تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
کد خبر : 16911

گونه رو به انقراض “شاهین سرخ ” در نایین مشاهده شد

گونه رو به انقراض “شاهین سرخ ” در نایین مشاهده شد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:یک بهله پرنده شکاری رو به انقراض « شاهین سرخ » برای نخستین بار در پناهگاه حیات وحش عباس آباد شهرستان نایین مشاهده شد. به گزارش روز شنبه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین این پرنده کمیاب برای اولین بار در عباس‌آباد نایین دیده و از آن تصویربرداری شده است.  شاهین یا شاهین

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:یک بهله پرنده شکاری رو به انقراض « شاهین سرخ » برای نخستین بار در پناهگاه حیات وحش عباس آباد شهرستان نایین مشاهده شد.

به گزارش روز شنبه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین این پرنده کمیاب برای اولین بار در عباس‌آباد نایین دیده و از آن تصویربرداری شده است.

 شاهین یا شاهین سرخ یک گونه در خطر انقراض است که در ایران زادآوری دارد و به تعداد اندک دیده می‌شود.

صید و زنده گیری، تعارض با دوستداران کبوترهای خانگی و شکار و صید، مسموم شدن و همچنین دزدیده شدن جوجه‌ها از لانه‌ها توسط افراد نا آگاه و یا سودجو از جمله عوامل کاهش جمعیت این پرنده کمیاب است.

این پرنده سریع‌ترین جانور کره خاکی و همچنین آسمان ایران است. نام علمی آن Peregrinus babylonicus  و نام انگلیسی  Red NspedShaheen است که  در بعضی رفرنس‌ها این پرنده باربری فالکون نام دارد.

پناهگاه حیات وحش عباس آباد در محدوده شهرستان نائین درشرق استان اصفهان یکی از زیستگاه های کویری و کوهستانی حفاظت شده حیات وحش ایران است.
نائین ۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد. 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.