علی (ع)، با کشورهای سوریه، ترکیه، اردن، عراق، بحرین، افغانستان، مصر و الجزایر در حال هماهنگی به منظور شرکت در این کنگره هستیم، بنابراین می‌­توان لقب کنگره بین‌­المللی را به آن داد.

به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه این نشست برنامه از پوستر این کنگره و سایت جامع امام علی (ع) رونمایی شد

خبرنگار:علیرضا هژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.