تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰:۰۷
کد خبر : 16465

گمرک تقویت کننده ثبات برای مردم ، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست

گمرک تقویت کننده ثبات برای مردم ، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست

گمرک تقویت کننده ثبات برای مردم ، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست مدیرکل گمرکات استان اصفهان: امکان ارزیابی کالاهای صادراتی در محل واحدهای تولیدی وجود دارد و نیاز به تخلیه مجدد در انبارها نیست.به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل گمرکات استان اصفهان در نشست‌خبری به مناسبت روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران با بیان سابقه دیرینه گمرکات

Print Friendly, PDF & Email

گمرک تقویت کننده ثبات برای مردم ، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست

مدیرکل گمرکات استان اصفهان: امکان ارزیابی کالاهای صادراتی در محل واحدهای تولیدی وجود دارد و نیاز به تخلیه مجدد در انبارها نیست.
به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل گمرکات استان اصفهان در نشست‌خبری به مناسبت روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران با بیان سابقه دیرینه گمرکات در کشور، این نهاد را تقویت کننده ثبات برای مردم، شکوفایی اقتصادی و محیط زیست نامید. وی با اشاره به نقش حاکمیتی و دولتی گمرک و از سوی دیگر، اقداماتی که در راستای تسهیل در تجارت و سلامتی کالاهای وارداتی و صادراتی انجام می‌دهد را امری متضاد توصیف کرد و افزود: در روند اجرای قانون باید تسهیلگری دیده شود.
رسول کوهستانی، مدیرکل گمرکات استان اصفهان از تعامل گمرک با بیش از ۲۵ سازمان ازجمله استاندارد، انرژی اتمی، محیط زیست، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی، نهادهای بهداشتی و دامپزشکی و موارد دیگر برای اعمال نظارت، صدور مجوز و کنترل صحبت کرد و آنها را تاثیرگذار بر وظایف گمرک دانست که مغایر با تسهیلگری است.
وی ازاستقرار سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در راستای تسهیلگری نام برد و افزود: بیش از ۹۵ درصد فعالیت گمرک در تجارت خارجی در این سامانه است که از طریق آن، اصلاح فرایندها، کاهش زمان اجرای فرایند، برقراری ارتباط بین صادرکنندگان و واردکنندگان بصورت الکترونیکی، کاهش نیاز به حضور فیزیکی، مدیریت هوشمند ریسک و مسیریابی فراهم شده است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان به تسهیلات فراهم شده در ارزیابی کالا اشاره کرد که امکان ارزیابی کالاهای صادراتی در محل واحدهای تولیدی وجود دارد و نیاز به تخلیه مجدد در انبارها نیست و همچنین، ارزیابی کالاهای وارداتی در محل واحد موردنظر انجام می شود که به کاهش هزینه ها و کوتاه شدن فرایند کمک می‌کند.
کوهستانی از بسته‌های حمایتی با هدف حمایت از تولید، صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی مجاز خبر داد و اظهار کرد: فعالان اقتصادی دارای مجوز با برخورداری از شرایط صحیح العمل بودن، بدون سابقه تخلف، با واردات بیش از ۵ میلیون دلار و صادرات بیش از ۳ میلیون دلار، مورد حمایت قرار می گیرند، وی گفت: اکنون ۱۴ شرکت مجاز فعال اقتصادی شناسایی شده اند که مشمول بسته‌های حمایتی می‌شوند.
وی از صدور ضمانتنامه بانکی یک ساله با هدف رونق تولید و جبران کمبود نقدینگی برای ترخیص کالا نام برد و افزود: بیش از ۲۲ میلیاردتومان استرداد در ورودی داشته ایم که کمک به واحدهای تولیدی برای مصرف مواد اولیه است. همچنین، ۲۴ انبار اختصاصی مربوط به واحدهای تولیدی برای نگهداری کالاها در نظرگرفته شده است.
معافیت از هزینه‌ها و تعرفه‌ها، مجوزهای ورود موقت، رسیدگی به پرونده‌ها و اختلافات و بررسی رفع موانع واردات و صادرات و رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا بخشی از مواردی بود که مدیرکل گمرک عنوان کرد.
کوهستانی در ارائه گزارشی از میزان صادرات استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه گذشته، ۲ میلیاردو۲۲۱ میلیون دلار، بالغ بر۶ میلیون و ۷۷ هزارتن صادرات داشته ایم که بلحاظ وزنی ۴۸ درصد و به لحاظ ارزی ۱۱درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی از رشد ۹۴درصد در صادرات محصولات لبنی، رشد ۱۲۲درصد محصولات فولادی و چدنی و ۹۵درصد رشد وزنی فراورده‌های غلات نسبت به سال گذشته خبر داد. وی در ادامه به صادرات صنایع دستی، طلا و فرش اشاره کرد و رشد منفی صادرات فرش دستباف را بدلیل اینکه جزو اولین اقلامی که مشمول تحریم شده است، اعلام کرد.
رسول کوهستانی از ۸ درصد کاهش واردات کالای قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به سال ۹۷ خبر داد و منسوجات، لوازم خانگی و بیل مکانیکی را بیشترین اقلام قاچاق بیان کرد.
وی وضعیت واردات استان اصفهان در ۱۰ ماه گذشته را با رشد وزنی ۴۳درصد و رشد ارزی ۱۹درصد اعلام نمود و گفت: واردات از کشورهای ترکیه، هند، مالزی و کره جنوبی رشد داشته است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.