تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 25867

گذر بی دغدغه از تابستان داغ با ۱۵ لیتر صرفه جویی آب در شبانه روز

گذر بی دغدغه از تابستان داغ با ۱۵ لیتر صرفه جویی آب در شبانه روز

تاکیدمدیر دفتر بهره برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای استان اصفهان؛گذربی دغدغه از تابستان داغ با ۱۵ لیتر صرفه جویی آب در شبانه روز به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر بهره برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای استان اصفهان خواستار صرفه جویی ۱۵ لیتری مصرف آب در شبانه روز توسط شهروندان اصفهانی شد. سیدمحمدحسین

Print Friendly, PDF & Email

تاکیدمدیر دفتر بهره برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای استان اصفهان؛گذربی دغدغه از تابستان داغ با ۱۵ لیتر صرفه جویی آب در شبانه روز

به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر بهره برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای استان اصفهان خواستار صرفه جویی ۱۵ لیتری مصرف آب در شبانه روز توسط شهروندان اصفهانی شد.

سیدمحمدحسین صالح با اشاره به این که در حال حاضر سرانه مصرف آب مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ۱۵۷ لیتر در شبانه روز است گفت: اگر هر شهروند فقط ۱۵ لیتر صرفه جویی کرده و مصرف خود را به ۱۴۲ لیتر برساند می توان تابستان گرم امسال را بدون دغدغه و با آرامش پشت سر گذاشت.

وی با بیان این که گرم شدن زودهنگام هوا موجب افزایش مصرف و افت شدید فشار آب شبکه در روزهای اخیر شده است گفت: هرچند تصفیه خانه آب باباشیخعلی با ظرفیت ۱۱۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال فعالیت است اما به دلیل این که چاه های فلمن در حاشیه زاینده رود به کلی خشک شده و میزان آبدهی چاه های متفرقه نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است، در حال حاضر به میزان ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که اثر خود را به صورت افت شدید فشار آب شبکه نشان داده است.

مدیر دفتر بهره برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای استان اصفهان از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه ای مصرف آب به ازای هر درجه گرم تر شدن هوا در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ خبر داد و گفت: در صورتی که سامانه دوم آبرسانی به اصفهان وارد مدار نشود، کمبود آب در هفته های آینده به ۴۳۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

وی در عین حال پایش و مدیریت فشار، رسیدگی به موقع حوادث و تله متری شبکه را از ابزارهای کاربردی آبفای استان اصفهان برای گذر از تنش آبی عنوان کرد و گفت: پایش مصارف آب مشترکان پرمصرف و کنترل برخط (آنلاین) مصرف آن ها از جمله تدابیری است که می تواند در توزیع عادلانه آب در فصل تابستان بسیار مؤثر واقع شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.