تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
کد خبر : 29259

۴ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک

۴ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک

به گزارش دنیای اسرار :معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته بدون ارقام تکراری ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ است، گفت: بیشترین مصرف بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که ۴ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان معادل

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار :معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته بدون ارقام تکراری ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ است، گفت: بیشترین مصرف بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که ۴ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داد.

سعید ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این معاونت از نیروی متخصص برخوردار است و میانگین سنی ۳۲ سال می باشد که نشان از بدنه جوان این معاونت دارد، اظهار کرد: ۳۷ درصد از درآمدهای شهرداری درآمد ساختمانی و ۳۳ درصد هم درآمد غیر ساختمانی که در مجموع ۷۰ درصد است. در بخش واگذاری‌ دارایی‌ها ۱۱ درصد و بخش تسهیلات و اوراق مشارکت هم ۱۹ درصد درآمد شهرداری است که بالغ بر ۲ هزارو ۲۳۰ میلیارد تومان که مختص تسهیلات و فروش اوراق مشارکت می‌باشد مربوط به مترو و اتوبوسرانی است.

وی با توجه به اینکه ۱۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان برای شهرداری و هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان هم برای سازمان‌های وابسته است، تصریح کرد: ۳ هزار و ۱۹میلیارد تومان معادل ۲۶ درصد بودجه جاری، ۸ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان تملک دارایی‌‎های سرمایه‌ای معادل ۷۰ درصد و ۴ درصد باقی مانده که برابر ۵۰۴ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی‌های مالی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان افزود: سازمان زیباسازی ۵۱ میلیارد تومان، شرکت توسعه سیاحتی سپاهان ۵۲.۵ میلیارد تومان سازمان عمران ۳۹۶ میلیارد تومان، سازمان فاوا ۲۰۸ میلیارد تومان، سازمان فرهنگی ۲۴۲.۵ میلیارد تومان، قطار شهری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، مترو ۲۹۷.۵ میلیارد تومان، سازمان خدمات موتوری ۲۰۰.۵ میلیارد تومان، سازمان میادین ۵۴۲ میلیارد تومان، شرکت نمایشگاه‌ها ۶۳ میلیارد تومان، سازمان نوسازی ۱۹۱ میلیارد تومان و شرکت نیک‌اندیش ۲۱۹ میلیارد تومان بودجه دارند که جمع آن‌ها ۴ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان است.

ابراهیمی با بیان اینکه رتبه اول مصارف بودجه ما در کل بحث تملک و احداث معابر و پیاده‌رو با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان است،خاطر نشان کرد: رتبه دوم مصارف بودجه ایجاد خطوط و بهره‌برداری از قطار شهری هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان و رتبه سوم هم اعتبار مربوط به ایجاد و نگهداری فضای سبز شهری برابر با هزار و ۳۶ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: سال جاری دومین سال برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است و یکی از کارهای اصلی ما در معاونت بحث بازنگری در این برنامه است؛ برای کل ۵ سال برنامه حدود ۷۰ هزار میلیارد پیش‌بینی کردیم که البته تورم امسال جزو پیش‌بینی ما نبوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که در حوزه برنامه‌ریزی در بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۱ در حال انجام مربوط به همسویی و همسازی برنامه سازمان‌ها با شهرداری است، تشریح کرد: تمام پروژه‌های شهرداری اصفهان در سامانه سیگما، سامانه یکپارچه گردش و مدیریت اطلاعات شهرداری اصفهان، به صورت ماهانه بارگذاری می‌شود و گزارش پیشرفت پروژ‌ه‌ها به روز می‌شود و این پروژه‌ها را از نظر شاخص زمانی کنترل می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه محله محوری یکی از تحولات بودجه ۱۴۰۱ است، ادامه داد: برای بحث هوشمندسازی که ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت ویژه برای بودجه‌های هوشمندسازی اختصاص داده ایم. حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه مشارکت تخصیص داده شد که شهرداری در کارهای خود از ظرفیت مشارکت‌های بیرونی استفاده کند.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.