تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر : 6132

گردشگری مهم ترین عنصر برای جهانی شدن صنایع اصفهان

گردشگری مهم  ترین عنصر برای جهانی شدن  صنایع  اصفهان

علی یارمحمدیان در گفت و  گو  با ستاد خبری نخستین نمایشگاه  صنایع  خلاق: گردشگری مهم ترین عنصر برای جهانی شدن صنایع  اصفهان دنیای اسرار:مدیر عامل شرکت  نمایشگاه  های بین المللی استان اصفهان گفت: گردشگری پیشران صنایع خلاق است به این نحو که وقتی گردشگر وارد شهری می شود یک کالا یا یک محصول فرهنگی را شناسایی می

Print Friendly, PDF & Email

علی یارمحمدیان در گفت و  گو  با ستاد خبری نخستین نمایشگاه  صنایع  خلاق:

گردشگری مهم ترین عنصر برای جهانی شدن صنایع  اصفهان

دنیای اسرار:مدیر عامل شرکت  نمایشگاه  های بین المللی استان اصفهان گفت: گردشگری پیشران صنایع خلاق است به این نحو که وقتی گردشگر وارد شهری می شود یک کالا یا یک محصول فرهنگی را شناسایی می کند و جذابیت های درونی آن را به ظهور می رساند و  یکی از دلایل انتخاب اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی شناخته اند که توریست ها در اصفهان صنایع دستی را دیده اند و این صنعت خلاق را مورد شناسایی قرار دادند و آن را پسندیده اند

 علی یارمحمدیان اظهار کرد: ۱۸۰ کشور دنیا در شبکه شهر های خلاق وجود دارند و در سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق شناخته شده اند که اصفهان یکی از این شهر هاست و اصفهان در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی در شبکه شهر خلاق قرار دارد.

وی ادامه داد: در صنایع خلاق هر شغل و حرفه ای که با خلاقیت ارتباط داشته باشد به عنوان شهر خلاق شناخته می شوند و بیشتر مربوط به فعالیت های فرهنگی است و چیزی که بیشتر به فعالیت های فرهنگی و خلاقیت مربوط می شود در بین صنایع خلاق وجود دارند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه  های بین المللیاستان  اصفهان با  بیان اینکه سازمان یونسکو صنایع خلاق را در ۷ دسته تقسیم بندی کرده است، افزود:ادبیات، موسیقی، فیلم، تئاتر، صنایع دستی و هنرهای مردم، خوراک های بومی و رسانه.جزو صنایع  خلاق محسوب می شود و هر انسانیخلاقیتی دارد که ممکن است آن خلاقیت شناخته شده نباشد و شکوفا نشده باشد اما مهماین است مکانی ایجاد شود که خلاقیت شهروندان ظهور پیدا کند.

وی ادامه  داد: در خلاقیت سه فاکتور مهم  انسان های خلاق، مکان های خلاق و سیستم های خلاقانه ای که به انسان های خلاق کمک می کند و اصفهان ذاتا شهر خلاقی است به همین دلیل صنایع دستی به عنوان یک خلاقیت شناخته و جهانی شده است.

یار محمدیان ادامه داد: گردشگری پیشران صنایع خلاق است به این نحو که وقتی گردشگر وارد شهری می شود یک کالا یا یک محصول فرهنگیرا شناسایی می کند و جذابیت های درونی آن را به ظهور می رساند و  یکی از دلایل انتخاب اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی شناخته اند که توریست ها در اصفهان صنایع دستی را دیدهاند و این صنعت خلاق را مورد شناسایی قرار دادند و آن را پسندیده اند. صنایع دستیدر جهان شناسایی شده و اصفهان در شبکه شهر خلاق قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت  نمایشگاه  های بین المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه به این دلیل در اصفهان دایر شده که خلاقیت های مختلف در اصفهان وجود دارد. این نمایشگاه برای شناسایی خلاقیت شهروندان و تبدیل این خلاقیت ها از بالقوه به بالفعل برپا شده است. با توجه به اینکه اولین دوره این نمایشگاه برگزار شد استقبال خوبی صورت گرفت. امار بازدیدکنندگان شهروندان از طریق باجه بلیط فروشی  و نهادها و سازمان هایی که بلیط گرفتند به دشت آمده است.

وی با  تشکر از گروه  اقتصادی شرکت  سامان  گستر تصریح  کرد:شهردار شهرهای سنندج، گنبد کاووس، رشت و یزد در این نمایشگاه شرکت کردند. امیدواریم با همکاری مجری برگزاری نمایشگاه که گروه اقتصادی شرکت سامان گستر است و همچنین شهرداری اصفهان در نمایشگاه های بعدی صنایع خلاق شاهد حضور شهرهای بین المللی هم باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.