تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 7223

یادواره لاله های فاطمی، بزرگداشت ۵٠٠ شهید منطقه رهنان برگزار شد

یادواره لاله های فاطمی، بزرگداشت ۵٠٠ شهید منطقه رهنان برگزار شد

یادواره لاله هایفاطمی، بزرگداشت ۵٠٠ شهید منطقه رهنان برگزار شد سردار رحیم صفوی: شهدای رهنان ایجاد کننده مکتب مقاومت هستند/ برای حل مشکل آب و قطار سریع السیر اصفهان کمک می کنیم دنیای اسرار:همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه لاله های فاطمی یادواره ۵۰۰ شهید دفاع مقدس و ۹۰ شهید سادات رهنان

Print Friendly, PDF & Email

یادواره لاله هایفاطمی، بزرگداشت ۵٠٠ شهید منطقه رهنان برگزار شد

سردار رحیم صفوی: شهدای رهنان ایجاد کننده مکتب مقاومت هستند/ برای حل مشکل آب و قطار سریع السیر اصفهان کمک می کنیم

دنیای اسرار:همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه لاله های فاطمی یادواره ۵۰۰ شهید دفاع مقدس و ۹۰ شهید سادات رهنان با حضور مدیران شهری و استانی و مسئولان لشکری و کشوری، سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی رهبر و آیت الله مقتدایی عضو شورای خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش ادارهارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و رساندن سلام مقام معظم رهبری به شهداو خانواده‌های ایشان در منطقه رهنان، اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ سال است که از جنگ تحمیلیمی گذرد اما آیا می توان شهدا را فراموش کرد؟

سردار سید یحیی رحیم صفوی تصریح کرد: سی سال از پایان جنگ تحمیلی و ۴۰ سال نیز از انقلاب اسلامی می‌گذرد. طی این مدت سه جنگ بزرگ در اطراف ایران رقم خورده است اما ایران اجازه رسیدن این جنگها به کشور را نداده است. پس از حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق و اشغال نظامی این کشورها آمریکا قصد حمله به ایران را داشت که مشاوران نظامی این کشور مانع از این کار شدند زیرا اعتقاد داشتند مردم ایران مردمی غیر از افغانستان و عراق و رهبر ایران رهبری متفاوت از رهبران این کشورهاست.

وی اضافه کرد: زمانی که داعش عراق و سوریه را اشغال می کرد چه کسی سوریه عراق و عتبات عالیات را نجات داد. رهبری ایران به دعوت دولت سوریه و عراق مستشاران نظامی به این کشورها فرستاد و این کشورها توانستند مقابل داعش مقاومت کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری خون شهدای جنگ تحمیلی از جمله شهدای رهنان را ایجادکننده مکتب مقاومت ذکرکرد و افزود: این خون شهدا مقاومت حزب الله و سوریه را تشکیل داد. تقدیم ۵۰۰ شهید ازمنطقه رهنان با جمعیت کمی که این منطقه در زمان جنگ تحمیلی داشت عدد کمی نیست، اگراین شهیدان نبودند ایران و جمهوری اسلامی وجود نداشت. امیدوارم ما قدردان این شهیدان،جانبازان و خانواده‌های آنها بوده و بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی استان اصفهان را یک استان پیشرو در انقلاب و پس از آن تاکنون ذکر کرد و افزود: اولین حکومت نظامی در اصفهان انجام شد. همچنین این استان  رتبه نخست در تولید فولاد، سنگ و صنایع دستی در کشور را داراست. همچنین این استان رتبه دوم تولید شیر در کشور را دارد با این وجود وضعیت مردم اصفهان چندان مطلوب نیست که از همین رو می‌طلبد مسئولان و نخبگان این استان به کمک آن آمده و استان اصفهان را از وضعیت فعلی خارج کنند، ما نیز در سپاه پاسداران برای آب اصفهان و قطار سریع السیر این شهر هر کاری از دستمان بربیاید انجام میدهیم.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه ایران به یک کشور آسیب ناپذیر تبدیل شده است، گفت: ایران تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده اما در داخل با مشکلاتی مواجه است با این وجود همه در حال کمک هستند و اطمینان دارم آینده ایران یک آینده پیروزمند و روشن است. آمریکایی ها دشمنان ما را در منطقه از بین بردند که این باعث بالارفتن وزن ژئوپلیتیکی ایران شده است.

