تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 18282

۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه گاز اصفهان نشت‎یابی شد

۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه گاز اصفهان نشت‎یابی شد

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در سال ۹۹ برنامه‌های مدونی برای شناسایی و رفع نشتی ها توسط واحد بازرسی فنی تدوین شده که تحقق این اهداف می‌تواند زمینه ساز ارائه خدمات بدون حادثه باشد. سید مصطفی علوی، بیان داشت: از مهر ماه سال گذشته تا کنون ۵هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در سال ۹۹ برنامه‌های مدونی برای شناسایی و رفع نشتی ها توسط واحد بازرسی فنی تدوین شده که تحقق این اهداف می‌تواند زمینه ساز ارائه خدمات بدون حادثه باشد.

سید مصطفی علوی، بیان داشت: از مهر ماه سال گذشته تا کنون ۵هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان اصفهان مورد نشت‎یابی قرار گرفته و رفع نشتی آنها در اولویت و در حال انجام می باشد.

وی،گفت: نشت یابی تمامی ایستگاه های تقلیل فشار مناطق شش گانه شهرستان اصفهان شامل؛ ۷۶۶ ایستگاه پایان پذیرفته است.

مهندس علوی، به اهمیت و حساسیت نشت یابی اشاره کرد و آن را مهمترین عامل در جهت جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی دانست و اظهار داشت: نشت گاز پدیده خطرناکی است که همواره امکان بروز آن در مسیر خطوط لوله، ایستگاه ها و …وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ادامه داد: در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌هابا استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران نیز بازرسی‌هایی برنامه ریزیشده  از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت می پذیرد..

مهندس علوی،با اشاره به اینکه عواملی از قبیل خوردگی داخلی و خارجی، تغییر بستر خاک و حوادث غیر مترقبه همچون زلزله و آب بردگی و…. اغلب منجر به ایجاد نشتی در خطوط  لوله می گردد، افزود: با توجه به وجود حدود ۲۶ هزار کیلومتر خطوط شبکه تغذیه، توزیع و انشعابات در سطح استان اصفهان، عملیات نشت یابی در قالب دو پیمان بارسی وکنترل نشت مناطق شش گانه اصفهان و نواحی ۲۲ گانه به منظور حفظ ایمنی و حفاظت از سرمایه ملی به صورت پیمایشی و توسط دستگاه های نشت یاب FID یا لیزری انجام می گیرد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: همچنین جهت شناسایی گاز مردابی از گاز شهری از دستگاه اتان سنج استفاده می شود که با توجه به لزوم به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در حال حاضر یک دستگاه اتان سنج دیجیتال پیشرفته خریداری و تعدادی نیز در دست خرید می باشد.

مهندس علوی، اظهار داشت: جهت  تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، علاوه بر نشت یابی روزانه، ثبت گزارش روزانه و ماهیانه  موارد ناایمن شامل؛ علمک معلق، حوضچه شیر بدون در پوش، علمک تصادفی، سرقت گاز، نصب توری و..)  نیز در اسرع وقت به واحدهای بهره برداری و HSE  گزارش می گردد.

وی، بیان داشت: از آنجائی که برنامه های نشت یابی تحت عنوان” L.D.A.R “تنها به شناسایی نشت و رفع آن کمک می کند، موضوعاتی همچون اندازه گیری حجم گاز نشت شده،  تجزیه و تحلیل نشت، برآورد اقتصادی، استفاده از تکنولوژی های جدید و برنامه ریزی آتی در مباحثی چون DI&M مطرح می گردد این شرکت نسبت به پیاده سازی آن در حال اقدام بوده و با ارائه طرح پژوهشی با عنوان  DI&M به دنبال ایجاد رویکردی  جدید در عملیات نشت یابی است.

گفتنی است، در حال حاضر ۱۰۶۰ روستا و ۱۱۰شهر استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.