تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۲۸
کد خبر : 30682

یازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری صنعت برق

یازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی  آماده به کار مولدهای برق اضطراری صنعت برق

یازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی ، حساس و مهم پدافند با هدف پدافند دانش بنیان ، حفاظت از زیر ساخت ها و تداوم راهکارها ی صنعت برق با حضور رئیس و معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیرعامل توانیر در مرکز پایش صنعت برق توانیر برگزار شد. به

Print Friendly, PDF & Email

یازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی ، حساس و مهم پدافند با هدف پدافند دانش بنیان ، حفاظت از زیر ساخت ها و تداوم راهکارها ی صنعت برق با حضور رئیس و معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیرعامل توانیر در مرکز پایش صنعت برق توانیر برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:دریازدهمین رزمایش سراسری ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری صنعت برق که ازطریق ویدئو کنفرانس با کلیه استان ها برگزار شد آمادگی نیروهای شرکت های برق و همچنین نهادهای حساس در موقع قطع برق و به کار گیری ژنراتورهای برق ادارات و مراکزحساس مورد آزمون قرار گرفت.

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان در حاشیه برگزاری این مانور سراسری در گفتگو با کارشناس خبر شرکت توزیع برق اصفهان از حضور ۱۴مرکز حساس و مهم در این مانور ازشهر اصفهان خبر داد و گفت:ایستگاه تقلیل فشار گاز فاقد ژانراتور بود و سازمان ثبت احوال و اورژانس اصفهان نیز به دلیل خرابی ژانراتورهایشان وارد مدار نشد در این صورت ۱۱ مرکز دیگر با قطع یک ساعته برق و با هماهنگی که از قبل صورت گرفته بود ژنراتورهای خود را وارد مدار کردند و عملیات به خوبی انجام شد .

علیرضا کشانی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۱۴ مرکز مهم و حیاتی در شهر اصفهان شناسایی شده اند افزود:از این تعداد ۴۳۱ معادل ۸۶ درصد ازاین مراکز دارای مولد برق و آماده به کارهستند و ۳۶ درصد دارای مولد معیوب ؛ ۵ درصد معادل ۲۵ مرکزفاقد مولد و از ۱۲مورد معادل ۲ درصد موفق به انجام بازرسی نشدیم.

در ادامه این آیین سردار جلالی مدیر عامل پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه از قابلیت های ارزشمند پدافند غیر عامل، مدیریت بحران است ، افزود:با کاهش مصرف می توان کمبود برق را مدیریت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال شرکت تولید برق مدیریت خوبی را در بخش برق اعمال کرد و مشترکین بخش خانگی رضایتمندی خوبی در این زمینه داشتند افزود:مدیریت امسال در بخش برق باید به عنوان الگویی برای سال های اینده قرار گیرد .

وی با انتقاد از ناهمطرازی مصرف انرژی در کشور در بخش اب ،برق ،گاز گفت:باید الگوهای مصرف اصلاح شود .

سردار جلالی با بیان اینکه در دولت قبل بخش تولید برق متوقف بود و مصرف نیز بالا بود افزود:امیدواریم در این دولت کمبود ۳۵ هزار مگاوات برق برطرف شود که این میزان برق از طریق نیروگاه های خورشیدی و اتمی می تواند تولید شود.

وی گفت:فرسودگی شبکه های توزیع برق موضوعی است که باید به آن توجه جدی شود.بهینه سازی وابستگی های پیش تولید برق و صنایع برق یک موضوع پدافند غیر عامل است که باید به آن توجه شود .

مدیر عامل پدافند غیر عامل کشور گفت:با روش های متنوع دیگر باید سطح وابستگی های نیروگاه ها را به گاز کم کنیم تا با کمبود گاز در زمستان نیروگاه های برق از مدار خارج نشوند از سویی با سوخت های مایع شاهد آلودگی هوا و محیط زیست نباشیم.

وی افزود:تمامی مراکز حساس و مهم باید دارای مولد های برق اضطراری باشند و ازاین مولد ها باید در دیگر مواقع نیز استفاده کرد

وی در ادامه به بحث امنیت سایبری در ادارات برق پرداخت و گفت:خدمات شرکت برق به علت اینکه ۲۴ ساعته در اختیار مردم است باید شرایط امنیت شبکه ها در آن به شدت مورد توجه قرار گیرد و تیم های امداد سایبری باید در همه وقت اماده به کار باشند .

در ادامه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل توانیر با اشاره به اینکه در این مانور ۴۰۰دستگاه شرکت دارند افزود:۱۴ شرکت زیر مجموعه نفت ؛۱۴۱دستگاه زیر مجموعه وزارت کشور،۵۷دستگاه زیر مجموعه وزارت اقتصاد،۳۹دستگاه زیر مجموعه وزارت نیرو،۲۳دستگاه استانی صدا وسیما،۲۴دستگاه زیر مجموعه وزارت ارتباطات،۶۵دستگاه زیر مجموعه وزارت بهداشت،۲۵ دستگاه زیر مجموعه راه و شهرسازی و ۳ دستگاه قوه قضاییه هستند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.