تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 13285

۱۰ مهر ماه امسال؛نخستین مسابقات ملی کتابت قرآن برگزار می‌شود

۱۰ مهر ماه امسال؛نخستین مسابقات ملی کتابت قرآن برگزار می‌شود

۱۰ مهر ماه امسال؛نخستین مسابقات ملی کتابت قرآن برگزار می‌شود به گزارش دنیای اسرار:دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن گفت: نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم در قالب برنامه جبنی چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم در ۱۰ مهر ماه در اصفهان برگزار می‌شود.احسان پورنعمان در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری چهل و

Print Friendly, PDF & Email

۱۰ مهر ماه امسال؛نخستین مسابقات ملی کتابت قرآن برگزار می‌شود


به گزارش دنیای اسرار:دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن گفت: نخستین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم در قالب برنامه جبنی چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم در ۱۰ مهر ماه در اصفهان برگزار می‌شود.
احسان پورنعمان در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری چهل و دومین مسابقات ملی قرآن اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسابقات قرآن محدود به هنرهای آوایی نشود و به هنرهای دیگر نیز برای ترویج فرهنگ قرآنی در مسابقات قرآن مورد توجه قرار گیرد، مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگی‌های لازم را در خصوص مسابقه کتابت قرآن در دستور کار قرار داده و مدرسه کتابت قرآن نیز مجری این امر شده است.
وی با بیان اینکه مسابقات کتابت قرآن در سال‌های گذشته به صورت جسته و گریخته برگزار شده است، تصریح کرد: مرکز دارالکتابه دو دوره مسابقات کتابت قرآن را برگزار کرده که هیچ کدام در سطح ملی نبوده و از طرفی روند مدام و تکرار شونده‌ای نداشته است.
مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم و دبیر اجرایی مسابقات کتابت قرآن با بیان اینکه در شورای سیاستگذاری که در سازمان تشکیل شد، مصوب شد که مسابقات کتابت قرآن به عنوان جزئی از مسابقات ملی قرآن از امسال به صورت مستمر برگزار شود، ادامه داد: هدف از اجرای این مسابقه اضافه شدن خوشنویسان جدید به افراد فعال در حوزه کتابت قرآن است و قرار است از این افراد حمایت شود تا بتوان در این زمینه نیز شاهد بروز خلاقیت‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه با اجرای این مسابقات می‌توان بعد از دو دهه شیوه‌های خوش‌نویسی ایرانی را در کتابت قرآن احیا کرد، افزود: در جهان اسلام مرجعیت خوشنویسی قرآنی را برای کشور خودمان بعد از دوره‌های طولانی از دیگر کشورها باز پس بگیریم.
پورنعمان گفت: برای اطلاع رسانی در خصوص برگزاری مسابقه کتابت به روش‌های مختلف از جمله تبلیغ در فضای مجازی، ارسال پوستر به همه نقاط کشور، ارسال پوستر به مراکز، ستاد خبری انجمن خوشنویسان، دارالکتابه و مراکز حوزه‌های هنری و در مجموع ۴۳۰ مرکز در سراسر کشور پوستر ارسال شد.
وی با بیان اینکه مرحله اولیه داوری آثار از ۲۵ شهریور آغاز می‌شود، گفت: داوری آثار تا اول مهر ماه به پایان می‌رسد و نتایج افراد راه یافته به بخش مسابقه اعلام خواهد شد.
مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم و دبیر اجرایی مسابقات کتابت قرآن زمان برگزاری مسابقات را ۱۰ مهر ماه در شبستان اصلی مسجد جامع اصفهان اعلام کرد و گفت: باید توجه داشت که ثبت نام برای مشارکت در این مسابقات حذف شده و همه می‌توانند آثار خود را تا ۲۵ شهریور ماه ارسال کنند.
وی گفت: استاد سید رضا یبنی رضی، سید علیرضا هاشمی نژاد و محمد علی قربانی اعضای هیئت داوران این مسابقات هستند و اساتیدی همچون عبدالصمد حاج صمدی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد حسین نواب، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی و حامد شفیق نیز اعضای شورای سیاستگذاری این مسابقات بوده و خط مشی را مشخص می کنند.
گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.