تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 26376

یادگیری زبان ناشنوایان توسط مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

یادگیری زبان ناشنوایان توسط مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

برای نخستین بار در کشور؛ یادگیری زبان ناشنوایان توسط مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان برای نخستین بار در کشور و با همکاری بهزیستی استان؛ پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، آموزش زبان اشاره ناشنوایان را در دستور کار قرار داده است. به گزارش دنیای اسرار، برای نخستین بار در کشور و با همکاری

Print Friendly, PDF & Email

برای نخستین بار در کشور؛

یادگیری زبان ناشنوایان توسط مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

برای نخستین بار در کشور و با همکاری بهزیستی استان؛ پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، آموزش زبان اشاره ناشنوایان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش دنیای اسرار، برای نخستین بار در کشور و با همکاری بهزیستی استان؛ پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، آموزش زبان اشاره ناشنوایان را در دستور کار قرار داده است.

مسئول دبیرخانه مناسب‌سازی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به حمایت از افراد ناشنوا،  گفت: یکی از جنبه‌های حمایت از افراد ناشنوا استفاده از زبان اشاره در ادارات است و بهتر است هر اداره یک مترجم زبان اشاره داشته باشد تا افراد ناشنوا در ادارات با مشکل روبرو نشوند.

زهره ملایی افزود: بر این اساس و پیرو جلسات مشترک بهزیستی و پلیس راهور استان،  اولین دوره آموزشی زبان اشاره ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد.

وی ادامه داد: اصلی ترین مشکل ارتباطی ناشنوایان با محیط و اطرافیان نبود مترجم زبان اشاره در مراکز مهم دولتی و غیر دولتی و نبود امکان دسترسی به اطلاعات و امکان اطلاع رسانی و خدمات عمومی به کمک زبان اشاره است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  استان اصفهان نیز گفت: باتوجه به وجود ۱۳ هزار نفر ناشنوا در استان و حدود ۷ هزار نفر در کلانشهر اصفهان؛ زبان اشاره راهکاری مناسب برای رفع نیازهای شفاهی و ارتباطی جامعه ناشنوایان است.

سرهنگ محمدرضا محمدی ادامه داد: معتقدیم افراد ناشنوا باید بتوانند در جامعه حضور فعال داشته باشند و در این مسیر پلیس راهور نیز باید بتواند، به نیازهای آنها با استفاده از زبان اشاره پاسخ دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد مهارت چگونگی برقراری ارتباط با افراد ناشنوا را ندارند و ضعف در این مهارت‌ها باعث می‌شود که افراد ناشنوا در برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه احساس نارضایتی داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: ارتقاء مهارت پلیس زمینه ساز حضور افرادی در جامعه می‌شود که با مشکل شنوایی روبرو هستند و این مهارت ناشنوایان را در تعاملات اجتماعی کمک می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.