تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 14056

گذری به روستای خیرآباد حلوان

گذری به روستای خیرآباد حلوان

به گزارش دنیای اسرار:روستای خیرآباد، زادگاه پدر و پدر بزرگ ، مادر و مادر بزرگ یاد آور تمام خاطرات شیرین کودکی ، خاطراتی که تا نفس در سینه هست هرگز به دست فراموشی سپرده نخواهد شد
خاطراتی که طعم خوش یاد آوری آن ، فرح بخش لحظات زندگی امروز من است. خاک خیرآباد همیشه برای من عزیز و محترم است ، چراکه عزیز ترین کسانم را در دل خود جای داده است.
هیچگاه خانه ی خشتی پدری و مادر بزرگم که عصر ها آنرا با جاروی محلی آب و جارو میکرد و بوی کاهگل ، بوی زندگی ، تمام فضا را آکنده میساخت ،از یاد نخواهم برد. خاک بازی ،گل بازی ، هیاهو و شیطنت های کودکانه ، بوی آتش و دود ، صدای گاو و گوسفندان  وابهای جاری قنات که شبها بیشتر به گوش میرسید ، عید نوروز و ذوق و شوق گرفتن عیدی و تخم مرغ رنگی از مادر بزرگ ، تابستان و پشت بام خوابیدن ها ،برگ ریزان زیبای پاییز ، بیدار شدن در صبح زمستان و تماشای برف روبی بامها ، همه و همه برای همیشه ، تا ابد ، در فکر و ذهنم جاریست.
امروز تشنه ی ذره ای از محبت و صفا و صمیمیت وسادگی آن دوران هستم. افسوس که دیگر نه پدرونه  مادر بزرگ هست ونه آن کوچه ی با صفا و نه خانه ی کاهگلی و نه آن شور و نشاط گذشته. روح همه ی رفتگان شاد ، یادشان گرامی.

روستای خیرآباد در۹۰ کیلومتری  شهرستان طبس ( استان خراسان جنوبی روستای حلوان) واقع شده است.
تهیه وتنظیم :علیرضا هژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.