وی بیان داشت: ایران کشوری غنی، آباد، چهارفصل، دارای تنوع اقلیمی و ثروتمند از لحاظ معادن مختلف است. ایران علاوه بر این موارد دارای ملتی مومن است. با این وجود مشکلاتی در بدنه مدیریتی کشور وجود دارد که مردم نقش بسیار تعیین کننده ای در رفع این مشکلات دارند.

تعبیر مقام معظم رهبری از منطقه رهنان

امام جمعه رهنان نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه رهنان، اظهار کرد: این جلسه به یاد ۵۰۰ شهید والا مقام منطقه رهنان و ۹۰ شهید سادات منطقه برگزار می شود. اولین شهید دوران انقلاب اسلامی از منطقه رهنان است. در سال ۵۶ زمانی که مردم علیه حکومت قیام می کردند طلبه ای از این منطقه در قم سینه را سپر کرد و مقابل گلوله های رژیم پهلوی به شهادت رسید.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه دوران انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم منطقه رهنان رقم خورده است، تصریح‌کرد: این موضوع باعث شد مقام معظم رهبری برای منطقه رهنان تعبیر منطقه پر برکت را داشته باشند که این منطقه پر برکت به واسطه وجود چنین شهدای عزیزی است.

وی اضافه کرد: مانند دوران دفاع مقدس و انقلاب مردم این منطقه برای جانفشانی برای انقلاب خود آماده هستند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رهنان پرشورتر از سال های گذشته برگزار شد.

یادواره متفاوتی که امسال برگزار شد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مراسم یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس و بزرگداشت ۹۰ شهید سادات رهنان در ایام الله دهه فجر و مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله به عنوان لاله های فاطمی در منطقه ۱۱ برگزارشد.

حمید اشرفی با بیان اینکه رهنان بیش از ۵۰۰ شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است، تصریح کرد: در سال های قبل مراسمی با عنوان یادواره شهدا و غبارروبی مزار شهدا در سطحی محدود برگزار می‌شد اما امسال پیشنهاد شد برنامه قابل توجهی را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رهنان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رهنان جزو پنج شهر برتر کشور از لحاظ تعداد شهدا است تدبیرات لازم اندیشیده شد تا گرامیداشتی درخور این شهدا برگزار شود.

رونمایی از کتاب لاله های فاطمی

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروز کتابی تحت عنوان لاله های فاطمی نیز رونمایی شد، اضافه کرد: این کتاب مشتمل بر وصایا، خاطرات شهدا و تصاویر آنهاست.

وی بیان داشت: با توجه به ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)برنامه های گرامیداشت دهه فجر رنگ و بوی مذهبی دارد، با این وجود ۲۱ بهمن ماه در ساختمان شهرداری منطقه ساعت ۹ شب همزمان با سراسر کشور طنین الله اکبر و آتش بازی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود.

گفتنی است در این مراسم مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان به همراه اهالی منطقه رهنان و خانواده های شهدا با تقدیم شاخه گل به مزار شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

تشییع پیکر تازه تفحص شده شهید دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

همچنین در این مراسم از کتاب لاله های فاطمی با حضور سردار سرلشکر رحیم صفوی و خانواده شهدا رونمایی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: دشمنان اتاق جنگ اقتصادی متشکل از متفکران و طراحان ایجاد کرده اند تا کشور به دلیل مشکلات اقتصادی سقوط کند. این جا است که همه مسئولان باید به فکر مردم باشند و برای مشکل گرانی چاره کنند.

آیت الله مقتدایی، انقلاب اسلامی را معجزه قرن دانست و اظهار داشت: ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با وجود همه نقشه ها و توطئه های قدرتمندان جهان و دشمنان هم معجزه دیگری است.

 مقتدایی تصریح کرد: خداوند وعده داده، آنانی که در راه خدا جهاد کنند را یاری خواهد کرد و شهدا کسانی بودند که بی هیچ توقع و انتظاری در راه خدا به شهادت رسیدند. این نظام به برکت خون شهدا مورد تایید و حمایت خداوند است و این وعده خداست که آنان که در راه او جهاد کرده اند را یاری کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان به از دنیا رفتن امام(ره) و جنگ داخلی بعد از آن امید داشتند اما نا امید شدند.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: امسال دهه فجر با ایام شهادت حضرت فاطمه همزمان شده است و از این ایام با نام دهه فجر فاطمی یاد می شود؛ حضرت زهرا(س) فضائل بسیاری داشته است اما مهم ترین این فضائل دریافت اطلاعات گذشته و آینده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که حب فاطمه(س) را در دل دارند باید او را نیز در همه مسائل الگوی خود قرار دهند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.