تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر : 20379

۵نخبه برتر اصفهان توسط بنیاد موقوفه البرز تجلیل شدند

۵نخبه برتر اصفهان توسط بنیاد موقوفه البرز تجلیل شدند

همزمان با سراسر کشور از پنج نفر از نخبگان استان اصفهان توسط بنیاد فرهنگی موقوفه البرز تجلیل شد.به گزارش  دنیای اسرار، آئین همایش ملی نخبگان- پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز همزمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار شد.در این همایش که با حضور دکتر خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر

Print Friendly, PDF & Email

همزمان با سراسر کشور از پنج نفر از نخبگان استان اصفهان توسط بنیاد فرهنگی موقوفه البرز تجلیل شد.
به گزارش  دنیای اسرار، آئین همایش ملی نخبگان- پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز همزمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار شد.
در این همایش که با حضور دکتر خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از ۵۸ نفر از نخبگان کشور توسط بنیاد فرهنگی البرز تجلیل شد.
تجلیل شدگان این همایش از جامعه نخبگان، دانشجویان رشته پزشکی و غیرپزشکی و طلاب هستند که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات به بنیاد فرهنگی البرز معرفی می‌شوند.
بر این اساس مریم شهرکی، دکتری شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مخترع- زهره کریمیان کالکی دکتری آموزش و بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد- شیما توکلی دهقی، کارشناس ارشد مهندسی مواد از دانشگاه صنعتی اصفهان- زهرا کلباسی اشتری دکتری علوم و قرآن و حدیث از دانشگاه اصفهان- حسن بابااکبر زارعی، دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه کاشان در اصفهان مورد تجلیل قرار گرفتند.
به برترین‌‌های این همایش علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال اهدا شد.
گفتنی است؛ بنیاد فرهنگی البرز در طول بیش از نیم قرن از عمر خود، صرفاً در بخش اهدای جوایز علمی به نخبگان کشور فعالیت می‌کند و در طول این سنوات، بیش از چندین هزار نفر از برترین‌های کشور را مورد تقدیر و تشویق قرار داده است. با هدف ترویج فرهنگ وقف علمی در کشور و آشنایی بیشتر جامعه با نیّات واقف و فعالیت‌های این بنیاد، ذیلاً به معرفی بنیاد، واقف و اهداف و اقدامات آن اشاره می‌شود.
بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش­آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را (که تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌های حاکمیتی و اجرایی هستند)، مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم طی سال های اخیر در قالب همایش های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.
حجت‌الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این همایش سخترانی را داشت که متن آن در ادامه می‌خوانید:
“حمد خدای را که انسان را فِکرَت آموخت و با ریسمان وثیق علم و دانایی او را از حضیض مادیات و گم گشتگی در جلوه های فنا و زوال به اوج انسانیت و فخر آدمیت صعود داد. موهبت عقل، گوهر درونش را صفا بخشید و تفکر، مایه صیقل جان و تیزبینی چشمان وی گشت. جهان را به منظور نیل به دانستن آفرید «اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَیْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا» هفت آسمان و زمین را خلق کرد تا بدانید. رفعت و بلند مرتبگی را به دانش پژوهان و عالمان و فرهیختگان افزون بر مؤمنان عطا فرمود «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ»
در تلألؤ نور علم و دانش گوهرهای درخشانی روشنی بخش محفل عالمان گردیدند و مشعلی فروزان را به جاودانگی و بی زوال در راه علم خواهان برافروزاندند.
نه تاریخ از نور آنان بی نصیب و بی بهره ماند و نه جغرافیا از دِین همیشگی آنان خارج گشته. جان و مال خویش را جوهر روشنایی علم پژوهان ساختند تا طعم شیرین و حلاوت ابدی دانستن و توانستن را به کام شیفتگان دانش بنشانند و جان تشنگان را به زلال معرفت و فرهیختگی سیراب نمایند
اکنون که ۵۸ بهار از نیتی خیراندیشانه و جهاد اکبر نیکومردی خداخواه سپری گشته، سخاوتی به گستردگی و بلندای کوه های سترگ البرز دست های مهربانی را در پیش روی دانشمندان و دانش پژوهان و فرهیختگان جامعه اسلامی مان گشوده تا به مهرورزی خزان جهل نادانی و بهار جاودان دانایی را به جشن نشینیم.
اکنون با یاد واقف همیشه مانا، مرحوم حسینعلی البرز که چشم ظریف بین و قلب پر محبت و دستان پر بخشش و نیت الهی‌اش در این محفل هویدا گشته، تلاش و مجاهدت عملی شما نعمت های بی بدیل را ارج می نهیم و به اذن الهی راه روشن تعالی و دانایی را طی می‌نماییم تا آوازه «توانا بود هر که دانا بود» را که شهره ایران و ایرانیان است را به ثریا بریم.”

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.