تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
کد خبر : 32718

۱۶۳ هکتار گلخانه در استان اصفهان احداث شد

۱۶۳ هکتار گلخانه در استان اصفهان احداث شد

در یک سال اخیر، ۱۶۳ هکتار گلخانه در استان اصفهان احداث شد مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از احداث ۱۶۳ هکتار گلخانه در این استان در یک سال اخیر باوجود محدودیت‌های مالی و کمبود منابع اعتباری خبر داد.   به گزارش دنیا ی اسراربه نقل ازایرنا:احمدرضا رییس‌زاده روز دوشنبه در گفت‌ و گو

Print Friendly, PDF & Email

در یک سال اخیر،

۱۶۳ هکتار گلخانه در استان اصفهان احداث شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از احداث ۱۶۳ هکتار گلخانه در این استان در یک سال اخیر باوجود محدودیت‌های مالی و کمبود منابع اعتباری خبر داد.

 

به گزارش دنیا ی اسراربه نقل ازایرنا:احمدرضا رییس‌زاده روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار بود بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال گذشته ۱۵۰ هکتار توسعه گلخانه داشته باشیم اما با اتخاذ تمهیدات رقم مورد اشاره افزایش یافت.

 

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان اصفهان ساخته شده است و شهرستان‌های تیران و کرون، فلاورجان، خمینی شهر، دهاقان، مبارکه، شهرضا، شاهین‌شهر و اصفهان بیشترین سهم را دارند.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: سالانه بالغ بر ۳۳۰ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای مانند خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادنجان و گل‌های تزیینی در این خطه تولید و حدود ۱۰۰ هزار تن از آن به کشورهایی نظیر روسیه، امارات، عمان و عراق صادر می‌شود.

 

رییس‌زاده با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای با هدف اصلاح الگوی کشت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه این نوع کشت در مناطقی که با کمبود منابع آب رو به رو هستند ، ضروریست و با توجه به چهارفصل بودن فعالیت و کشت در آنها از لحاظ اشتغالزایی نیز صنعتی سودمند و درآمدزا به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه گرانی تجهیزات و وسایل روند احداث گلخانه‌ها را سخت کرده است، گفت: ساخت و تجهیز هر هکتار گلخانه با احتساب قیمت‌های کنونی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود که تامین همه آن از سوی سرمایه گذار و فعال کشاورزی چندان راحت نیست و حمایت‌ دولتی را می‌طلبد.

 

استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.

 

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

 

مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.