تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر : 30109

۵ شب روضه اباعبدالله الحسین (ع) به زبان انگلیسی در مجموعه تاریخی آیت الله خادمی اصفهان

۵ شب روضه اباعبدالله الحسین (ع) به زبان انگلیسی در مجموعه تاریخی آیت الله خادمی اصفهان

به گزارش دنیای اسرار :با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا برای گردشگران، پنج شب روضه اباعبدالله الحسین (ع) به زبان انگلیسی توسط اساتید مجرب حوزه علمیه و در مجموعه تاریخی آیت الله خادمی اصفهان برگزار می‌شود. با توجه به برپایی مجالس سوگ حسینی در ماه‌های محرم و صفر در سرتاسر شهر و هم جوار با

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار :با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا برای گردشگران، پنج شب روضه اباعبدالله الحسین (ع) به زبان انگلیسی توسط اساتید مجرب حوزه علمیه و در مجموعه تاریخی آیت الله خادمی اصفهان برگزار می‌شود.

با توجه به برپایی مجالس سوگ حسینی در ماه‌های محرم و صفر در سرتاسر شهر و هم جوار با مکان‌های تاریخی مانند میدان نقش جهان، بسیاری از گردشگران برای حضور در این مجالس و آشنایی با سنت‌های عزاداری ایرانیان علاقه نشان می‌دهند اما در شور این عزا، به یقین نمی‌توان به درستی مبانی عاشورا را برای آنها تبیین کرد.

با نیازسنجی انجام شده در این ارتباط، از سال‌های گذشته تاکنون روش‌های مختلفی برای اطلاع رسانی در ارتباط با فرهنگ عاشورای حسینی برای گردشگران انجام شده است.

بر این اساس امسال نیز، پنج شب روضه با با محوریت تبیین قیام عاشورا و مبانی سوگواری سیدالشهدا (ع) به زبان انگلیسی در مجموعه آیت الله خادمی اصفهان برگزار می‌شود و از همه عزاداران حسینی نیز برای حضور در این مجلس دعوت شده است.

سخنرانان این مراسم به زبان انگلیسی حجت الاسلام جواد اسماعیلی، دکتر منصور لقایی، حجت الله داوودی و محمدرضا حضوربخش و روضه خوانی (مقتل خوانی) مراسم را نیز حجت الاسلام مهدی میر برعهده دارد.

این مراسم از روز یک شنبه ۲۳ مردادماه تا پنج شنبه ۲۷ مردادماه در مجموعه تاریخی آیت الله خادمی واقع در خیابان چهارباغ پایین اصفهان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است آیت الله خادمی، از علمای مبارز اصفهان در دوره پهلوی است که بخشی از اعتراضات و تظاهرات مردم اصفهان سال ۵۷ با تحصن در خانه این عالم شیعه شکل گرفته است که منجر به برپایی اولین حکومت نظامی در اصفهان نیز شد و اعتراض به کشف حجاب، منع برگزاری عزاداری‌ها در زمان حکومت رضاخان و مبارزه با بهائیان از جمله اقدامات سیاسی – اجتماعی وی در طول حیاتش بوده است.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.