تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر : 7569

۲نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار خویشتنداری مادورو شدند

۲نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار خویشتنداری مادورو شدند

۲نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار خویشتنداری مادورو شدند «برنی سندرز» و «کامالا هریس» سناتورهای نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با بررسی ناآرامی ها در ونزوئلا، از «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور خواستند از اقدامات خشونت آمیز علیه ونزوئلایی ها خودداری کند. به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازایرنا: سندرز سناتور مستقل از ایالت

Print Friendly, PDF & Email

۲نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار خویشتنداری مادورو شدند


«برنی سندرز» و «کامالا هریس» سناتورهای نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با بررسی ناآرامی ها در ونزوئلا، از «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور خواستند از اقدامات خشونت آمیز علیه ونزوئلایی ها خودداری کند.

به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازایرنا: سندرز سناتور مستقل از ایالت ورمونت بدنبال انتقادهای دموکرات های کالیفرنیا از او به دلیل خودداری از خطاب قرار دادن رئیس جمهوری ونزوئلا به عنوان دیکتاتور، ظاهرا با اتخاذ مواضع سختگیرانه تری گفت: ونزوئلا «یک بحران انسانی جدی» را تجربه می کند.
وی در پیامی توئیتری نوشت: مردم ونزوئلا یک بحران انسانی جدی را تحمل می کنند. دولت مادورو باید نیازهای مردم خود را در اولویت قرار دهد و اجازه دهد کمک های انسانی به کشورش برسد و از اعمال خشونت علیه معترضان خودداری کند.
کامالا هریس سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا باید فورا اقدامات خشونت آمیز مادورو علیه مردم خود را متوقف کند، توجیهی برای چنین اقدامی وجود ندارد. ارتش و نیروهای امنیتی ونزوئلا باید خویشتنداری کنند. ونزوئلا مستحق برخورداری از انتخاباتی آزاد و عادلانه و انتقال آرام قدرت است.
وی در پیام توئیتری دیگری نوشت: آنچه که در ونزوئلا رخ داده یک بحران است. مردمی که از حکومت دیکتاتوری مادورو فرار کرده اند مستحق هستند از امنیت و حفاظت برخوردار شوند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در همین زمینه گزارش داد: هریس روز گذشته(شنبه) در یک کمپین تبلیغاتی در ایالت آیووا گفت، «در این مقطع اقدام نظامی نیروهای آمریکایی در ونزوئلا را نمی پذیرد» اما هشدار داد لازم است تلاش های مادورو برای حفظ قدرت «بسیار جدی گرفته شود.»
ونزوئلا از زمان اعلام ریاست جمهوری موقت «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور صحنه اختلافات سیاسی است.
دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و برخی کشورهای اتحادیه اروپا از اعلام ریاست جمهوری وی حمایت کرده اند.
طبق گزارش آسوشیتدپرس، مقامات محلی بهداشت ونزوئلا تصدیق کرده اند که روز شنبه در جریان درگیری های خشونت آمیز بین مخالفان و اعضای همسو با مادورو در ارتش شهر «سانتا اِلِنا» در نزدیکی مرز برزیل دو نفر کشته شدند.
در عین حال، مخالفان مادورو در پل بین ونزوئلا و کلمبیا با نیروهای امنیتی درگیر شدند. آنها تلاش می کردند کمک های اضطراری و دارو را که آمریکا در تامین آنها نقش داشته، از کامیون های در حال سوختن خارج کنند.
ترامپ دوشنبه گذشته در یک گردهمایی در میامی، مادور و سوسیالیسم را محکوم کرد.
وی تلاش کرد از گروهی از رای دهندگان آمریکایی ونزوئلایی تبار که در بحبوحه آشوب اقتصادی در کشور خود به فلوریدا متواری شده اند حمایت کند.
ترامپ روز گذشته در توئیتی نوشت: مردم ونزوئلا در یک بزنگاه تاریخی قرار دارند. آنها آماده بازپس گیری کشور و آینده خود هستند.
به گزارش ایرنا، مادورو روز شنبه اعلام کرد روابط با کلمبیا را قطع و کارکنان سفارت آن کشور در کاراکاس را اخراج می کند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که تنش هایی در مرز کلمبیا و ونزوئلا رخ داد.
غربی ها کمک هایی را راهی ونزوئلا کرده اند اما کاراکاس با آن مخالفت کرده است.
مادورو به نیروهای مسلح دستور داده که مانع از انتقال این کمک ها به داخل کشور شوند.
گوایدو روز جمعه به مرز رفت تا کمک های آمریکا و کلمبیا را تحویل بگیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.