تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 10298

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری وصنایع دستی اصفهان به همت شهرداری و نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان برگزار می شود

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری وصنایع دستی اصفهان  به همت شهرداری  و نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان برگزار می شود

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری وصنایع دستی اصفهان به همت شهرداری و نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان برگزار می شود برگزاری نمایشگاه های بین المللی فعالیتی کاملا تخصصی است که دانش ،‌تجربه و تکنولو‍ژی مناسب خود را می طلبد. به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دکتر فریدون اله یاری،

Print Friendly, PDF & Email

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری وصنایع دستی اصفهان به همت شهرداری و نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان برگزار می شود


برگزاری نمایشگاه های بین المللی فعالیتی کاملا تخصصی است که دانش ،‌تجربه و تکنولو‍ژی مناسب خود را می طلبد.
به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دکتر فریدون اله یاری، از برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در سال ۹۸ به صورت کاملا حرفه ای و متفاوت خبرداد و اظهارداشت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان در سال جدید با رویکردی نو به خصوص در نحوه اجرا ،برگزار میشود که امیدست عاملی برای  توسعه روزافزون صنعت گردشگری در استان پهناور اصفهان گردد.
برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از اهمیت ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است و با توجه به جایگاه محوری این استان در بخش گردشگری، پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از فعالان این عرصه، در نمایشگاه حضور داشته باشند.
میدانیم که گردشگری در استان اصفهان می بایست به صنعتی فراگیر و محوری تبدیل شود که این امر نیازمند مسیری سخت است، از اینرو سپردن برگزاری نمایشگاهی در چنین سطح وسیعی نیازمند تیم حرفه ای و مجربیست که تجربه لازم را در حوزه های تخصصی آن داشته باشند.
استان اصفهان از شمال به استانهای مرکزی ، قم و سمنان ، از جنوب به استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، از مشرق به استانهای یزد و خراسان و از غرب به استانهای لرستان و چهارمحال و بختیاری محدود می شود  که با توجه به تنوع فرهنگی و رسوم این استان ها، برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی درشهرگنبدهای فیروزه ای ، باعث میشود مردم این مناطق با فرهنگ و آداب و سنن یگدیگر به خوبی آشنا شوند.
با توجه به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب میشود، میتوان مهم ترین اهداف یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را، جذب گردشگر و ارتقا جایگاه صنعت گردشگری در جامعه برشمردو حتی به مرحله اجرا درآورد.
از طرفی شهر اصفهان بعد از تهران و مشهد شهر سوم پهناور در ایران محسوب میشود،بنا براین برگزاری نمایشگاه بین المللی اصفهان فرصت عالی برای افراد فعال در حوزه گردشگری میباشد. فعالان گردشگری میتوانند علاوه بر ارائه خدمات خود با ایده ها و فناوری ها جدید این حوزه آشنا شوند.
مهمانان ویژه نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دکتر فریدون اله یاری، از برنامه های ویژه و متفاوت در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خردادماه جاری خبر دادوافزود: با رویکردی جدید در نحوه اجرای نمایشگاه، توسعه روزافزون صنعت گردشگری در استان را محقق خواهیم کرد.
اصفهان برای یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی خود میزبان میهمانانی ویژه از جمله نمایندگان  ۱۵کشور خارجی که ۱۳ کشور از خواهرخوانده های اصفهان هستند و همچنین «غدا هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی وخانم دکتر فریبا نظری رییس فدراسیون بین المللی توریسم سلامت خواهدبود.
برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری ، یکی از مهم‌ترین و اثربخش ترین ابزارهایی هستند که می‌توانند نقش به سزایی در آگاهی بخشی، تبادل اطلاعات و بهبود معیشت‌‌های مرتبط با صنعت گردشگری داشته باشند. در همین راستا نمایشگاه ‌های گوناگونی در ایران برگزار می‌ گردد که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان نیز یکی از مهم‌ترین و بزرگترین‌های آن است.
حضور فعالین این صنعت درچنین نمایشگاهی بستری را به وجود خواهد آورد که با برقراری ارتباط با مخاطبان و با هدف انتقال پیام و دریافت پاسخ به بازار هدفشان نزدیک تر خواهند شد.
اصفهـان بـا برخـورداری از نعمـت جاذبـه هـای تاریخـی و طبیعـی، قابلیـت دسـت یافتـن بـه جایـگاه معتبـر جهان را دارد و مـی توانـد بـه یـک مقصـد گردشـگری ملـی و منطقـه ای تبدیـل گـردد. بــا توجــه بــه معیارهــای مختلــف، دســته بنــدی هــای متعـددی از گردشـگری ارائـه شـده اسـت. از جملـه مـی تـوان بـه گردشـگری فرهنگـی، تاریخـی، طبیعـت گـرا، تفریحـی، مذهبـی و زیارتـی اشـاره کـرد.
نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با هدف آشنا کردن بخش خصوصی حوزه گردشگری کشوربا مشارکت دیگر استان ها به جذب مخاطب گردشگری هدایت خواهند شد و علاوه بر مشاهده دیدنی های این استان ها، باعث رونق صنعت گردشگری نیز میشوند.
با توجه به تنوع در محور های نمایشگاه گردشگری اصفهان ۹۸ علاقه مندان شرکت در آن می توانند،به عنوان صاحب یک کسب و کار که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مبحث های گردشگری و صنایع دستی مربوط میباشد ، اقدام به گرفتن غرفه کرده و از حضور درآن لذت ببرند.
غرفه داران نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان صاحبان مشاغلی هستن که به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت گردشگری فعالیت می کنند ،از اینرو می توان محور های نمایشگاه را اینگونه طبقه بندی کرد.
شرکت های حمل و نقل شامل :حمل و نقل هوایی،زمینی،ریلی،دریایی،حمل بار،
خدمات سفر و هواپیمایی شامل:شرکت های هواپیمایی،خدمات گردشگری
راهنمایان شامل:لیدر تور ها،راهنمایان سفر
اقامتی و تفریحی شامل:هتل ها،بوم گردها،مراکز اقامتی،مراکز توریستی و تفریحی
درمانی شامل:بیمارستان ها،مراکز درمانی گردشگری سلامت
رستوران ها و کافی شاپ ها شامل:رستوران ها،کافی شاپ ها،کیترینگ ها،مراکز پذیرایی گردشگری
هتلداری شامل:تجهیزات هتلداری،تاسیسات هتلینگ
صنایع دستی و سوغات شامل:تولیدکنندگان و ارائه دهندگان صنایع دستی و سوغات استان ها،سیاه چادر های عشایری
مراکز علمی شامل:دانشگاه ها،آموزشگاه ها،مراکز علمی تحقیقاتی،ماهنامه ها و نشریات تخصصی گردشگری و صنایع دستی استارتاپ ها شامل:استارتاپ های حوزه گردشگری الکترونیک؛استارتاپ های حوزه گردشگری سلامت
گردشگری الکترونیک شامل:نرم افزار های گردشگری،رزرو آنلاین،گونه های مختلف گردشگری ( طبیعت گردی . . . )گردشگری مجازی،متفرقه(سازمان ها ، NGO ها ، شرکت های خدماتی و تشریفات گردشگری ، بیمه ایی و بانکداری)
نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان در محل  نمایشگاه های بین المللی پل شهرستان و در تاریخ ۲۸ الی ۳۱خردادماه جاری برگزار خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.